Hamarosan érkezik a ScummVM legújabb, 2.6.0-s verziója

kami911 képe

A ScummVM fejlesztőcsapata segítséget kér a a ScummVM következő, 2.6.0-s verziójának teszteléséhez.

Főleg ezen játékok tesztelésében kérik a segítséget:

  • Sanitarium
  • Hades Challenge
  • Marvel Comics Spider-Man: The Sinister Six
  • The 11th Hour
  • Clandestiny
  • Tender Loving Care (CD-ROM Editions)
  • Uncle Henry's Playhouse
  • Wetlands
  • Chewy: Esc from F5

A felsorolt játékok mellett örülnénk, ha megnéznéd a kiadási tesztlistánkat - talán még a te kedvenc játékodat is megtalálod rajta, ami már túl régóta ott lapul a polcon. És mivel a ScummVM általában véve a játékokról szól, elég sok változás történt sok-sok motoron - így ez a tökéletes alkalom arra, hogy újra kipróbáljátok a kedvenceiteket. Az AGOS, az SCI és a SCUMM motor kapott néhány igazán kiterjedt módosítást, ami az ezeket a motorokat használó játékokat is nagyon jó tesztelési célponttá teszi. Minden tesztelést stabil buildekkel kell végezni, nem fejlesztői buildekkel. Kérjük, hogy minden hibát vagy furcsaságot jelentsetek be a hibakövetőnkben.

Az összes izgalmas újdonság és javítás részletes listája elérhető a NEWS fájlban:

  • A projekt licencét GPLv3+-ra frissítették.
  • A ScummVM mostantól C++11-et igényel az felépítéshez.
  • Eltávolították a VS2008 támogatását, mivel az nem támogatja a C++11-et.
  • A keresőmezőben továbbfejlesztett szűrést valósítottak meg. A részletekért lásd az "Understanding the search box" című részt a dokumentációban.
  • Elkészült az ikon nézetet a GUI-ban (GSoC feladat).
  • Támogatás hozzáadva a RetroWave OPL3 hangkártyához.
  • OpenDingux béta port hozzáadása.
  • Symbian port eltávolítása.
  • Hozzáadta a create_engine eszközt, hogy segítse az új motorok létrehozását.
  • HiDPI módban az egérvezérlés javítva.
  • A GUI Beállítások párbeszédpanel mostantól piros színnel jelöli a parancssorokkal felülbírált beállításokat.
  • A GUI játékindítóban mostantól lehetőség van a játékok különböző kategóriák szerinti csoportosítására.
  • Elérhető lett a GUI játékindítóban a játékikonok rácsos megjelenése.

Nagyon köszönjük a támogatást!

Rengeteg további fejlesztés érkezett ezzel a kiadással, beleértve az Unicode jobb támogatását, a felhasználói felület képes alkalmazkodni a HiDPI képernyőkhöz, számos lokalizált kiadás javított támogatását.

A 2.6.0-s verzió előzetes újdonságai. A napi stabil buildek letölthető innen.Kinek melyik régi point and click típusú játék a kedvence?

A ScummVM egy nyílt forrású, ingyenes, több platformon is futó SCUMM motor. Lehetővé teszi a SCUMM motort használó játékok futtatását olyan rendszereken is, ahol az eredeti kiadások nem, vagy csak komoly problémákkal futtathatóak. Ezek között megtalálhatóak a Windows újabb kiadásai, a Macintosh, a GNU/Linux, a Palm OS, a Pocket PC, a Sega Dreamcast, az Xbox, a PlayStation 2, a PlayStation Portable és a Nintendo DS.

A SCUMM egy, a grafikus kalandjátékok fejlesztését megkönnyítő scriptnyelv. Kidolgozója a LucasArts (akkori nevén Lucasfilm Games). A SCUMM név a Script Creation Utility for Maniac Mansion, scriptkészítő segédprogram a Maniac Mansionhöz rövidítése, egyben szójáték (a "söpredék" jelentésű angol "scum" szóval és annak torzított írásmódjával).

A SCUMM részben játékmotor, részben programozási nyelv. A játékok tervezői helyszíneket, tárgyakat és párbeszédeket hozhatnak létre benne anélkül, hogy magát a játék forráskódját megváltoztatnák. Ennek köszönhetően a játékok scriptjei és adatállományai több platformon is felhasználhatóak.

Telepítés Linux Mint alatt:

sudo snap install scummvm

További hasznos linkek: