Rust-CUDA Projekt újraindítása a NVIDIA CUDA magok Rust kódban való használatára

Segítséget kaptál? Szívesen töltöd itt az idődet? Visszajársz hozzánk? Támogasd a munkákat: Ko-fi és Paypal!

kami911 képe

A Rust CUDA projekt újraindult, hogy folytassa azt a törekvést, amely lehetővé teszi a NVIDIA CUDA számítási magok kódolását a Rust programozási nyelvben. A projekt célja, hogy a CUDA magok futtatása lehetséges legyen Rust kódokban, miközben a fordító eszköz az NVIDIA NVVM IR-jét használja, amely az LLVM IR egyik származéka, és kifejezetten GPU számítási magokra van optimalizálva. Az NVVM IR végül PTX kóddá alakul, amelyet a NVIDIA GPU-k hajtanak végre.

A projekt nem jelentetett meg új kiadást a v0.3 verzió óta, amely 2022 februárjában jelent meg, de három év után a fejlesztők most újra munkához láttak. A céljuk, hogy további open-source fejlesztőket vonjanak be a munkába. A Rust CUDA projekt hosszú távú célja, hogy legalább néhány közös erőforrást megosszunk a Rust GPU projekttel, amely a SPIR-V / Vulkan célzásra összpontosít. Ezen kívül együttműködésre is lehetőség van a rustc PTX hátterével és a cudarc-kal, mint CUDA programozási nyelvi absztrakcióval Rust-ban.

A fejlesztők azt tervezik, hogy hamarosan beolvaszták a függőben lévő pull kéréseket, frissítik a függőségeket, elindítanak egy új projekt weboldalt, és elvégzik a feladatlistájuk többi tételét. A középtávú munkák közé tartozik a Rust és C++ interoperabilitás, PTX háttér-kollaboráció és a Rust GPU projekt további fejlesztése. Hosszú távon a cél a Rust fordító integrálása, egy egységesített GPU API kifejlesztése Rust-ra, valamint a Rust nyelv evolúciója, hogy jobban támogassa a GPU programozást.

További információkért a Rust CUDA projektről a Rust-GPU GitHub blogján található bővebb leírás.