Újabb Steam kliens érkezett, játékfelvétellel

kami911 képe

Az új frissítés legfontosabb újdonsága a Steam Game Recording (játékfelvétel), amely lehetővé teszi a játékélmény automatikus rögzítését és megosztását. A funkció háttérben fut, és a Recordings & Screenshots (Felvételek és képernyőképek) menüben érhető el a Steam kliens Nézet (View) menüpontjából. „Számos módon használható az új felvételi rendszer, a legjobb pillanatok rögzítésétől kezdve akár egy teljes kampány dokumentálásáig” – mondta a Valve.

A Steam Játékfelvétel mostantól minden felhasználónak elérhető! Ez egy új beépített rendszer játékmenet-felvételed létrehozásához és megosztásához, ami a háttérben fut, hogy egy pillanatot se szalassz el. Nagyon sok módja van e vadonatúj funkciókészlet használatának, a legfontosabb pillanataid rögzítésétől a teljes kampányok dokumentálásáig. Könnyű megtalálni, vágni és megosztani a játékmenetedet.

Június óta számos új funkciót adtak a fejlesztők:

  • Játékspecifikus beállításokat;
  • Gyorsbillentyű-lehetőségeket a gyors rögzítéshez;
  • Haladó exportálási lehetőségeket; és
  • Játékmenet nézetet, ami egy új mód a felvételed megnézésére játékspecifikus címkékkel és adatokkal az új Felvételek és képernyőmentések kezelőben.

Linux rendszereken elérhető újítások

Az új Steam kliens számos fejlesztést hozott a Linux játékosok számára:

  • Natív Linux játékok támogatása – Az alapértelmezett futtatókörnyezet mostantól a Steam for Linux runtime 1.0 (scout), ami jobb kompatibilitást biztosít a különböző Linux disztribúciókon. A funkció kikapcsolható a -compat-force-slr off parancssori opcióval.

  • Parancsok kezelésének fejlesztése – A Steam kliens most jobban felismeri és kezeli az egyidejűleg futó Steam folyamatokat.

  • Képernyőkímélő kezelés – Az új parancssori opció (-disable-screensaver-inhibit) megakadályozza, hogy a Steam blokkolja a képernyőkímélőt, amikor aktív játékot érzékel.

Ezen kívül a kliens most automatikusan visszaáll az X11 felületre, ha az SDL_VIDEODRIVER környezeti változó Wayland-re van állítva, és kiterjeszti a legújabb Steam Play javításokat harmadik féltől származó kompatibilitási eszközökre. Emellett a Steam Play mostantól mindig engedélyezett Linux rendszereken, így eltávolították a korábbi globális kikapcsolási lehetőséget a felhasználói felületről.

Egyéb javítások és újdonságok

Az új Steam kliens frissítés több hibát is kijavít, például:

  • Lassú indulás javítása – Kijavították a Linux rendszerek lassú indulásának hibáját, amely a loopback felület hostname visszakeresése során lépett fel.
  • DPI skálázás javítása – A megfelelő DPI skálázási tényezőt most helyesen alkalmazza olyan rendszereken, amelyek nem GNOME alapú munkameneteket futtatnak.
  • Crash javítások – Kijavították a steamwebhelper indításakor és más általános helyzetekben fellépő hibákat.

További figyelemre méltó változások közé tartozik a távoli telepítések újbóli engedélyezése, a streaming és peer letöltés javítása másodlagos vezeték nélküli interfész esetén, AV1 videostreaming támogatása Remote Play-nél nagy teljesítményű rendszereken, valamint vezetékes Xbox kontroller támogatása macOS Sequoia rendszeren.

A Steam kliens frissítése elérhető a Steam menüjében a „Check for Steam Client Updates” (Frissítések keresése) lehetőségnél. A részletes változásnapló megtekintéséhez látogasson el a hivatalos oldalra.

