Timothy Arceri, a Valve Linux grafikai csapatának tagja, sikeresen beolvasztotta a kódot, amely lehetővé teszi a Mesa GLSL átállását a NIR-re a fordítás során. Ez a lépés egy többéves erőfeszítés befejeződése, amely most elérte célját a Mesa 24.3 kiadás keretében. Arceri a merge kérelemben, amelyet ma reggel írtak alá a Q4-es Mesa 24.3 kiadásához, így fogalmazott:
„Ez a végső MR (merge request) sok ember hosszú évek óta tartó munkája után, hogy elérjük ezt a pontot. Ez a sorozat a glsl_to_nir() funkciót a fordítási időre helyezi, és a GLSL IR linker fennmaradó részeit egy teljesen NIR-alapú linkerre cseréli.
Az eredmény egy tisztább kódalap, amellyel a jelenlegi Mesa fejlesztők jobban tudnak dolgozni, támogatni a jövőben, és jobban megérteni. Ez emellett lehetőséget ad további fejlesztésekre is, mint például a GLSL árnyékolók gyorsítótárának javítása, amely végre támogatja a lefordított árnyékolók tárolását, nem csak a linkelt árnyékolókét.”
Ez a végső beolvasztási kérelem több mint kétezer sor kódot érintett. Ez a munka, valamint számos egyéb grafikus meghajtó módosítás a Mesa 24.3-ban található, amely várhatóan november környékén éri el a stabil kiadást.