Elkészült az OpenShot 2.6.1-es verziója

kami911 képe

A fejlesztők büszkén jelentik be az OpenShot 2.6.1 kiadását, amely reményeik szerint, hogy az OpenShot valaha készült legjobb verziója! A rengeteg újítás közül nehéz kiválasztani a kedvencet!

Főbb tulajdonságok

  • Új számítógépes látás és AI effektek (mozgáskövetés, tárgyfelismerés, stabilizálás)
  • Hanghatások (kompresszor, expander, torzítás, késleltetés, visszhang, zaj, EQ, robot, suttogás)
  • Új nagyítás csúszka eszköz (egyszerű módja az idővonalon való navigálásnak)
  • Új transzformációs eszköz (átméretezés, forgatás, mozgatás, origó pont, nyírás, méretezés, nagyítás, kicsinyítés/nagyítás)
  • Javított illesztés [snap] (pozicionálás, trimmelés, lejátszás közben)
  • Új feliratos videó effekt (a feliratok raszterizálása a videó tetején)
  • Hanghibajavítások (több recsegés/pukkanás javítása)
  • FFmpeg 4 támogatás, frissített Blender támogatás, WebEngine és WebKit támogatás
  • Szülői kulcskockák (szülői klipek és kulcskockák)
  • Javított teljesítmény és stabilitás (leképzés közben, vonalzó rajzolása, idővonal zoomolása)

Új AI effektek

Az OpenShot most először tartalmazza a számítógépes látás és az AI videó effekteket.

Stabilizálás: A stabilizálás egyszerű módot biztosít a kamera rázkódásának/mozgásának kiszámítására és teljes kiküszöbölésére. Talán ez volt az egyik legjobban kért funkció, és nagyon büszke vagyok rá, hogy most már tartalmazza!

Követés: A Követés lehetővé teszi, hogy a videó bármely eleme köré rajzoljon egy dobozt, és mi továbbra is nyomon követjük az adott objektum koordinátáit minden egyes képkocka során. Miután kiszámítottuk, a mozgást és a koordinátákat tároljuk/betároljuk, így szupergyors valós idejű videónézeteket készíthetünk. Ezek a mozgásadatok ezután felhasználhatók animációs rendszerünkben, egy másik klipet csatolva ezekhez a koordinátákhoz.

Objektumfelismerés: Az objektumfelismerés azonosítja az összes objektumot a jelenetben, és lehetővé teszi, hogy bizonyos típusú objektumok köré dobozokat rajzoljon (például: azonosítsa az összes embert ebben a jelenetben, vagy azonosítsa az összes autót egy jelenetben), vagy szöveges címkéket adjon az egyes objektumok fölé. Ezeket az adatokat az animációs rendszerünkben is felhasználhatja, egy klipet csatolva egy bizonyos típusú objektumokhoz. Ez az effekt még béta fázisban van (és néhány extra fájl letöltését igényli az AI modellhez), de már így is szórakozttóak. 

Új hanghatások

Összesen 9 hanghatás került az OpenShot-ba, amelyek közül sok a libopenshot-audio alapjául szolgáló JUCE audio könyvtár implementációin alapul. Ezek mindegyike eléggé szabványos audioeffektus, és mindegyik számos paramétert és opciót tartalmaz. Ezek az effektek mind valós idejűek, és nagyon szórakoztató velük játszani!

  • Kompresszor (a hangos hangok hangerejének csökkentése vagy a halk hangok felerősítése)
  • Kiterjesztő (a hang hangosabb részei viszonylag hangosabbá, a halkabb részek pedig halkabbá válnak)
  • Torzítás (megváltoztatja a hangot a jel megkurtításával)
  • Késleltetés (a hang- és a videósáv közötti szinkronizálás beállítása)
  • Visszhang (a hang visszaverődése a közvetlen hang után késleltetve)
  • Zaj (véletlenszerű, különböző frekvenciákon azonos intenzitású jel)
  • Parametrikus EQ (szűrő, amely lehetővé teszi a hangsáv egy frekvenciájának hangerősségének beállítását)
  • Robotizálás (a hangsávban jelen lévő hang átalakítása robothang-effektussal)
  • Suttogás (a hangsávban lévő hang átalakítása suttogó hanghatássá)

