Google chrome „tájékoztat”…

A Google ismét a címlapok közé került. És ismét a magánéleti problémák miatt.

"Ahelyett, hogy vitatott lépést tennénk, ezúttal egy olyan megoldásról beszélünk, amellyel megmenthetjük magukat egy újabb csoportos keresettől." - mondják és tettek egy vitatható lépést a probléma megoldására.

Szóval, mi a történet? Essünk neki:

A Google már egy csoportos per közepén volt az inkognitómóddal kapcsolatban, ahol a felhasználói tevékenység nyomon követésével vádolták meg őket. És megegyeztek a per eldöntésében… így további lépéséhez meg kell tenniük a szükséges változtatásokat, hogy megakadályozzák az újabb pert.

A végrehajtandó változtatások a közelmúltban jelentek meg a Google Chrome Canary (instabil) buildjén, amit eredetileg az MSPowerUser is észrevett. Ez jobb figyelmeztetés (és közzététel) formájában jelenik meg az inkognitómód elindításakor, ahol tájékoztatást kap a móddal kapcsolatos adatvédelmi választásokról.

Bár egy üzenet már ott volt, nem volt olyan pontos, mint kellett volna. Ami azért volt problémás, mert egy átlagos halandó, aki elindít egy privát menetet abban a tévhitben van, hogy az teljesen privát, azaz anonimitása biztosított (teljesen) és a nyomkövetés ki lett kapcsolja (teljesen). Mert az inkognitó köznyelven ezt jelenti.

A korábbi üzenet (amely már megtalálható a stabil Google Chrome-kiadásokon) a következő volt:

Mostantól privát módon böngészhet, és az eszközt használók nem fogják látni tevékenységeit. A letöltések, a könyvjelzők és az olvasási lista elemei azonban mentésre kerülnek. Tudj meg többet

A frissített üzenet így néz ki (a fenti képernyőképen látható módon):

Mások, akik ezt az eszközt használják, nem fogják látni az Ön tevékenységeit, így privátabban böngészhet. Ez nem változtatja meg, hogy az Ön által meglátogatott webhelyek és az általuk használt szolgáltatások, köztük a Google hogyan gyűjtik az adatokat. A letöltések, a könyvjelzők és az olvasási lista elemei mentésre kerülnek. Tudj meg többet

Az újabb üzenetben jól látható, hogy már nem „privát” élménynek, hanem a megszokott módnál „privátabb” élménynek vallják. Természetesen a linkek változatlanul ott maradnak, ahol többet megtudhatunk a Google irányelveiről és az inkognitómód működéséről.

Természetesen jobb lépés lehetett volna az inkognitómód „igazi” javítása a figyelmeztetés frissítése helyett. De vajon elvárjuk-e, hogy a Google valóban ezt tegye? Általában kérdés, hogy egy reklám bevételekből is élő, adatokkal dolgozó profitorientált cég mennyire tartja szem előtt a "privát" témát ténylegesen, és mennyire veszi fel azt az álláspontot, hogy "a megfelelő módon tájékoztattuk a felhasználót". Úgy gondolom tehát, hogy jobb, ha a felhasználók tájékozódnak arról, hogy mit választanak, ahelyett, hogy félrevezetnék őket. Meg kell szokni - sajnos - a szavak, fogalmak nem feltétlenül azt fogják jelenteni, amire mi gondolunk, hanem azt amit a google gondol róla. Bár a google-t emlegetjük folyamatosan, de valószínű minden cég hasonlóan jár el.

Összefoglalva: most már kellő módon tájékoztattak, hogy ami privát, az nem is annyira privát.