A Valve, a Steam fejlesztője így ír az újdonságokról:

Steam Játékfelvétel

A Steam Játékfelvétel mostantól minden felhasználónak elérhető! Ez egy új beépített rendszer játékmenet-felvételed létrehozásához és megosztásához, ami a háttérben fut, hogy egy pillanatot se szalassz el. Sok módja van e vadonatúj funkciókészlet használatának, a legfontosabb pillanataid rögzítésétől a teljes kampányok dokumentálásáig. Könnyű megtalálni, vágni és megosztani a játékmenetedet. További információkért látogasd meg a Játékfelvétel weboldalát.

Windows

A Steam kliens e verziója mostantól nem fog futni Windows 7-en vagy Windows 8-on. Az ezeket az op. rendszereket használók nem fognak automatikusan a Steam kliensnek erre az új verziójára frissíteni. További részletekért nézd meg a Windows 7 és Windows 8 támogatás GYIK-et.

macOS

A Steam kliens e verziója mostantól nem fog futni a macOS 10.13-as vagy 10.14-es verzióján. Az ezeket az op. rendszereket használók nem fognak automatikusan a Steam kliensnek erre az új verziójára frissíteni. További részletekért nézd meg a Steam támogatás macOS 10.13-hoz és 10.14-hez GYIK-et.

Általános

  • A 126.0.6478.183-as verzióra frissítettük a Steambe beágyazott Chromium buildet.
  • Javítottunk egy problémát, aminél egy szöveg csevegésbe húzása és ejtése azonnal elküldte a szöveget ahelyett, hogy a szerkesztési területre ejtette volna azt.
  • Újból lehetővé tettük a távoli telepítést a Steam kliensből a Továbbítás lenyíló menüjén keresztül.
  • Javítottunk más számítógépek észlelésén továbbításhoz és helyi hálózaton keresztüli letöltésekhez másodlagos vezeték nélküli interfész használatakor.
  • Javítottuk, hogy a folyamatsáv játékfrissítés és nagy fájlokat tartalmazó áthelyezési műveletek során nem frissült.
  • Javítottuk az átfedés lefagyását néhány játékban macOS-en és Linuxon, miután a játék újraindítja magát.
  • Javítottuk, hogy a manuálisan hozzáadott vagy eltávolított játékok nevei nem jelentek meg a gyűjteményszűrő fejlécében, ha a játék el lett távolítva a felhasználó Könyvtárából.
  • Javítottuk, hogy a steamwebhelper olyan ideiglenes könyvtárakat törölt, amelyeket esetleg korábban létre sem hozott.
  • Javítottunk egy hibát, ami megakadályozhatta az Offline módban bejelentkezést egy frissítés telepítése utáni első újraindításkor.

Remote Play

  • AV1 videótovábbítási támogatást adtunk hozzá magas minőségű rendszereken.
  • Javítottuk, hogy a kurzor túl kicsi volt olyan számítógépről továbbításkor, amelyen be volt kapcsolva az asztali méretezés.
  • Javítottuk, hogy a szoftveres kódolás volt használva a H.264 hardveres kódolás helyett, amikor a HEVC be volt kapcsolva, és nem volt elérhető.
  • Javítottuk a HEVC Steam Deckről továbbításkor megjelenő fekete képernyőt.

Steam Átfedés

  • Javítottunk egy összeomlást néhány D3D9-et használó játékban.

Steam Bevitel

  • Javítottunk egy összeomlást, ami közösségi játékvezérlő-konfigurációk lekérésekor történt a konfigurálóban.
  • Hozzáadtuk a vezetékes Xbox játékvezérlők támogatását macOS Sequoián.
  • Javítottuk, hogy a „Játékvezérlő kikapcsolása” művelet miatt a Steam elindította a Nagy Kép módot, ha a főablak volt fókuszban.
  • Megnöveltük a „Botkormány-egér” mód maximális érzékenységét.
  • A módváltások mostantól támogatják az iránygombokat és a jobb oldali botkormányt.
  • A módváltások mostantól támogatják a trackpad-érintést DualSense-en/Edge-en, DUALSHOCK-on, Steam Játékvezérlőn és Steam Decken.
  • A PlayStation DualSense Steam Bemenet API ikonjai mostantól monokrómok, hogy egyezzenek a Nagy Kép módban lévő ikonokkal.
  • Javítottunk egy problémát, aminél azok a kiosztások, amelyek jelen voltak egy konfiguráció egyik játékvezérlőről egy másikra konvertálásakor, aktívak lehettek, de nem voltak eltávolíthatók, mert a kiosztási kezelőfelületről ki voltak szűrve.
  • Mostantól mindig látszik a Játékvezérlő fül a nem Steames parancsikonok alkalmazástulajdonságaiban.
  • Hozzáadtunk az „X kimenet megfordítása” és „Y kimenet megfordítása” lehetőségeket az egérterületekhez.
  • Mostantól választható a „Görgetőkerék mód” a lenyíló menüből a Steam Bevitel API-t használó játékokban (az Elrendezés szerkesztése menüben, nem a gyorsbeállításokban).
  • Javítottunk egy problémát, aminél Steam, illetve Gyorselérés menü gombakkordok használata nem Steames játékban a játék konfigurációja helyett az asztali konfigurációt hagyhatta betöltve.

