
A Valve kiadta a Steam kliens legújabb stabil verzióját, amely számos fejlesztést és hibajavítást tartalmaz – különös figyelmet fordítva a Linux rendszert használó játékosokra. A frissítés egyes komponenseiben a háttérben történtek változások, de ezek hatása közvetlenül is érezhető lesz a játékélményben.
A Linux-felhasználók számára az egyik legfontosabb újítás, hogy a kliens mostantól automatikusan telepíti a Proton Voice Files nevű beszédfelismerő és -szintetizáló adatokat, amennyiben az adott játék vagy környezet ezt igényli. Emellett megoldást kínálnak arra a régóta fennálló problémára is, amely során zöld sáv jelent meg a játékfelvételek jobb oldalán – különösen AMD rendszereken, amikor HEVC kódolást használtak, és a játékablak szélessége nem volt 64-gyel osztható. Javult továbbá a Vulkan alapú játékok távoli közvetítése és rögzítése is Intel grafikus vezérlőkön, ahol eddig gyakran villogó zöld képkockák zavarták a megjelenítést.
A frissítés természetesen nemcsak Linuxra vonatkozó javításokat tartalmaz. Az összes támogatott platformon finomították a kontrollerek automatikus felismerését bizonyos harmadik féltől származó eszközök esetében, csökkentették a steamwebhelper memóriahasználatát játékindításkor vagy a Big Picture módba történő váltáskor, valamint javították azt a hibát, amikor a játék előtöltése 0 bps lemezaktivitást mutatott. Egy ritka hibát is kijavítottak, amely a steamwebhelper összeomlását okozta, szintén a Big Picture mód váltásakor.
A stabilabb működés érdekében javították azt a problémát is, amikor egyes játékok nem tudtak csatlakozni a Steam folyamathoz, ha az adott folyamat azonosítója (PID) bizonyos értékeket tartalmazott. Szintén orvosolták a Big Picture módban jelentkező hibát, amely megakadályozta a képernyő-billentyűzetről történő beillesztést. Ezen felül bekerült egy kísérleti javítás is a ritkán előforduló PlayStation 5 DualSense Edge giroszkópos problémára, illetve helyrehoztak egy szerverkeresési hibát, amely miatt a botok is beleszámítottak a játékoslétszámba.
A frissítés érintette a Steam Overlayt is, amely mostantól megfelelően jeleníti meg a chatablakból nyitott linkeket – azok többé nem az asztali böngészőben, hanem az overlay böngészőben nyílnak meg. Ezen kívül megoldották a Steam Link VR kliens egyik problémáját, amely kulcsegyenlőtlenségi hibát eredményezett a streamelés indításakor, valamint javították azt az esetet is, amikor a Steam önmagát töltötte újra a SteamVR bezárása után.
A teljes változáslista és a további részletek a Steam hivatalos kiadási megjegyzései között olvashatók. A kliens frissítése a szokásos módon történhet: a Steam menüjében válassza a „Check for Steam Client Updates” (Steam kliensfrissítés keresése) lehetőséget. A képernyő alján megjelenő kék értesítésben kattintson a „Download” gombra, majd a letöltés befejeztével a „Apply and Restart” gombra, amely automatikusan újraindítja a frissített Steam klienst.
A Steam kliens frissítése elérhető a Steam menüjében a „Check for Steam Client Updates” (Frissítések keresése) lehetőségnél. A részletes változásnapló megtekintéséhez látogasson el a hivatalos oldalra.
A Valve, a Steam fejlesztője így ír az újdonságokról:
Általános
- Javítottunk a játékvezérlők menet közbeni csatlakoztatásának észlelésén néhány külső eszköznél.
- Csökkentettük a steamwebhelper memóriahasználatát játékok indításánál és a Nagy Kép mód ki-be kapcsolásakor.
- Javítottuk, hogy a játékoknak nem sikerült csatlakozni a Steam folyamathoz, amikor a Steam folyamatazonosító bizonyos értékeket tartalmazott.
- Javítottuk, hogy a játékok előtöltése 0 bps lemezaktivitást mutatott.
- Javítottunk egy ritka steamwebhelper összeomlást a Nagy Kép mód ki-be kapcsolásakor.
Steam Átfedés
- Javítottuk, hogy a csevegésablakból megnyitott hivatkozások az átfedés böngészője helyett az asztali böngészőben jelentek meg.
Nagy Kép mód
- Javítottuk a képernyő-billentyűzetről beillesztést.
Szerverböngésző
- Javítottuk a hibát, ami miatt a botok beleszámítottak a játékosszámba.
Steam Bevitel
- Elméleti javítás egy ritka hibához a DualSense Edge girójával kapcsolatban.
Linux
- A Proton Voice Files beszédszintézis adatai mostantól automatikusan telepítve lesznek, amikor szükséges.
- Javítottuk, hogy HEVC-kódolás használatakor AMD-rendszereken a játékfelvételek egy zöld sávot tartalmaztak a kép jobb oldalán, ha a játékablak szélessége nem a 64 többszöröse volt.
- Javítottuk, hogy a Játékfelvétel és a Remote Play videótovábbítások zöld képkockákat jelenítettek meg Vulkan játékok Intel GPU-kon való rögzítésekor.
Steamworks API
- A GameOverlayActivated_t mostantól az aktuális VR alkalmazásra van küldve a SteamVR műszerfal megnyitásakor vagy bezárásakor.
VR
- Javítottunk egy esetet, aminél a Steam Link VR kliens nem egyező kulcs hibát kapott továbbítás indításakor.
- A Steam mostantól a SteamVR bezárásakor nem fogja magát időnként újratölteni.
