Az elmúlt időszakban egyre több jelzést kaptunk, hogy csalók megpróbáltak telefonon vagy e-mailben megszerezni banki adatokat ügyfeleinktől. A módszer ismét megtévesztés és látszatkeltés, mintha a telefonhívás a CIB24 központi telefonszámáról vagy más bank telefonos ügyfélszolgálatától érkezne.
A hívásban egy magyarországi bank alkalmazottjaként bemutatkozó személy azzal hívja fel az ügyfelet, hogy gyanús pénzmozgást észleltek a számláján, és bankkártya-ellenőrzéshez kérnek el adatokat. Ha a hívás alatt kiderül, hogy nem az adott bank ügyfele, akkor:
- vagy eljátsszák, hogy átkapcsolták a számlavezető pénzintézethez,
- vagy újabb telefonhívás érkezik, immár a számlavezető banknak kiadva magukat.
A csalók a hívás során jellemzően bankkártya adatokat kérnek el, majd ezt követően megkérik az ügyfelet:
- bankkártyalimit-emelésre, illetve push/SMS üzenetben érkező hitelesítő kód megadására,
- távoli segítségnyújtásra alkalmas szoftver telepítésére (pld. AnyDesk),
- „biztonságos bankszámlára” történő átutalás kezdeményezésére azzal az indokkal, hogy ezzel lehet megakadályozni a bankkártya/bankszámla ellen intézett támadást.
Kérjük, ilyen esetekben is legyen körültekintő, ne adja meg adatait, szakítsa meg a hívást, és jelezze azt a CIB Bank telefonos ügyfélszolgálatán vagy személyesen a bankfiókban.
Ismételten szeretnénk felhívni figyelmét, hogy bár a CIB Bank rendszeresen keresi ügyfeleit e-mailben és telefonon, de soha nem kérjük a következőket:
- PIN kód, Telefonos Azonosító Kód, belépési jelszó, bankszámlaadatok (számlaszám, limit, egyenleg stb.) és bankkártyaadatok megadása telefonos beszélgetésben vagy e-mailben. Ezeket az adatokat kizárólag közvetlenül az online felületeinken (pl. internetbank, mobilalkalmazás) vagy CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunk automata menürendszerében kérhetjük Öntől!
- Egyes beállítások vagy funkciók frissítéséhez szükséges újrahitelesítés/engedélyezés.
- Távoli hozzáférést biztosító program telepítése az online bankolásra használt készülékére.
Kérjük Önt, hogy illetékteleneknek soha ne adja meg azonosító adatait és jelszavait!
Abban az esetben, ha banki adatai illetéktelenek tudomására jutnak, kérjük, haladéktalanul intézkedjen az alábbiakról:
- Tegyen rendőrségi feljelentést!
- Ha bankkártyaadatai jogosulatlan személyek tudomására jutottak, azonnal tiltsa le bankkártyáját éjjel-nappal elérhető CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül: (+36 1) 4 242 242!
- Telefonos Azonosító Kódja, illetve internetbankhoz/mobilalkalmazáshoz kapcsolódó belépési adatai kiszivárgásakor pedig kérjük, hogy az alábbi lehetőségek közül válasszon:
- Állítsa vissza a telefon gyári beállításait!
- CIB Bank Mobilalkalmazás és #withKEY esetén regisztrálja újra az alkalmazást!
- CIB Internet Bank esetén: telepítse újra az internetbankot!