Új nagyítás csúszka eszköz

Az OpenShot egyik történetileg leggyengébb területe az idővonal skálájának és az idővonal általános használhatóságának, görgetésének, pásztázásának és nagyításának vezérlése volt. Bevezettünk egy új funkciót, amit én próbaképpen „Zoom Slider”-nek (nagyítás csúszkának) nevezek. Ez előnézetben megjeleníti a teljes idővonalat, és minden egyes klip, átmenet és sáv apró ábrázolását kirajzolja, beleértve azt is, hogy melyek vannak kijelölve. Ezenkívül lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy beállítsa, hogy az idővonal mely részét szeretné megtekinteni. A kék körökre kattintva és azokat húzva határozza meg, hogy az idővonal mely része legyen látható. A teljes kék terület húzásával az idővonal vízszintesen gördíthető. Ezt a funkciót a lányom kérte, és szerintem csodálatos lett!

Javított teljesítmény

Az OpenShot minden egyes kiadásával arra törekszünk, hogy stabilitást és teljesítményjavulást biztosítsunk. Ez a kiadás sem különbözik ettől, és örömmel jelenthetek néhány nagyon nagy teljesítményjavulást, különösen a szálak és a CPU-használat tekintetében. Néhány szál eltávolításra került, miután teszteltünk egy egyszálas verziót, amely sokkal nagyobb teljesítményt nyújtott. A teljesítményünk sok esetben nagyon hasonló a nyers FFmpeg-hez, ami elképesztő, figyelembe véve, hogy az OpenShot mennyi további képességet ad hozzá. Egy másik nagy változás, hogy a (belsőleg használt) színformátumunk RGBA8888-ról RGBA8888_Premultiplied-re változott, ahol az alfa-csatornánkat előre beleszorozzuk a színadatainkba. Ez bizonyos típusú kompozitálást/festést sokkal gyorsabbá tesz, és pixelenként kevesebb CPU-t igényel.

Továbbfejlesztett transzformációs eszköz

Bármely klip kijelölésével mostantól automatikusan bekapcsolható a „Átalakítás” üzemmód (amely szükség esetén kikapcsolható a Beállításokban). A Átalakítás üzemmód teljesen át lett alakítva, és rengeteg hibajavítást tartalmaz. Az átméretezés, forgatás, méretezés, pozicionálás és nyírás még sosem volt ilyen egyszerű. Emellett teljesen kompatibilis az animációs kulcskockarendszerünkkel, és gyorsan létrehozhat összetett animációkat. Még az egérkurzorok is valós időben alakulnak át... ami szuper menő és nagyon intuitív, hiszen pontosan kommunikálják, hogy mi fog történni.

Bevezettünk egy origópontot is (a középen lévő szálkeresztet), amellyel szabályozható, hogyan működik a nyírás és a forgatás. És csak a móka kedvéért, az origópont még animálható is... ami nagyon érdekes animációs lehetőségeket teremt.

Ha az egér görgetőkerekét használja a videó előnézete felett, akkor mostantól az előnézeti ablakban zoomolhat... így a képernyőn kívüli objektumok is láthatók. Ez sokkal egyszerűbbé teszi az összetett animációkat, és hatalmas előrelépés!

Továbbfejlesztett illesztés

Egy másik, gyakran kért funkció a jobb illesztés. Az OpenShot mostantól képes a klipek széleinek vágása közbeni illesztésre, így sokkal könnyebbé válik a különböző sávokban lévő klipek széleinek összehangolása. A következő felhasználási esetek mostantól működnek:

  • Ragasztás vágás közben
  • A klipek rögzítése a lejátszófejhez (vágás vagy pozicionálás)
  • A lejátszófej klipekhez való illesztése (ha a CTRL billentyű lenyomva van)
  • A illesztés pontossága is javult

Javított videó effektusok

Az OpenShot számos videós effektje kibővült és javult, néhány új funkcióval együtt.

Hozzáadtunk egy új Caption effektust, amely képes a videóra raszterizálni/megjeleníteni a szöveget egy nagyon elterjedt formátumban (VTT/SubRip). Miután bemásolta/beillesztette a feliratokat az OpenShotba, gyorsan beállíthatja a betűtípust, a színeket, a kereteket, a hátteret, a margókat, a pozícionálást, a méretet, és még egy egyszerű be- és kikapcsoló animációt is hozzáadhat. Néhány kattintással az egész videóhoz hozzáadhat szöveget, amely beépül a végleges videóexportba. A szöveget manuálisan is beillesztheti bármelyik lejátszási pozícióban, ami nagyon egyszerűvé teszi a szöveg beillesztését, még akkor is, ha nem feliratfájlból indul ki.

