FFmpeg mostantól támogatja a MPEG-H 3D Audio dekódolást

Segítséget kaptál? Szívesen töltöd itt az idődet? Visszajársz hozzánk? Támogasd a munkákat: Ko-fi és Paypal!

kami911 képe

Az egyik széles körben használt nyílt forráskódú multimédiás könyvtár, a FFmpeg, mostantól képes lesz a MPEG-H 3D Audio formátum dekódolására, amely a következő generációs térhangzás egyik fontos szabványa és alternatívája a Dolby Atmosnak.

Mi az MPEG-H 3D Audio?

Az MPEG-H 3D Audio lehetővé teszi a valósághű, magával ragadó hangzás létrehozását, támogatja az audio objektumokat, a hagyományos audio csatornákat, valamint a magasabb rendű ambisonic térhangzás elemeit. A rendszer akár 128 codec magcsatornát és 64 hangszóró csatornát is képes kezelni, így ideális modern filmekhez, játékokhoz és VR/AR alkalmazásokhoz.

Azok számára, akik kevésbé ismerik az MPEG-H formátumot, további információ található az mpegh.com weboldalon.

A FFmpeg MPEG-H dekódolása a Fraunhofer IIS referenciakönyvtárára, az mpeghdec-re épül. Az új funkciót Daniel Stadelmann (Fraunhofer) közreműködésével integrálták a FFmpeg-be.

A dekódolás használatához a FFmpeg-et a --enable-libmpeghdec opcióval kell fordítani. Ezzel az opcióval az új MPEG-H 3D Audio támogatás elérhetővé válik minden olyan alkalmazás számára, amely a FFmpeg-et használja médiafájlok feldolgozására vagy lejátszására.

Miért fontos ez?

Az új MPEG-H 3D Audio támogatás lehetővé teszi a professzionális és fogyasztói szintű térhangzású tartalmak szélesebb körű elérését, valamint elősegíti, hogy a nyílt forráskódú multimédiás ökoszisztéma – például Linux, macOS és Windows rendszereken – naprakész legyen a legmodernebb audioformátumokkal.

Ez a fejlesztés különösen fontos hangmérnököknek, játékfejlesztőknek és VR/AR alkalmazások készítőinek, akiknek szükségük van a modern, objektum-alapú térhangzás kezelésére.