OpenShot Blender hiba javítása

Openshot és Blender hiba

 Ki szerettem volna próbálni az OpenShot Linuxos videóvágót, az animált címek készítési részt. Ez a rész kéttucatnyi előre elkészített attraktív animált cím klipet tud elkészíteni mindenféle Blender tudás nélkül. Kezdőknek nagyon hasznos, mert feliratot, akár introt elég szépen összedobhatunk egypár perc alatt. A szokott mód OpenShot-ot fel, Blender meg amúgy is van a gépen. Kinéztem a StarWars effektust, amit mindenki ismer, és jól is néz ki. Na, ekkor jött a csalódás: az oldalt látható képet kaptam… Mi lehet a gond? A Blenderem a 2.81-es, ami biztosan magasabb verziójú, mint az elvárt 2.78. Ha magasabb a verzió, mint az elvárás, akkor biztosan az elérési úttal van a gond! Nem találja meg az OpenShot, akkor adjuk meg manuálisan a blender indító fájt… Nem jött össze. Hibát írt ki! Ugyanezt. Ok, akkor szedjük le a legeslegeslegújabbat a Blender oldaláról. A Blender nagyon kulturáltan dolgozik, egy tömörítvényben leszedhető az egész és azt kicsomagolva már egy komplett programot kapunk. Így bármelyik disztribúciót használod, annak függőségei nélkül jó eséllyel a legújabb Blender működni fog. A megfelelő panelban be is tallóztam a pontos elérési utat, és a blender indító fájlt. Nagy meglepetésemre ez a kép fogadott:

Openshot és Blender hiba

A legeslegeslegújabb több hibát ad, mint a régebbi? Hááát… jól elment a kedvem az OpenShot-tól, ha nem jó neki a Blender egyik verziója sem! Internetes kutatás is egy megoldást javasolt: szedd le a Blender oldaláról, add meg az OpenShot-ban a pontos elérési utat, és jó lesz, nem kapsz ilyen hibajelet. Ettől okosabb nem, csak csalódottabb lettem, mert mindenképp egy ilyen feliratot akartam csinálni, és nem sok kedvem volt a Blender-ben megszerkeszteni. Bár vannak leírások hozzá, de az én szerény tudásommal két nap, sok munka lenne. Ha nem jó neki semmi, akkor próbáljunk meg pár egyéb verzió, hátha az egyiket elfogadja. Legyen a verzió 2.78, amit követel tőlem, hiszen  ha a program írásakor pont azt tartották a jónak, a minimumnak, akkor – hacsak az OpenShot-ot el nem tolták – annak jónak kell lenni. Szintén a Blender javára írható, hogy nagyon sok régebbi, „idejétmúlt” verzió is megtalálható az oldalon. Szintén egyszerűen letölthető, kicsomagolás után futtatható verzióban. Ezt a verziót leszedve már működik is a 3D animáció készítése az OpenShot videóvágóval.

Így az OpenShot Blender hibára a megoldás: régebbi verziót kell felrakni, mint a legújabb. Kicsit kellemetlen, hogy nem ad értelmes hibaüzenetet az OpenShot.

A hiba, és a megoldás 2020 februárjában jött elő nálam, Arcolinux alatt.

A hiba már a 2,5-s openshot-ban javítva lett, de az csak pár napja jelent meg, nem mindegyik disztribució adja azt még! 

A cikk a blogomban jelent meg: Magyar Linux blog

Hozzászólások

kimarite képe

Failed to open VDPAU backend libvdpau_i965.so: cannot open share

Volt egy-egy ilyen hiba (OpenShot-v2.5.0-x86_64.AppImage):

libva info: VA-API version 0.39.4
libva info: va_getDriverName() returns 0
libva info: Trying to open /usr/lib/x86_64-linux-gnu/dri/i965_drv_video.so
libva error: /usr/lib/x86_64-linux-gnu/dri/i965_drv_video.so has no function __vaDriverInit_0_32
libva info: va_openDriver() returns -1
[AVHWDeviceContext @ 0x1fa0f00] Failed to initialise VAAPI connection: -1 (unknown libva error).
 preferences:WARNING Exception trying to test hardware decoding in preferences (this is expected): 1-1
Hardware decoding device number: 0
Cannot load libcuda.so.1
 preferences:WARNING Exception trying to test hardware decoding in preferences (this is expected): 2-1
Hardware decoding device number: 0
[AVHWDeviceContext @ 0x20b47c0] Cannot open the X11 display /dev/dri/renderD128.
Hardware decoding device number: 0
 preferences:WARNING Exception trying to test hardware decoding in preferences (this is expected): 6-0
Hardware decoding device number: 1
Failed to open VDPAU backend libvdpau_i965.so: cannot open shared object file: No such file or directory
[AVHWDeviceContext @ 0x207b060] VDPAU device creation on X11 display :0 failed.
Hardware decoding device number: 1

Javítva telepítéssel:

sudo apt-get install vdpau-va-driver

Most jau: https://www.youtube.com/watch?v=kowWnss32Y0

VDPAU_DRIVER=va_gl vdpauinfo
display: :0   screen: 0
libva info: VA-API version 1.4.0
libva info: va_getDriverName() returns 0
libva info: Trying to open /usr/lib/x86_64-linux-gnu/dri/i965_drv_video.so
libva info: Found init function __vaDriverInit_1_4
libva info: va_openDriver() returns 0
API version: 1
Information string: OpenGL/VAAPI backend for VDPAU
...

Köszi a közlést.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Failed to open VDPAU backend libvdpau_i965.so: cannot open share

#1 Az AppImage nálam valami python problémára panaszkodott, de szerencsére frissült a tárolóban (Arch van most fenn) lévő OpenShot, és ki tudtam próbálni. Valóban jól megy a 2.5-s verzió az újabb blenderrel. Stabilabbnak érzem, de egetverő nagy újítások számomra nincsenek a 2.5-ben.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
kimarite képe

Failed to open VDPAU backend libvdpau_i965.so: cannot open share

#1.1 Nálam is jó már a telepítés, az említett telepítésekkel. Kétszer próbáltam videót megnyitni szerkesztésre, azonban összeomlott.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve