Az Adblock helyett használj uBlock kiegészítőt - érdemes erre váltani

kimarite képe

Ismeretlen vevőnek adták el az egyik legnépszerűbb hirdetésblokkoló Chrome- és Firefox kiegészítőt, az Adblockot.

Sem az ár, sem a vevő kiléte nem ismert, de még csak az eladás tényét sem verték nagydobra: a több, mint 40 millió felhasználóval rendelkező Adblock a múlt hét végén cserélt gazdát, és a hírek szerint az eredeti készítő, Michael Gundlach már egyáltalán nem is dolgozik a cégnél.

A kép forrása: http://s3.amazonaws.com/entp-tender-production/assets/e31c704600ed13d610... / http://support.getadblock.com/discussions/problems/90421-how-do-i-block-...

Az eladással párhuzamosan, már az új tulajdonos kérésére jelent meg az az üzenet, amivel a kiegészítőt használók a múlt héten szembesülhettek: ebben arról tudósított a program, hogy mostantól részt vesz az Acceptable Ads programban, ami gyakorlatilag arról szól, hogy a szolgáltatásért fizető hirdetőket a szűrő át fogja engedni. Jelen pillanatban ez még letiltható, de ehhez a beállítások menüben kell kotorászni, az alapértelmezés szerint az AA kínálta whitelist aktív.
Forrás: Geeks.hu / TheNextWeb

___

Megoldás az AdBlock helyett. Azt eltávolítod és ezt telepíted.
uBlock Origin (ez a jó változat az "Origin" szóval) - a Firefox böngészőhöz
https://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/ublock-origin/
...
Ingyenes.
Nyílt forráskódú nyilvános licenccel (GPLv3)
Felhasználóknak felhasználóktól.

Hozzászólások

 .

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

 .

.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

"Fizess amennyit akarsz"   

Valaki nagyon komolyan vette.

kimarite képe

RE: Az Adblock helyett használj uBlock kiegészítőt

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

@#0 Szerintem meg komoly. Az események (a NoScript-tel kezdődtek, de az visszakozott) ... . Az is lehet, hogy túl komolyan vették a "fizess annyit, amenyit akarsz" felszólítást, és túl vonzó volt nem elfogadni.

"Az Eyeo három éve vezette be a már akkor is tízmilliós felhasználói táborral rendelkező AdBlock Plusban az elfogadható reklámok kezdeményezést. Az ennek megfelelő hirdetéseket a beépülő modul alapesetben nem blokkolja, hanem átengedi az amúgy szigorú szűrön. Akkor a cég egyik vezetője azt mondta, a kivételezett cégek közül egyik sem fizet a kiemelt státuszért. “Nem adtuk el a lelkünket” - hangzott el. Nagyot fordult azóta a világ.
...
Felhasználói oldalon először akkor kezdtek morgolódni a lista miatt, amikor az Eyeo elkezdett megegyezni egyes vállalatokkal, hogy bizonyos összeg fejében – és egyúttal az elfogadható reklámok kritériumait is betartva – bekerülhetnek a kivételek közé. A kezdeményezés elindításakor erről szó sem volt, sőt, a cég egyik vezetője a The New York Timesnak adott interújában azt mondta, ezért senki sem fizet, az Eyeo tartja magát az elveihez és nem adta el a lelkét.

Ezzel szemben egy 2013 őszén nyilvánosságra hozott statisztika szerint az engedélyezett cégek tíz százaléka már fizetett azért, hogy a szoftver ne gátolja reklámjai megjelenését. Bár ez csak 7-8 vállalatot jelentett (egészen addig 777 jelentkező volt és közülük csak 78 ment át a felvételi folyamaton), már akkor tudható volt, hogy a Google is közöttük van. Ez egyrészt jól mutatta, hogy az AdBlock Plusnak időközben mekkora hatalma lett a hirdetésből élő vállalkozások – még a legnagyobbak – felett is, másrészt felvetett egy igen fontos, etikai jellegű kérdést is: mennyiért lehet megvásárolni az Eyeotól egy szabadkártyás helyet? ..."
http://www.hwsw.hu/hirek/53524/adblock-plus-reklamblokkolo-hirdetes-whit...

"Új tulajdonos alá került az Adblock: a hirdetésblokkoló a névtelenségbe burkolózó tulaj döntése értelmében csatlakozik az Acceptable Ads Programhoz, és alapértelmezetten átengedi az "elfogadhatónak ítélt" - vagy pénzzel megfelelően támogatott - reklámokat.

