Évek óta az M1 csak az OpenGL 4.1-et támogatta. De a független fejlesztőkből álló csapat három éve töretlenül azon dolgozik, hogy az Asahi Linux fejlesztésével ez a dolog gyökeresen megváltozzon. A gyártó elavult 4.1-es illesztőprogramjaival ellentétben, nyílt forráskódú Linux illesztőprogramjaik megfelelnek a legfrissebb OpenGL verzióknak, végre elérhetővé téve a modern OpenGL feladatok végrehajtásának lehetőségét és széles körű kompatibilitását, amit például a Blender, a Ryujinx és a Citra is igényel. Annak ellenére történik mindez, hogy az Apple teljesen kimarad ebből a fejlesztésből.
Míg a gyártó még nem támogatja a modern OpenGL és más grafikus szabványokat, a független fejlesztők igen. Ezzel a fejlesztéssel szeretnék felszabadítani a felhasználókat és a fejlesztőket a zárt, tulajdonsi szoftverektől ezen a platformon is. Lehetővé téve az alkalmazások futtatását bárhol és bármikor. Ehhez a szabványoknak kell megfelelniük. Fél évvel ezelőtt jelent meg az első megfelelő illesztőprogram, egyáltalán bármilyen szabványos grafikus API-hoz az M1 rendszerhez. Ez akkor az OpenGL ES 3.1 illesztőprogramok kiadását jelentette. Ma befejezték az OpenGL-t a 4.6-os verzióval teljes támogatásával... és jó úton haladnak a Vulkan felé.
Az évek során a projekt egy „rendkívül instabil kísérletből” egy „meglepően széles funkcionalitást kínáló és használható asztali operációs rendszerré” vált. Még Linus Torvalds is használta az Apple hardverein a Linux futtatásához.A csapat folyamatosan javítja az M1 és M2 nyílt forráskódú, szabványoknak megfelelő GPU-illesztőprogramját, mióta 2022 decemberében kiadták azokat, és ma a csapat átlépte a fontos jelképes mérföldkövet: Az Asahi illesztőprogram támogatása az OpenGL és az OpenGL ES grafikához hivatalosan megelőzi azt, amit az Apple kínál a macOS-ben. A csapat legújabb grafikai illesztője teljesen megfelel az OpenGL 4.6-os és az OpenGL ES 3.2-es verziójának, amelyek az adott API-k legfrissebb verziói. Az Apple támogatása a macOS-ben az OpenGL 4.1-et éri el, amelyet 2010 júliusában jelentettek be.
A fejlesztő, Alyssa Rosenzweig egy részletes blogbejegyzésben jelentette be az új illesztőprogramot, amelynek hivatalosan „több mint 100 000 tesztet” kellett teljesítenie ahhoz, hogy megfeleljen az előírásoknak. A csapat ezt a mérföldkövet akkor érte el, annak ellenére, hogy az Apple GPU-i nem támogatnak néhány olyan funkciót, amelyek megkönnyítenék ezeknek az API-knak a bevezetését.