hp deskjet 2544 nyomtató

Fórum: 

Jó estét!

Eddig működött a tárgyban leírt nyomtató HP Deskjet 2544 viszont, a mai frissítést követően nem nem nyomtat ki semmit.

Ha valaki ismeri a problémát segítsen.

 

Köszönöm

zsolt

Koppány képe

Szia Zsolt! Egy kicsit több

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Szia Zsolt! Egy kicsit több információra lenne szükségünk.

Első kérdés:

Melyik Linux Mint verziót használod?

Szia Zsolt! Egy kicsit több

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#1 szia! jó estét!

linux mint 19.3 cinnamon 5.4.0-92-generic

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Timeshift-ben visszaállítani az előző állapotot, újraindítás, próba: működik a nyomtató?

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#5 sajnos nem emlékszem megpróbáltam a timeshift-vel vissza állítani, nem sikerült. nem nyomtat továbbra sem. eddig működöt gond nélkül...

 

Koppány képe

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#6 Nyiss terminált, és futtasd a következő parancssort:

sudo lpstat -s

Mi a kiemente a parancssornak?

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#6 Akkor nem a frissítés a hiba oka. Egyéb oka van a hibának. A nyomatót ki lehet próbálni másik gépen?

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#7 a parancssorra ezt a választ adja: system default destination: Deskjet-2540-series
device for Deskjet-2540-series: hp:/usb/Deskjet_2540_series?serial=CN37M1BGVD0604
 

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#8 sajnos nincs másik gép itthon.

Koppány képe

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#12 Biztosan ellenőrizted, de azért megkérdezem, hogy a készülék kis kijelzőén megjelenik-e bármilyen hibakód, jelzés?

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#13 a nyomtató kijelzőjén sincs semmi hibajelzés. csak a szokásos "0", papír, festék rendben. kikapcsoltam, bekapcsoltam, másik usb portba dugtam. ugyanaz, csak a nyomtatási sorban a "visszatartva" jelentés.

Koppány képe

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#14 Meg kellene nézni ennek a két parancssornak a kimenetét, hátha látunk valamit.

lsusb

dmesg

A két kimenetet kérlek a paste.ee oldalon oszd meg a lírás alapján: https://linuxmint.hu/blog/2021/10/a-honlap-mukodese-9-resz-pasteee-szove...

Koppány képe

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#18 Hm.  gondolkodom a problémán nem jutok tovább egyelőre. A fórumon vannak nálam sokkal nagyobb tudású emberek remélem ők tudnak hamarabb érdemi segítséget nyújtani. Este lesz időm újra akkor próbálok utána nézni jobban.

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#19 köszönöm szépen! remélem sikerül megoldást találni. 

 

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#22 a kimenet: zsolt@zsolt-Latitude-E6410:~$ apt-cache policy cups
cups:
  Telepítve: 2.2.7-1ubuntu2.8
  Jelölt:    2.2.7-1ubuntu2.8
  Verziótáblázat:
 *** 2.2.7-1ubuntu2.8 500
        500 http://archive.ubuntu.com/ubuntu bionic-updates/main amd64 Packages
        500 http://security.ubuntu.com/ubuntu bionic-security/main amd64 Packages
        100 /var/lib/dpkg/status
     2.2.7-1ubuntu2 500
        500 http://archive.ubuntu.com/ubuntu bionic/main amd64 Packages
zsolt@zsolt-Latitude-E6410:~$ 
 

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#18 Nos átnéztem a riportokat, és a 90% tippem, hogy kábel sérülés lehet, mert az lsusb nem látja, dmesg 825 sorában meg ez van:

lp: driver loaded but no devices found

bár gyanús, hogy ez a párhuzamos portról szól. Minden esetre USB-vel kapcsolatosan nincs nyomtatóra vonatkozó sor a dmesg-ben. Keríteni kellene egy másik kábelt, és azzal próbálni.

más:

Van még 4x egymás után:

audit: type=1400 audit(1641541280.202:24): apparmor="DENIED" operation="capable" profile="/usr/sbin/cupsd" pid=739 comm="cupsd" capability=12  capname="net_admin"
[  115.333177] audit: type=1400 audit(1641541280.206:25): apparmor="DENIED" operation="capable" profile="/usr/sbin/cupsd" pid=739 comm="cupsd" capability=12  capname="net_admin"
[  366.903853] audit: type=1400 audit(1641541531.829:26): apparmor="DENIED" operation="capable" profile="/usr/sbin/cupsd" pid=1897 comm="cupsd" capability=12  capname="net_admin"
[  366.919393] audit: type=1400 audit(1641541531.845:27): apparmor="DENIED" operation="capable" profile="/usr/sbin/cupsd" pid=1897 comm="cupsd" capability=12  capname="net_admin"

Ez is okozhat problémát a nyomtatásnál. Bár nem tiszta miért kell hálózati admin jog a nyomatónak, meg lehet próbálkozni ezzel:

sudo apt-get install apparmor-utils

sudo aa-complain cupsd

Eztán nyomtatót kihúzni, aztán visszadugni. majd próba cseresznye.

A fenti beállítást így kell visszakapcsolni:

sudo aa-enforce cupsd
Koppány képe

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#23 Akkor mehet a hplip, egy újraindítás utána nem árthat, majd próba. :)

kimarite képe

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#20 Egyetértve a többi javaslattal, valamiért nem látja a nyomtatót a rendszer.

Csináld ezt:

sudo apt-get install --reinstall cups-daemon cups-browsed
sudo apt-get install apparmor-utils

Apparmor szabályok (kimenetek mutass innentől..., hátha valami nem stimt)
... a „cups-browsed” a Linux Mint 19.x kiadásra jellemző.

sudo aa-complain cupsd
sudo aa-complain cups-browsed

Indítsd újra a szolgáltatásokat:

sudo systemctl restart cups
sudo systemctl restart cups-browsed
sudo systemctl restart apparmor

Majd a CUPS webes felületén

localhost:631

töröld, és add újra hozzá a nyomtatót:
https://linux.debian.bugs.dist.narkive.com/5Q2FVctj/bug-990331-reportbug-cups-browsed-printing-fails-due-to-apparmor-config-with-message-no-destination-#post2

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#25 nos, végigcsináltam az ajánlott lépéseket és MŰ-KÖ-DIK!!! köszönöm szépen a segítséget! 

le a kapalappal előttetek!

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#26 köszönöm! működik az általad leírtak nélkül is! még egyszer mindenkinek nagyon köszönöm!

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#24 köszönöm szépen, sikerült működésre "kényszeríteni"! meg ne kérdezzétek mitől, azt nektek kell tudni.
Köszönöm!

Koppány képe

Biztos, hogy a mai frissítéstől?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#29 Valszeg a frissítés tényleg okozhatta. (Azt hiszem az Lm 19 környékén kivették az univerzális nyomtató támogatást mert több baj volt vele, mint használt) és így driver nélkül maradtál frissítést követően. Örülünk, hogy sikerrel jártál!