2024 májusában a Google bejelentette, hogy új hirdetési formátumokat vezet be a YouTube-on, amelyek kifejezetten a televíziós felületekre koncentrálnak. Az egyik újítás az, hogy amikor egy YouTube-videó szünetel a TV-n, a képernyőn reklámok jelennek meg. A pontos indulási időpontot akkor még nem közölték, de most már néhány felhasználó elkezdte észlelni ezt a funkciót.
A felhasználók a Redditen és az X-en arról számoltak be, hogy hirdetések jelennek meg, amikor egy YouTube-videót szüneteltetnek a televíziójukon. A felhasználói felület átrendezi a képernyőt: a videó egy kisebb blokkokra zsugorodik, míg a hirdetés a képernyő jobb oldalán látható. A képernyőn megjelenik egy „bezárás” gomb is, valamint egy információs gomb. Jelenleg úgy tűnik, hogy a reklámok csak néhány hirdetővel indultak el, és a funkció egyelőre csak korlátozott körben érhető el.
További hirdetési újdonságok
A YouTube nem áll meg a szüneteltetés közbeni reklámoknál. A cég dolgozik a hosszabb, átugorhatatlan hirdetéseken is, valamint olyan QR-kódok bevezetésén, amelyek a hirdetői márkákat népszerűsítik. Ezzel a YouTube igyekszik új bevételi lehetőségeket teremteni a televíziós nézők számára optimalizált hirdetések révén.
30 másodperces átugorhatatlan reklámok a csúcstartalmakon
A YouTube a csatlakoztatott (okos) televíziókon bevezeti a 30 másodperces, átugorhatatlan hirdetéseket. Ezek a reklámok a YouTube Select tartalmakon jelennek meg, amelyek a platform legnépszerűbb videói közé tartoznak. A hosszabb hirdetési formátum lehetőséget nyújt a hirdetők számára, hogy meglévő reklámanyagokat használjanak fel a legtöbbet nézett tartalmak előtt.
Korábban a nézők két egymást követő 15 másodperces hirdetést láthattak, de ezzel az új megoldással ezeket egyetlen 30 másodperces reklám váltja fel, amelyet nem lehet átugrani. Ez különösen a prémium tartalmak nézői számára jelent változást, akik mostantól hosszabb hirdetésekkel találkozhatnak.