A telítettség effektus továbbfejlesztésre került, hogy támogassa a színszeparált modellt, több billentyűparaméterrel módosítható paraméterekkel, így a felhasználó nagyobb kontrollt és nagyobb pontosságot kap.

A kulcskockák mostantól szülői keretbe helyezhetők, így bonyolultabb animációk és összetettebb idővonalak kezelésére is használhatóak. Például egy csomó klipet egyetlen szülőhöz lehet szülőnek rendelni, és az összeset egy helyen vezérelheti. Ezt az új Követés és Objektumfelismerés effektjeinknél is használjuk.

Végül pedig új effekt ikonokat kaptunk, amelyek reményeink szerint jobban szemléltetik és kommunikálják, hogyan viselkedik egy effektus.

Emojik (OpenMoji)

Közel 1000 emojit adtunk hozzá a nagyszerű OpenMoji projektből. Ezek integrálva vannak az OpenShot-ba, és szuper hasznosak, amikor először tanulsz és kísérletezel egy videószerkesztővel. Használhatók egyszerű animációkhoz, átfedésekhez, és színt és érdekességet adnak a különböző videószerkesztési projektekhez.

Használhatósági javítások és egyéb javítások

A következő fejlesztéseket is végrehajtottuk, amelyek reményeink szerint javítják az OpenShot általános élményét és élvezetét.

  • A *.osp projektek klipekként történő importálásának képessége
  • WebEngine és WebKit támogatás
  • FFmpeg 4 támogatás
  • Gyorsabb idővonal vonalzó renderelés / nagyobb pontosság / szuper zoom!
  • Forgatás javítások és EXIF metaadatok támogatása
  • Frissített Blender támogatás
  • Gyorsabb fájlimportálás
  • JAVÍTOTT: Hibás PTS (üres első képkocka)
  • JAVÍTOTT: Több hang pattogás és recsegés
  • JAVÍTOTT: A képkockák közötti hangfelosztás
  • JAVÍTOTT: Javított videó gyorsítótárazás
  • JAVÍTOTT: Javított alfa videó támogatás
  • JAVÍTOTT: Címszerkesztő betűméret javítása
  • JAVÍTOTT: stdout/stderr átirányítás

REST Cloud API

Számos új frissítést adtunk ki a REST API-nkhoz, amely mind az AWS, mind az Azure piactereken elérhető. Az OpenShot Cloud API lehetővé teszi egyéni videók létrehozását egyszerű HTTP-kérésekkel (GET, PUT, PATCH, POST, DELETE). Egy rövid szkript segítségével (vagy bármilyen programozási nyelven) betölthet *.osp/*.zip sablonokat, feltölthet fájlokat, létrehozhat klipeket, frissíthet klipeket, módosíthatja a kulcskockákat és animációkat, valamint exportálhat új egyéni videókat. Van egy webhookunk, amely képes POSTolni a JSON részleteket, és értesíteni a webhelyét az újonnan renderelt videókról, amint azok elkészültek.

  • Automatizálja a születésnapi videókat!
  • Automatizáljon ingatlanhirdetési videókat!
  • Vegyen bármilyen statikus tartalmat (pl. termékképeket), és hozzon létre animált, dinamikus videótartalmat!
  • Automatizáljon szinte bármilyen típusú videót!
  • Tudjon meg többet

Javított infrastruktúra és egyebek

Rengeteg más izgalmas változás is történt, amelyek nem mindig illeszkednek a fenti kategóriákba.

