A Firefox-nak van helye a piacon, Ti hogyan látjátok?

kami911 képe

Szerintetek mik azok az okok, ami miatt a telefonra szánt Firefox böngészők szinte láthatatlan mennyiségben használatosak az interneten?

A Firefox böngésző alacsony piaci részesedése mobiltelefonokon több tényezőre vezethető vissza. Egyrészt, az emberek gyakran már megszokták a saját eszközükön előre telepített böngészőket, mint például a Chrome-ot vagy Safari-t, és ezeket használják anélkül, hogy kipróbálnák más lehetőségeket. Emellett az alkalmazások és szolgáltatások közötti integráció is kulcsfontosságú lehet. Például ha valaki sokat használ Google szolgáltatásokat, mint például a Gmail-t vagy a Google Drive-ot, akkor könnyen dönthet úgy, hogy a Google Chrome-ot használja, mivel ezekkel az alkalmazásokkal jobban integrálódik.

Az is lehet, hogy az embereknek nincs tisztában a Firefox böngésző előnyeivel, vagy egyszerűen csak nem érzik szükségét annak használatának, mivel elégedettek a jelenlegi böngészőjükkel. Ezenkívül az alkalmazások letöltése és telepítése is idegenkedést okozhat, különösen ha valaki nem érzi magát kényelmesen az új technológiákkal.

A Firefox böngésző számos előnyös tulajdonsággal rendelkezik, amelyek vonzóvá teszik azt a felhasználók számára, de fontos, hogy a fejlesztők és a márkák is aktívan promótálják és könnyen elérhetővé tegyék ezeket az előnyöket az emberek számára.

Mi lehet az oka, kényelemesebb mást használni, vagy eleve az van a telefonon? Mi a véleményetek, Ti hogyan látjátok?

Ami biztos, hogy az asztali Firefox népszerűsége is csökkenő trendben van a StatCounter jelentései szerint. A piaci részesedést tekintve világ szinten a mobilos Firefox nincsen a legjobb öt jegyzett böngésző között - hatodik (0,5% előzőleg: 0,47%), Magyarországon jelenleg az ötödik 0,36%-kal, (előzőleg: 0,52% volt, ami akkor -0,07% változás volt.). Tableten jobb a helyzet, legalábbis Magyarországon a Felhasználók 0,29 százaléka választotta (előzőleg: 2,11% volt ami akkor -2,86%-os csökkenés volt az előző jegyzethez képest) és ezzel a negyedik. Az asztali gépeket tekintve Magyarországon a második a Firefox, 19,21 százalékkal, ami két és fél százalékos emelkedés (az előző 16,67%-os volt, ami akkor -0,26 csökkenés után lett) eredménnyel, míg világszinten csak a negyedik 7,58, ami közel másfél százalékos emelkedés (az előző 6,18 % volt, ami akkor -1,68 százalékos csökkenés volt).

Szóval mit lehetne tenni, hogy a Firefox népszerűbb legyen? Ti miért váltottatok el a Firefox-ról? És mi kellene hozzá, hogy visszatérjetek? Vagy egy jó ötletek a Firefox-szal, vagy egyéb termékekkel kapcsolatban? Osszátok meg ötleteiteket a Mozilla Connecten, egy olyan közösségi térben, ahol megoszthatjátok termék-visszajelzéseit, ötleteket küldhettek új funkciókkal kapcsolatban, és részt vehettek a jövőbeli kiadásokat alakító, értelmes vitákban.

Telepítsétek (akár iOS-re is) és próbáljátok ki ismét a Firefox böngésző legújabb verzióját, frissítsetek a legújabb verzióra. Nem fogjátok megbánni.

(adatok forrása, négy hónappal ezelőtti jegyzet, húsz hónappal ezelőtti jegyzet)

Hozzászólások

Egy PC-n a böngésző az az

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Egy PC-n a böngésző az az alkalmazás, amin keresztül nem csak böngészünk, és levelezhetünk, hanem szinte mindent azon keresztül érünk el.
Én valamikor régen „kitaláltam”, hogy egybe kellene gyúrni a böngészőt és a levelező programot. Kiderült, hogy van olyan, (SeaMonkey) de valamiért nem tetszett.

Korábban számítógépről intéztem a banki ügyeimet. A közüzemi, és egyéb számlákat átutalással intéztem. A szolgáltatókkal e-mailben tartottam a kapcsolatot: diktálás, elektronikus számlák megtekintése, stb. A kapcsolattartás, a szórakozás, és a vásárlások eszköze is a böngésző volt. (Facebook, YouTube)

De mobilon más a helyzet. Mindenre külön applikáció van. Sőt minden szolgáltatónak külön applikációja van, ahogy a bankoknak, a Facebooknak, vagy a YouTube-nak.

Ilyen körülmények között a böngésző egyre kevesebb szerephez jut. Már persze akkor, ha valakinek nem csak a mobil az egyetlen kapcsolata az internethez. Mert a fiatalok egy része tenyérnyi iPhone-on nézi a Netfixet is.

Mobilon sokkal kevesebb dologra használjuk a böngészőt, ezért szinte mindegy, hogy melyiket. És ahogy írtad, a Chrome célszerűbb választás.

Balazs_B képe

Sok az oka

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Millió és egy faktor befolyásolja azt hogy miért ezek a számok amelyek.

Szerintem a fő okok a teljesség igény enélkül a következőek:

A 2000-es években azért lett nagyon népszerű a Firefox, mert annyira rossz volt az internet explorer az akkor egyeduralkodó Windows világában, hogy valami mást kellett felrakni. Akkoriban talán nem is volt másik ismert alternatíva mint a Firefox.

Azóta már nem csak PC-n fogyasztjuk az internetet. A google kiadta a Chrome-ot, ami jól is működött és rárakta alapértelmezetten minden platformjára. Mivel már telefonon ott volt és működött így az emberek kipróbálták PC-n is. Gyorsabb is volt mint a Firefox (én legalább is 2010 körülről úgy emlékszem) így elterjedt.

Ja igen, az nagyon fontos elem volt az elterjedéshez hogy amikor megnyitotta az ember a goolge-t a böngészőben akkor ott villogot hogy töltsd le a Chrome-ot. Még talán ma is ezt csinálja.

Ehhez jön még hozzá az hogy a Mozilla folyamatosan szedte kifelé azokat a funkciókat a Firefoxból, ami miatt a power userek szerették.

És ott tartunk ahol ma.

Én Mobilon is foxit használok, csak azért is, de sajnos minden nap tapasztalom hogy lassú, sokszor lassú a chrome-hoz képest.