Már az Adblock sem szűr ki minden reklámot: a Chrome, Firefox, illetve Safari böngészőkhöz letölthető, népszerű hirdetésblokkoló legutóbbi frissítését követően felugró üzenetben figyelmeztette felhasználóit, - akikből több mint 40 milliót tudhat magáénak - hogy a jövőben maga is részt vesz az Acceptable Ads Programban, azaz egyes hirdetők reklámjait fizetség ellenében átengedi szűrőin. Az üzenetből az is kiderült, hogy a szoftver gazdát cserélt, noha az új tulajdonos kiléte egyelőre ismeretlen.
...
A The Next Web a tajdonosváltás kapcsán megkereste az Adblockot, a cég ugyanakkor nem árulta el az új birtokos kilétét, mondván, az kifejezetten kérte, hogy névtelen maradhasson. A korábbi tulaj, Michael Gundlach a jövőben semmilyen szálon nem kötődik majd a vállalathoz, annak igazgatója Gabriel Cubbage viszont továbbra is az Adblock kötelékében marad. Az új tulajdonos névtelensége mindenesetre nem sok jót ígér, a legitim szándékokkal fölösleges lenne az anonimitás."
http://www.hwsw.hu/hirek/54600/adblock-hirdetes-reklam-blokkolas.html

Persze, már mindegy nekik, lett más pénzhozó ...:
"Okostelefonos böngészőt adott ki az Eyeo. Az Adblock Browser Androidra és iOS-re egyaránt elérhető, igaz, utóbbi hamarosan natív reklámblokkoló funkcióval egészül ki.

Adblock Browser néven Androidon és iOS-en ingyen elérhető mobilos böngészőt adott ki a népszerű Adblock Plus hirdetésblokkoló fejlesztője, az Eyeo. A cégnek a bejelentéssel épp csak sikerült megelőznie a várhatóan holnap bemutatkozó iOS 9-et, amely maga is tartalmaz majd reklámblokkoló funkciót, így harmadik féltől származó kiegészítővel a Safari böngészőből is lehetőség lesz száműzni a hirdetéseket.
..."
http://www.hwsw.hu/hirek/54486/adblock-plus-hirdetes-bongeszo-okostelefo...

Lehet dönteni.

salazar65 képe

én használom már

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Sziasztok, én az Adblockot lecseréltem több mint egy hónapja... az uBlock szépen csendben teszi a dolgát ....gyorsulást a böngészőben én nem tudtam megtapasztalni de az biztos hogy nem is lassítja... meg vagyok elégedve vele

szhf62 képe

uBlock

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

 Lecseréltem mindkét böngészőn (Chrome, Firefox) az AdBlockot. Tényleg nem lassítja a működést az uBlock. :)

RE:RE: Az Adblock helyett használj uBlock kiegészítőt

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#3

Valamikor régen használtam a "tenyeres" AdBlockot, aztán valami Opera fórumon vadásztam sima urlfilter.ini-t, amit lelkes tagok tartottak karban. Tenyér repült, ini bemásolt, és lőn vidámság, panaszkodtak is az oldalak, hogy demár nekik profit kellene. Nekem meg volt reklámmentes böngészés. Azóta is a már nem fejlesztett 12-es Operát használom, és egy érdekes dolgot vettem észre.

Azt, hogy telepítettem az AdBlock Plust (ez a ABP jelű), ini fájlt kivettem az Operából, maradt az ABP, és teszt. Hát...nem volt olyan jó.
Akkor megnéztem a hozzáadható listákat, abból van elég sok, javasolják is, hogy mindent ne pakoljunk be, mert lassít.

Abból a józan megfontolásból, hogy a ABP lista is csak írás, kódok, meg szabványos dolgok, a megtekinthető listát egyszerűen bemásoltam a sima urlfilter.ini-be. Lett is ötször akkora (majdnem 1 Mega szövegfájl), de szerintem megérte.

Tehát urlfilter.ini vissza, ABP repült, és lett ölöm bódottá.

És akkor a majom a vízben:
Párom gépére 2 napja feltuszkoltam egy 17.3 Mate pajtit. Rá egy 12-es Operát, és benne a szokásos dolgok mellé az ABP-t, az alap szűrőt kiegészítve német szűrővel (merugye itt regnálunk).
Nekem (17.2 xfce) nincs konkrét német szűrő, meg semmi ABP, csak a bővített urlfilter.ini, ami CSAK az alap "light", és a közösségi oldalas (fész-gugli-jahu-egyéb szemetek) szűrőjét tartalmazza.
Ő (egy ugyanolyan Operával, mint az enyém) megnyit egy jutub videót, és a videóablak fölött beugrik egy német reklám. Ha F5, akkor már nem ugrik be.
NEKEM SOHA SEMMI nem ugrik be a jutubon.

Tehát a lényeg, ha a böngésző olyan, hogy benne is lehet szabályozni a letiltandó tartalmakat, akkor ki lehet kerülni a szoftverkartellek aljasságait (elég jól).

Sajna azt vettem észre, hogy a divatos Chrome-motoros böngészők ilyen szempontból elég silányak. Foxot pedig soha nem használok(tam), tehát arról nem tudok nyilatkozni.
 

szhf62 képe

uBlock

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

 Csak jelzem, hogy mostanában az uBlock (a Facebookon) kezd "átengedni" bizonyos reklámokat. Nem tudni hogy ezt mi okozza, de jó ha erre (is) figyel mindenki.