  • Chrome OS támogatás (Chromebook-ok), mostantól hivatalosan is támogatott a letöltési oldalunkon.
  • Kibővített egységtesztek
  • GitHub Actions helyett Travis CI, javított CI
  • Gyorsabb buildek (többszálas), ezáltal gyorsabb visszajelzés a felhasználóknak a hibajavításokról
  • Új Mac, Windows és Linux Build szerverek, jobb teljesítmény
  • Mac-es közjegyzői hitelesítés, ughhh
  • Release Automation, rengeteg munka az OpenShot kiadásának megkönnyítése érdekében, így gyakrabban tudjuk ezt megtenni.
  • Javított hibaérzékelés és jelentés
  • Javított AppImage kompatibilitás, a régebbi Linux disztribúciók támogatásának megszüntetése.
  • Pontos verzióinformáció megjelenítése (a build szerverről) az indítási / naplófájlokban.
  • Fordítási javítások (külön sablonok)
    • Emojik, átmenetek, Blender, általános
    • Frissített fordítások
  • Dokumentációs javítások
  • Frissített támogatók, kreditek és közreműködők

Hatalmas köszönet

Mint mindig, most is sok embernek kell köszönetet mondanom a hozzájárulásukért és az agyi teljesítményükért. Először is köszönöm mindenkinek, aki letölti, használja és élvezi az OpenShotot! Köszönöm a fordítóknak, akik rengeteg időt áldoztak az OpenShot lokalizálására, hogy valódi anyanyelvi élményt nyújthassunk a világ minden táján! Köszönjük a következő embereknek, akik annyi mindent tettek, hogy nehéz mindet felsorolni: Frank, Brenno, Shawn és Jackson! Ti vagytok a királyok!

Vegyél részt

Régóta követed az OpenShot fejlesztését? Vannak elképesztő ötleteid az OpenShot fejlesztésére? Szeretnél segíteni abban, hogy a "videoszerkesztés öröme" a világra jusson? Küldj egy e-mailt a hello@openshot.org címre, és mutatkozz be! Tényleg ilyen egyszerű bármilyen szinten részt venni az OpenShotban, és természetesen nem kell programozónak lenned. Minden készséget, minden képességszintet és minden embert szívesen látunk, hogy csatlakozzon fejlesztői közösségünkhöz, ossza meg ötleteit, nevessen, és tegye az OpenShotot még fantasztikusabbá! Még mindig nem vagy meggyőződve, vagy egyszerűen nincs időd a közreműködésre? Bármikor küldhetsz adományt (és a neved megjelenik a stáblistában)!

A 2.6.1-es verzió újdonságai

  • A vágás kulcskockák automatikus migrálása a 2.5.1-es projektekből (hozzáad egy vágás-effektust és beállítja az ennek megfelelő kulcskockákat). 100 százalékos visszafelé kompatibilitás.
  • Címszerkesztő: TAB-bal váltás a mezők között
  • A Windows meghajtóbetűs regresszió javítása, ahol a projektek mentése az eszközöktől eltérő meghajtóra korrupciót okozott. A 2.6.1 javítja a *.osp projektfájlokban észlelt hibát is.
  • Számos hibás nyelvi fordítás javítása (pt_BR, sk, lt, ko).
  • Sok nyelvi fordítás frissítése 100 százalékra:
    • Afrikai
    • Kínai (egyszerűsített)
    • Dán
    • Holland
    • Angol (Egyesült Királyság)
    • Skót
    • Német
    • Japán
    • Lengyel
    • Orosz
    • Spanyol
    • Kínai (hagyományos)
    • Török
    • Francia
  • Javított nyelvi fordítási tesztelési szkriptek, és automatikus tesztek hozzáadása a GitHub PR-ok hangos sikertelenségéhez, ha a fordítások elromlanak.
  • Védelem számos inicializálatlan változó hibája ellen, amelyet a Sentry.io jelentett.
  • Elhallgattatott egy hangos miniatűr szerver figyelmeztetés
  • Kiküszöböli a nullával való osztás hibáját a videó előnézet átméretezésénél
  • Frissített névjegy és közreműködők
  • A verziószám felemelése 2.6.1-re (A minimum libopenshot verzió: 0.2.7, SO 21)

Telepítés

Letöltés (PPA is van!)

A legújabb, stabil OpenShot telepíthető csomagtárolóból a következő PPA csomagtároló hozzáadásával Szoftverforrások alkalmazásban:

ppa:openshot.developers/ppa

Ezek után mentse el a beállítást és a „Szoftverkezelő” programban a a keresés mezőbe írja be: „openshot”, majd a csomag telepítése, vagy pedig futtassa terminálban a következő parancssort:

sudo apt install openshot-qt python3-openshot

A teljes parancssori telepítéshez a terminálban írja be a következő parancsokat:

sudo add-apt-repository ppa:openshot.developers/ppa
sudo apt update
sudo apt install openshot-qt python3-openshot 

(forrás és forrás)