Történeti áttekintés:
- Kezdetben vala a terminál, és semmi más. Az Úr látá, hogy ez jó, az Üzemeltető boldog. De a User sírni kezd, hogy nem érti mi történik (korlátozott képességei miatt). Látni akarja a történéseket, és egérrel szeretné befolyásolni azokat paraméterezett utasítások helyett.
- Az Úr megteremté a GUI-t. És látá, hogy ez jó. A User-nek. Az Üzemetető tovább használja a terminált. Nem tetszik neki a GIU, de nem zavarja. (Kb mintha nem szeretnéd a tasmán ördögöt. Nem tetszik, de amíg a bolygó túloldalán él addig nem zavar.) A user (tévesen) azt hiszi, hogy tudja mi miért történik a rendszeren, mert lát grafikont ezért boldog.
- A User szerint a GUI csúnya, és fapados. Izgőmozgó csillogó, cukiságbombát akar a monitorra. Választani szeretne, hogy a grafikon oszlopokból legyen, vagy pontokból, kék, vagy lila legyen. Mert (szerinte) akkor jobban fogja érteni, és hatékonyabban befojásolhatja a működést.
- Az úr megteremté a csilli-villi GUI-t. A User látá, hogy ez jó. A működés mikéntje már nem érdekli a User-t, lényeg hogy szép.
- Az erőforrások fogynak. A GUI elkezdi dézsmálni a nem látványos, de annál fontosabb szolgáltatások ebédjét. Az üzemeltető látá hogy ez rossz.
- De az Úr megparancsolá az Üzemeltetőnek, hogy a User boldogságára vigyázzon. Ettől kezdve az Üzemeltető a GUI-ra egy nagy gömböcként tekint, amit etetni kell RAM-mal, CPU-val, HDD/SSD-vel.
- A User látá, hogy nem működik minden tökéletesen a GUI-n (pedig szép), és megkérdezi az üzemeltetőt miért? Az üzemeltető nem tudja a GUI baját GUI-n (sem telefonon!) megoldani, elmagyarázni az okát meg pláne nem. A User közli az Üzemeltetővel, hogy rossz Üzemeltető, és nem is ért semmihez.
- Az üzemelető nyit egy terminált, és megoldja a User problémáját. A User érteni akarja.
- "A megértéshez tanulni kell, és gyakorolni, és sokat dolgozni, mert a GUI szépsége elrejti előled az igazságot." Válaszolta az Üzemeltető a User-nek.
- A User nem szeretne tanulni, sem dolgozni, sem gyakorolni.
- Az Úr megteremté a mesterséges intelligenciát...
Innentől jön a fikció. :)
Véleményem szerint, az egyes Linux alatti problémák megoldása a terminálban lenne, de a felhasználók azért választanak Mintet, Ubuntut, meg ilyesmit, mert csak kattingatni szeretnének. Namármost eljutunk (vagy jutottunk) oda, hogy az egyszerű felhasználó az MI-t kérdezi. Esélyesen terminálos megoldásokat kap, mert egyrészt ott valós megoldás van, másrészt az MI-nek is könnyebb terminál utasítsokat leírni, mint kattintási sort magyarázni egy egyéni, személyre szabott GUI-n. DE! az MI-nek az üzemeltetővel szemben végtelen türelme van, és pedadógiai képességekkel is fel van vérzve. Így el fogja magyarázni a usernek, hogy hogyan kell terminált nyitni, és a parancsokat készen CTRL+C/CTRL+C formában tálalja. Így a felhasználó:
- megtarthatja a GUI-t
- megkapja a megoldást a problémáira
- használ, és boldogan használ terminált
- minden kérdésére kap választ, de csak azokra amiket megkérdez. Az MI nem terheli extra infokkal, mint pl egy 2-4 éves képzés.
Ez lehet, hogy nagyon jó dolog, de lehet hogy nagyon veszélyes is.
Vélemények?
Hozzászólások
A Skynet a barátom, de azt is
Beküldte berus -
Értékelés:
A Skynet a barátom, de azt is meg kell tanulni, mert általános kérdésekre sokszor általános baromságokat válaszol... Megvannak az okos stratégiáim, amivel ki lehet belőle húzni a helyes válaszokat, de ez sok kísérletezéssel, meg azzal jár, hogy először én tanítom őt, aztán ő engem.
Kérdésedre a válasz, a kattintgató user soha nem fogja megtanulni a terminált, ha az MI folyton ilyen válaszokat ad, akkor visszamegy Win-re, mert egyszerűen bosszantja, hogy 2025-ben a billentyűzeten kell parancsokat gépelni, főleg ha a válaszok néha nettó baromságok...
Távoli segítségnyújtásnál most is a terminált használjuk
Beküldte csuhas32 -
Értékelés:
Távoli segítségnyújtásnál most is a terminált használjuk, az MI olyan válaszokból válogat, amiket az interneten talál.
Ettől azonban a hétköznapokban egy átlagfelhasználó ugyan nem fog terminált használni. Minek is tenné?
Részben
Beküldte horvjoe -
Értékelés:
Ha nem tudok valamit kérdezek és igen szoktam az AI-t is kérdezni, azonban azt látom, hogy sok esetben teljes vakvágányon van. Nyílván abból dolgozik, amit talál.
Sokszor azonban jó tanácsot ad és tudom használni.
Ma úgy látom csupán részlegesen tudja elősegíteni a terminál használatát. Akit érdekel annak segítség, akit nem annak kb úgy is mindegy.
A Skynet a barátom, de azt is
Beküldte balacy -
Értékelés:
Ez majdnem mindenhol így van, akár keresőben keres az ember, akár pld. hivatalt kérdez. Komoly rutint kell összeszedni, és kitapasztalni, hogy az MI jól válaszoljon. Én azt tapasztaltam (nem linuxos témában), hogy az emberek nagy része fél mondatban leírt kérdésre akarnak egy szakdolgozat szintű választ kapni. Ez nem fog menni, mert ahogy a volt töritanárom mondta: a hülye gyerek hülye kérdést tesz fel... Az Mi-nek ha segít az ember picit a tájékozódásban, akkor már kezd valóban erős támasz lenni.
Ha még egy kicsit fejlődik, akkor valóban sok ember körbenézhet, hogy a tudására lesz-e szükség. Ami nagyon bejött nekem most és igencsak rácsodálkoztam a fejlődésre az a felolvasási minőség. Sok amatőr hangoskönyv felolvasónál jobb a mostani (bár fizetős) megoldások, de a fordításoknál is (film felíratok stb.) erős a mezőny.