AMD HIPRT 3.0 – Új ray tracing funkciók az RDNA 4 GPU-khoz

Segítséget kaptál? Szívesen töltöd itt az idődet? Visszajársz hozzánk? Támogasd a munkákat: Ko-fi és Paypal!

kami911 képe

Az AMD kiadta a HIPRT (Heterogeneous-compute Interface for Portability Ray Tracing) könyvtárának legújabb verzióját, a 3.0.9ba63f3 kiadást. Ez az első nagyobb frissítés a januárban megjelent 2.5-ös változat óta. A HIPRT az AMD saját, nyílt forráskódú sugárkövetésre (ray tracing) épülő könyvtára, amely a HIP felületre épül, és megkönnyíti a ray tracing feladatok integrálását olyan szoftverekbe, mint például a Blender. A HIPRT 3.0 legfontosabb újdonsága az RDNA 4 architektúra sugárkövetési képességeinek támogatása. Az új verzióban megjelent a tömörített BVH8 és háromszögcsomagok használata, a metszhető (intersectable) példányok, valamint az orientált határolódobozok támogatása, amelyet kifejezetten a Radeon RX 9000 sorozatú grafikus kártyákhoz fejlesztettek.

A frissítés ezen felül számos API-változást és hibajavítást is hoz: az importált BVH-kezelés átalakult (általános BVH2 formátumról történik az átalakítás a hardverformátumra), bekerült a per-kontéxtus naplózás, javították az instance-transzformációk kezelését, valamint pontosabb (szűkebb) határolódobozokat használnak a háromszögek és példányok kezelésénél. A HIPRT 3.0 forráskódja szabadon elérhető a GitHubon: HIPRT 3.0 kiadás