A Mozilla elbocsátásai segíthetnek visszahozni a Firefox népszerűségét?

kami911 képe

Természetesen nem minden kis változás vagy elbocsátási kör ilyen hatással bír – de a Mozilla nemrégiben hozott döntése, miszerint leépít bizonyos szolgáltatásokat, hogy két konkrét termékre összpontosítson, jelentősnek bizonyulhat. Mit kell tudni erről?

A Mozilla nemrégiben bejelentette új vezérigazgatóját, Laura Chambers személyében, aki már korábban is tagja volt a vállalat igazgatótanácsának. A bejelentésben megemlítették, hogy az új vezérigazgató feladata olyan jövőbeli stratégia kidolgozása lesz, és jobban képviseli, és egyszersmind egységes szervezetként építi át majd a Mozillát.

És úgy tűnik, hogy a jövőbeli stratégia már végrehajtási fázisban van.

Egy a TechCrunch által felfedezett emlékeztető szerint, a Mozilla lépésről-lépésre visszavonul az újabb termékekbe történő befektetésektől annak érdekében, hogy azokra összpontosíthasson, ami számára fontos. Főbb elemek:

  • Kisebb csapat lesz a mozilla.social mögött (a népszerű Mastodon példányok egyike).
  • A VPN kínálat, a elektronikus levél relay és az online lábnyom takarító szolgáltatás (amely nem a Mozilla Monitor termék) költségeinek visszafogása.
  • A személyzet csökkentése és alacsonyabb költségvetés.

Mindez azért történik, hogy az alapítvány újra szervezze az erőforrásokat a Mozilla Firefox webböngésző és az AI integráció felé.

A Mozilla állandóan változik

Az egyetlen módja annak, hogy a Mozilla visszahódítsa a Firefox elveszített piaci részesedését, hogy következetesen nyújtja a magas minőséget. Ha megnézzük a közelmúltjukat, olyan új termékeket hoztak létre, amelyekre igazából nem volt szükségük. Természetesen olyan dolgok, mint a Firefox Relay, és a Monitor Plus egyedülállónak hangzanak a böngésző kiegészítéseként.

De a VPN? Miért nem végeztek már piackutatást mielőtt megpróbálták volna kínálni a szolgáltatást? Miért invesztáltak annak ellenére, hogy tudták, hogy a VPN területét nagy játékosok uralják versenyképes ajánlatokkal?

A Mozilla a „Mozilla Innovációs Projekt” keretében néhány terméket is tartalmaz. Például a Solo AI weboldal készítőt.

Természetesen, izgalmas AI-vezérelt vállalkozás. De ez hogy lesz, ha a Mozilla tervezi az AI integrálását fő termékébe, azaz a Firefox-ba? A Mozilla talán több termékterületen is versenyzik, mint kellene.

Bár a Mozilla, más szervezet, egy non-profit szervezet, amelyet közösség és a támogatások vezérelnek. De ez azt is jelenti – óvatosnak kell lenniük az új termékek kísérletezésével.

A legjobb a Firefox számára, ha a böngészési élmény javítására koncentrálnak. Nem csak a további szolgáltatásokra, de az asztali és mobilböngészőjük felületének újragondolási kísérletei is bosszantóak voltak sokaknak. Pedig a Firefox megérdemel egy nagy visszatérést. Ha a Mozilla hozzáállása az marad, hogy először kísérletezik, majd változtat végül visszalép. Az nem működik.

Talán az új vezérigazgató ezt akarja megváltoztatni? Ezt még nem tudhatjuk biztosan, hacsak nem kezdenek el következetesek lenni ettől a ponttól kezdve.

Ha a Mozilla az erőforrásait koncentrálva használja, akkor a Mozilla még mindig van esélyes arra, hogy fordítson a dolgain, amivel helyzetbe hozhatja a Firefox-ot. Azonban ez egy veszélyes út, és már nem olyan könnyű az út. Bármilyen kiváló vagy adatvédelmi szempontból a webböngésző (technikailag) innentől már nem sétagalopp.

A Mozilla keményen dolgozik azon, hogy ez megtörténjen, és ha abbahagyják a kísérletezést és újratervezik a fókuszt, van esély arra, hogy a Firefox újra sikeres legyen.

Hozzászólások

Folyamatosan próbálgatom

Folyamatosan próbálgatom asztali gépen a böngészőket, de nem tudok a Firefoxnál jobb megoldást. Igazából nem nagyon értem, hogy miért használ valaki más böngészőt. Nem értek a vállalatirányításhoz, de a LibreOffice vagy az OpenSuse modellt kéne követniük.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve