Marc Ostrofsky, aki a '90-es évek közepén mindössze 150 000 dollárért vásárolta meg a Business.com domain nevet, látványos nyereséget könyvelhetett el, amikor 1999-ben 7,5 millió dollárért értékesítette azt. Ez a tranzakció éveken át a domainértékesítések történetének csúcsát jelentette, és még ma is a 15 legdrágább domain között szerepel.
A domain neve köré épített reklámhálózati weboldal 2007-ben ismét figyelmet keltett, amikor a Yellow Pages kiadója, az R.H. Donnelly 345 millió dollárért megvásárolta. Érdekesség, hogy Marc Ostrofsky az üzlet részesedéséből is profitált. Az egyszerű és beszédes domainnevek megszerzése a '90-es években jelentős befektetési lehetőségnek bizonyult, amelyet akkoriban kevesen ismertek fel. A történet írója ugyan nem vásárolt domain neveket ebben az időszakban, ám később mégis segített szüleinek egy '90-es években regisztrált domain eladásában, amelyért 20 000 dollárt kaptak. Bár utólag úgy érzi, többet is kérhetett volna érte, ez is jól mutatja a domainnevek piaci értékének gyors növekedését.
A Business.com példája emlékeztet arra, hogy a megfelelő időben hozott egyszerű, de stratégiai döntések hatalmas lehetőségeket rejthetnek. Ez a történet nemcsak a domainpiac fejlődését szemlélteti, hanem azt is, hogy az online világban az előrelátás és az innováció hosszú távon is kifizetődő.
Hozzászólások
Ez a domain-kereskedelem
Beküldte kami911 -
Értékelés:
Ez a domain-kereskedelem kikészít.