Linux

  • Javítottunk néhány különféle gyakori összeomlást.
  • Javítottuk a lassú indulást olyan rendszereken, ahol a loopback interfész fordított névfeloldása nem localhost.
  • Mostantól jelentősen gyorsabb a parancsok észlelése és továbbítása egy már futó Steam kliensnek.
  • Hozzáadtunk egy -disable-screensaver-inhibit parancssori kapcsolót, hogy a Steam ne gátolja a képernyőkímélőt aktivitás észlelésekor.
  • Javítottunk egy, a Linuxon néhány rendszerkonfigurációnál a steamwebhelper indításakor fellépő összeomlást.
  • A Steames fejlesztők mostantól kiválaszthatják, melyik Steam Linux futásidejűt használják a natív játékokhoz. További részletekért, kérjük, nézd meg a partneroldalt.
  • A natív játékok alapértelmezetten a „Steam for Linux runtime 1.0 (scout)” futásidejűvel indulnak a hagyományos futásidejű környezet helyett.
    Ez a viselkedés összhangban van a Steam Deckkel, és elősegíti a jobb kompatibilitást minden Linux asztali disztribúción.
    Ez az új funkció globálisan kikapcsolható a „-compat-force-slr off” kapcsolóval a Steam kliens parancssorában.
  • Mostantól mindig engedélyezzük, hogy a Steam kliens az X11-et használja, amikor az SDL_VIDEODRIVER/SDL_VIDEO_DRIVER Waylandre van állítva.
  • Globálisan eltávolítottuk a kezelőfelületi kapcsolót a Steam Play kikapcsolásához, helyesen tükrözve, hogy a Steam Play Linuxon mindig be van kapcsolva. A Steam Play részben mindig aktív volt akkor is, ha ki volt kapcsolva a kezelőfelületen, mivel szükséges a Steam kliens működéséhez.
  • Javítottunk egy esetet, aminél rossz DPI-méretezési tényező volt használva nem gnome alapú, aktív gnome-desktop-portal szolgáltatással rendelkező munkamenetet használó rendszereknél.
  • Kibővítettük a közelmúltbeli Steam Play javításokat külső fejlesztésű kompatibilitási eszközökre.

Felfedezési várólista

  • Javítottuk a Felfedezési várólista megjelenítését, hogy a videók körüli elemek megfelelően jelenjenek meg.
  • Javítottunk a felfedezési várólista végiggörgetése közbeni animáción.

Nagy Kép mód

  • Javítottuk, hogy a játékbeli billentyűbeviteli párbeszédablak nem záródott be, illetve nyílt meg megfelelően, ha a Steam Átfedés annak látható állapotában volt átváltva.
  • Javítottuk a többsoros mód támogatást a ShowGamepadTextInput API-hívás által mutatott párbeszédablakban a Steamworksben.
  • Javítottuk, hogy a képernyő-billentyűzet nem jelent meg azonnal, amikor a játékok meghívják a szövegbeviteli párbeszédablakot.
  • Javítottunk egy esetet, aminél a szövegbeviteli párbeszédablak elveszíthette a fókuszt, és a fókuszt a gombokra, majd vissza a szövegbevitelre kellett mozgatni.