Nagy nehezen elkészült: Ügyfélkapu+ e-mailes kóddal

kami911 képe

A két faktorból az első faktor a már meglévő felhasználó és jelszó páros, ami továbbra is ugyanaz marad. A második faktor vagy email-en érkezik - ez az új szolgáltatás - vagy egy egyszer használatos jelszó (biztonságosabb), amelyet valamilyen módon elő kell tudni állítani. Az első megoldás természetesen aktív internet kapcsolatot igényel, hogy a levelet is megkapja a felhasználó. A második lehetőség szerinti kód előállítása nem igényel internet-kapcsolatot, de a regisztrációs folyamathoz szükség van internet elérésre. Ezt a két fajta kibővített biztonságot nyújtó változatot nevezik Ügyfélkapu+-nak a magyaroszági állami szolgáltatások esetében. Az email-es hitelesítés beállításának menete az Ügyfélkapu+ honlapon:

Előfeltétel

  • Ügyfélkapu-regisztráció
  • működő e-mailes postafiók

Beállítás:

  1. Jelentkezzen be az ugyfelkapu.gov.hu oldalra az Ügyfélkapuval gombra kattintva ügyfélkapus felhasználónevével és jelszavával.
  2. Kattintson az Ügyfélkapu+igénylés e-mailes kóddal gombra.
  3. Ellenőrizze a felületen az ügyfélkapus e-mail címét, majd adja meg ügyfélkapus jelszavát. (A címet a Regisztrációs adatok menüben módosíthatja.)
  4. Kattintson a Megerősítő kód küldése gombra, és a megjelenő ablakban adja meg az e-mailben kapott hatjegyű megerősítő kódot. (A kód 10 percig érvényes.)

Az igénylés után az Ügyfélkapu+ e-mailes kóddal gombra kattintva tud bejelentkezni az állami weboldalakon és alkalmazásokban!

Fontos! Amennyiben mindkét típusú Ügyfélkapu+ szolgáltatást beállította, bármelyiket használhatja a bejelentkezéshez.

Bejelentkezés hitelesítős és e-mailes Ügyfélkapu+-szal

A kétfaktoros Ügyfélkapu+ szolgáltatás bármelyikének beállítása után azok használatával jelentkezhet be az állami weboldalakon és alkalmazásokban.

  1. Az elérni kívánt felületen (pl. tarhely.gov.hu, epapir.gov.hu)  válassza ki az Ügyfélkapu+ hitelesítő alkalmazással vagy az Ügyfélkapu+ e-mail-es kóddal gombot, attól függően, melyik kétfaktoros szolgáltatást állította be korábban. Amennyiben mindkettőt beállította, bármelyiket választhatja a bejelentkezéshez.
  2. Az 1. lépésben meg az ügyfélkapus felhasználónevét és a jelszavát, a 2 lépésben pedig a hitelesítő alkalmazás által generált vagy az e-mailben kapott hatjegyű hitelesítő kódot.
  3. Kattintson a Bejelentkezés gombra.

Hozzászólások

Meg is csináltam.

Értékelés: 

5
Átlag: 5 (1 szavazat)

Meg is csináltam.

Nem mondhatja senki, hogy nem vártam ki az utolsó napot :)

kami911 képe

Meg is csináltam.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#1 elég last minute lett, az egyszer szent.