AMD GPUOpen HIP RT 2.5: Új verzió ray-tracing támogatással

kami911 képe

Az AMD GPUOpen csapata kiadta a HIP RT 2.5 verziót, amely a HIP (Heterogeneous-computing Interface for Portability) ray-tracing könyvtár legújabb frissítése. Ez a könyvtár olyan szoftverekben használatos, mint például a Blender, amely a Radeon GPU-k ray-tracing gyorsítását támogatja.

Az új verzió hivatalos változáslistája néhány kisebb javítást és fejlesztést említ:

  • Rugalmasabb vektortípusok: Ezek a változások valószínűleg a legfontosabbak az új verzióban, mivel nagyobb rugalmasságot biztosítanak a fejlesztők számára.
  • Egységesített matematikai fejlécek: Az egységesítés egyszerűsíti a kódot, és megkönnyíti a karbantartást.
  • "Collapse" hibajavítás: A korábban összeomlást okozó probléma megoldásra került.
  • Egyéb kisebb javítások: Stabilitás és teljesítmény javítása.

RDNA4 támogatás bővítése

A HIP RT 2.5 egyik érdekes újdonsága, hogy immár támogatja a GFX1200 azonosítót is, amely az AMD legújabb RDNA4 architektúrájához kapcsolódik. Az RDNA4-es sorozatot nemrég jelentették be a Radeon RX 9070 és RX 9070 XT kártyákkal, amelyek 2025 első negyedévében érkeznek. Bár a GFX1200 és GFX1201 azonosítókhoz tartozó GPU-k pontos részletei még nem ismertek, ez a támogatás előrevetíti a további RDNA4-es eszközök érkezését az év során.

A HIP RT 2.5 különösen releváns:

  • Fejlesztőknek, akik AMD GPU-kon szeretnének ray-tracing funkciókat implementálni.
  • 3D modellezőknek, akik olyan szoftvereket használnak, mint a Blender, hogy kihasználják a Radeon GPU-k ray-tracing gyorsítását.
  • Játékfejlesztőknek, akik a legújabb RDNA4 architektúrát szeretnék támogatni a motorjaikban.

Az AMD HIP RT 2.5 kiadása letölthető a GPUOpen.com oldalról mindazok számára, akiket érdekel a sugárkövetés a HIP segítségével. Az AMD HIP RT már egy ideje nyílt forráskódú.