Az első tweet – a közösségi média új korszaka

Segítséget kaptál? Szívesen töltöd itt az idődet? Visszajársz hozzánk? Támogasd a munkákat: Ko-fi és Paypal!

kami911 képe

2006. március 21-én Jack Dorsey, a Twitter társalapítója elküldte a világ első (nem automatikusan generált) tweetjét:

"just setting up my twttr"

(„éppen beállítom a twttr-em”)

Ez a rövid üzenet egy új korszak kezdetét jelentette a közösségi médiában. A Twitter ekkor még kísérleti fázisban volt, és eredetileg „twttr” néven futott, amely az SMS-alapú kommunikáció egyszerűségét tükrözte. A második tweet sem volt sokkal izgalmasabb:

"inviting coworkers"

(„munkatársakat keresek”)

Bár ezek az első bejegyzések nem tűntek különösebben jelentősnek, a Twitter hamarosan egy világméretű kommunikációs platformmá vált. Az eredeti koncepció egy olyan szolgáltatás volt, amely rövid, 140 karakteres üzenetekkel tette lehetővé az azonnali információmegosztást, hasonlóan az SMS-ekhez.

Az egyszerű ötlet óriási sikert aratott. A Twitter az évek során meghatározó szereplővé vált a hírek, a politika és a popkultúra területén. Politikusok, újságírók, hírességek és hétköznapi emberek egyaránt használták gyors és tömör üzeneteik megosztására. A #hashtagek és retweetek bevezetésével a platform olyan eszközzé fejlődött, amely döntő szerepet játszott a globális események élő közvetítésében, politikai mozgalmakban és vállalati kommunikációban.

Az első tweet egyben egy tanulságot is hordoz a jövő vállalkozóinak: amikor valami igazán újat hozol létre, gondolj a történelmi jelentőségére – lehet, hogy évekkel később is emlékezni fognak rá.