
A legutóbbi Steam Console-ról szóló pletyka nem volt túl megalapozott, de elgondolkodtatott, mit kellene tennie a Valve-nak, hogy a Steam Console vagy a Steam Machine valóban sikeres legyen.
A Valve szerencsére már sok tapasztalattal rendelkezik, és messze van a Steam Machine eredeti kudarcától. A Steam Deck több milliós eladása és folyamatos sikeres szereplése után a Valve rengeteg tapasztalatot szerzett. De vajon képesek lesznek-e átvinni ezt a tapasztalatot egy új otthoni konzolra? Rengeteg kihívás áll előttük, és ezek részben magyarázzák, miért gondolom, hogy még messze van egy ilyen eszköz megjelenése. Liam Dawe a Gaming on Linux-on összefoglalta, mire is lenne szükség a sikerhez:
1. Egyetlen konfiguráció
A Steam Deck egyik legnagyobb erőssége a egységes konfiguráció. Bár technikailag két verzió is létezik (LCD és OLED), teljesítmény szempontjából gyakorlatilag ugyanazt kapjuk. A különböző tárolási méretek rendben vannak, de az, hogy egyetlen modellel operálnak, sokkal olcsóbb és egyszerűbb a gyártás számára, és kevésbé zavarja meg a vásárlókat. A Valve-nak valószínűleg érdemes lenne egyetlen, erős modell mellett dönteni, hogy elkerüljék a zűrzavart, amit a különböző változatok okozhatnak.
2. Kiskereskedelmi elérhetőség
A Steam Deck egyik problémája, hogy nem elérhető elegendő boltban. Bár a Steam Store-ban kapható, fontos lenne, hogy a valódi boltokban is megtalálható legyen. Az emberek szeretnének egyszerűen besétálni a boltba és megvenni a konzolt, nem várni hónapokat a szállításra.
3. Steam Big Picture Mode és a Steam Store élmény
A Steam Big Picture Mode (és a Steam Deck Gaming Mode-ja) rendkívül fontos az otthoni konzol élményhez, de jelenleg rengeteg hibát és felhasználói élménybeli problémát tapasztalhatunk. A Steam UI általában elég bugos, és nagyon zavaró, ha a felület nem tartja meg a pozíciót, amikor egyik képernyőről a másikra váltunk. A Valve-nak komolyan dolgoznia kell a felhasználói élmény javításán, ha szeretnék, hogy a Steam Console sikeres legyen.
4. A Steam Deck Verified rendszer fejlesztése
A Steam Deck Verified rendszer ad némi támpontot arról, hogy egy játék jól működik-e Linuxon, de a konzol esetében sokkal szigorúbb, mélyebb ellenőrzésre lenne szükség. A játékok túlnyomó többsége nem lesz kifejezetten a Steam Console-ra fejlesztve, így a kompatibilitás kulcsfontosságú kérdés lesz. A Proton és a SteamOS egy erős alapot adhat, de a Valve-nak szorosabb ellenőrzést kell alkalmaznia, hogy elkerüljék a csalódott vásárlókat.
5. Anti-Cheat
Az egyik legnagyobb probléma, amellyel a Steam Console szembesülhet, az az anti-cheat technológiák kérdése. A népszerű online játékok, mint a GTA Online, Apex Legends, Fortnite és mások jelenleg nem működnek Linux rendszeren megfelelően. A Valve-nak meg kell találni a módját annak, hogy az anti-cheat rendszerek alkalmazkodjanak a Linux alapú rendszerekhez, ha a Steam Console valóban sikeres akar lenni.
6. Streaming Média Alkalmazások
Bár az alapvető cél a játék, a felhasználók elvárják, hogy a konzol képes legyen streaming média alkalmazásokat futtatni, mint a Netflix, Disney+, YouTube és mások. Bár nem a fő fókusz, de ezek az alkalmazások elengedhetetlenek lehetnek a szélesebb közönség számára.
7. Jó minőségű, hivatalos kontroller
A Steam Console egyik legfontosabb kiegészítője egy jó minőségű, hivatalos kontroller. Bár a Steam Input számos különféle vezérlőt támogat, a Valve-nak szüksége lenne egy saját, hivatalos kontrollerre is, hogy biztosítsák a felhasználói élményt.
