Megérkezett ScummVM legújabb, 2.6.1-es verziója

kami911 képe

A ScummVM fejlesztőcsapata büszkén jelentette be, hogy megjelent a ScummVM 2.6.1 és „Incremental Escapism” névre keresztelt verziója. Ez a verzió, egy frissítés a 2.6.0-s verzióhoz és a következő kilenc motor hibajavításait tartalmazza:

  • AGS
  • AGOS
  • Asylum
  • Ultima
  • SCI
  • SCUMM
  • Tinsel
  • Toltecs
  • Toon

További fejlesztések közé tartozik a ScummVM indítóprogramban az ikon alapú rácsnézet frissítése és az OpenGL renderelési grafikai hibák javítása.

Végül az Android felhasználók képesek lesznek megfelelően használni az egeret a virtuális képernyőkön, és a Windows felhasználóknak nem lesznek duplikált ikonok mappával kapcsolatos problémái.

Az összes izgalmas újdonság és javítás részletes listája elérhető a NEWS fájlban.

Emlékeztetőül a ScummVM 2.6.0 és „Insane Escapism” névre keresztelt verziójának számos újdonsága, például az új játékok támogatása:

  • Sanitarium
  • Hades Challenge
  • Marvel Comics Spider-Man: The Sinister Six
  • The 11th Hour
  • Clandestiny
  • Tender Loving Care (CD-ROM Editions)
  • Uncle Henry's Playhouse
  • Wetlands
  • Chewy: Esc from F5

Az új játékok hozzáadása mellett mindig a már támogatott játékok fejlesztésére összpontosítanak a fejlesztők. Ismét sikerült jó néhány hibát felszámolniuk a különböző motorokból. Mindig lenyűgöző látni, hogy több mint 20 éves motorok hibáit is lesznek javítva!

A ScummVM 2.6.0 egyik fő újdonsága egy teljesen új módja annak, hogy az indítóprogramunkon keresztül egy lenyűgöző ikonrácsos áttekintésben láthatod a játékaidat. A grafikusaink által biztosított néhány igényes grafikával kísérve mostantól úgy mutathatod meg gyűjteményedet, mint még soha. Szinte úgy néz ki és olyan érzés, mint egy virtuális polc!

Az összes izgalmas újdonság és javítás részletes listája elérhető a NEWS fájlban:

  • A projekt licencét GPLv3+-ra frissítették.
  • A ScummVM mostantól C++11-et igényel az felépítéshez.
  • Eltávolították a VS2008 támogatását, mivel az nem támogatja a C++11-et.
  • A keresőmezőben továbbfejlesztett szűrést valósítottak meg. A részletekért lásd az "Understanding the search box" című részt a dokumentációban.
  • Elkészült az ikon nézetet a GUI-ban (GSoC feladat).
  • Támogatás hozzáadva a RetroWave OPL3 hangkártyához.
  • OpenDingux béta port hozzáadása.
  • Symbian port eltávolítása.
  • Hozzáadta a create_engine eszközt, hogy segítse az új motorok létrehozását.
  • HiDPI módban az egérvezérlés javítva.
  • A GUI Beállítások párbeszédpanel mostantól piros színnel jelöli a parancssorokkal felülbírált beállításokat.
  • A GUI játékindítóban mostantól lehetőség van a játékok különböző kategóriák szerinti csoportosítására.
  • Elérhető lett a GUI játékindítóban a játékikonok rácsos megjelenése.

Az előzőleg érkezett ScummVM 2.6.0-s verziója újdonságai >

A ScummVM egy nyílt forrású, ingyenes, több platformon is futó SCUMM motor. Lehetővé teszi a SCUMM motort használó játékok futtatását olyan rendszereken is, ahol az eredeti kiadások nem, vagy csak komoly problémákkal futtathatóak. Ezek között megtalálhatóak a Windows újabb kiadásai, a Macintosh, a GNU/Linux, a Palm OS, a Pocket PC, a Sega Dreamcast, az Xbox, a PlayStation 2, a PlayStation Portable és a Nintendo DS.

A SCUMM egy, a grafikus kalandjátékok fejlesztését megkönnyítő scriptnyelv. Kidolgozója a LucasArts (akkori nevén Lucasfilm Games). A SCUMM név a Script Creation Utility for Maniac Mansion, scriptkészítő segédprogram a Maniac Mansionhöz rövidítése, egyben szójáték (a "söpredék" jelentésű angol "scum" szóval és annak torzított írásmódjával).

A SCUMM részben játékmotor, részben programozási nyelv. A játékok tervezői helyszíneket, tárgyakat és párbeszédeket hozhatnak létre benne anélkül, hogy magát a játék forráskódját megváltoztatnák. Ennek köszönhetően a játékok scriptjei és adatállományai több platformon is felhasználhatóak.

Telepítés Linux Mint alatt:

sudo snap install scummvm

További hasznos linkek:

Letöltések