Az USA egy részén letérdelt az AWS, és sok szolgáltatást vitt magával

kami911 képe

Az internet nagy része hosszú ideig tartó problémákat szenvedett el, miután többszörös kiesés miatt az Amazon Web Services (AWS) hálózatának nagy része leállt.

A DownDetector valós idejű kiesésfigyelő szolgáltatás adatai szerint az incidens nagyjából 12:00 órakor kezdődött, és több ezer felhasználó regisztrált problémákat Európa-, Ázsia- és USA-szerte.

Az Amazon.com mellett más jelentős weboldalak, köztük a Facebook, a Venmo, a Robinhood, a Disney Plus, és még sok más weboldal is problémákkal küzdött, az Amazon szolgáltatásai, például az Alexa, a Prime Video, a Ring és a Chime mellett.

Népszerű játékok sem mentek:

  • League of Legends
  • League of Legends Wild Rift
  • PlayerUnknown's Battlegrounds
  • Valorant
  • Dead by Daylight
  • Clash of Clans
  • Destiny 2

A lista hosszan folytatható. Az olyan platformok, mint az UPlay és az Epic Games Store nem működnek, míg az olyan mega kiadók, mint a Bethesda szintén érintettek. Az AWS 2019-ben azzal büszkélkedett, hogy a világ legnagyobb játékgyártó cégeinek több mint 90%-a használja a szolgáltatásait, így nehéz pontosan megmondani, hogy ez hány játékot érint valamilyen módon: Rengeteget.

Az Amazon Web Services messze a legnagyobb szerver- vagy felhőszolgáltató cég a bolygón: 2021 áprilisában a 42 milliárd dolláros felhőalapú számítástechnikai piac 32%-át teszi ki. Ma az AWS leállt, és egy rengeteg más, a szolgáltatásától függő platform is elérhetetlenné vált.

Az AWS leállt

Az Amazon hivatalos státusz műszerfala egész nap frissült a kiesést megerősítő üzenetekkel.

Úgy tűnik, hogy a problémák az AWS US East-1 régiójára összpontosulnak, amelyet Virginiában tartanak fenn, más régiókban felhasználók nagy része nem észlelt kiesést. A probléma először keleti idő szerint körülbelül 10:45-kor (nálunk ez délután 4 óra 45 percnek felel meg) jelentkezett. A probléma a Virginiában található US-East-1 AWS nagy AWS-régióban kezdődött.

Valamivel helyi idő szerint délután 1 óra (nálunk este hét) után úgy tűnt, hogy hamarosan minden a normális kerékvágásban folyik majd ismét. Kiderült, hogy ez tévedés.

Később, 17:04-kor (nálunk este 11 óra) az AWS arról számol be, hogy bár „végrehajtottak egy enyhítést, amely jelentős helyreállást mutat az US-EAST-1 régióban", de "jelenleg még nincs becsüld idő a teljes helyreálláshoz".

Az érintett szolgáltatások között van az EC2, Connect, DynamoDB, Glue, Athena, Timestream, Chime és más AWS szolgáltatások az US-EAST-1-ben, és az API-hibák aránya megnövekedett az egész körzetben.

A kiesések középpontjában számos alapvető AWS szolgáltatás áll, többek között az Amazon DynamoDB és az Amazon Elastic Compute Cloud, valamint a kapcsolattartó központok hívásait kezelő Amazon Connect esetében megnövekedett API-hibaarányok.

Az AWS Management Console és az AWS Support Center is „megnövekedett hibaüzeneteket" mutat minden területen.

Az AWS Management Console központi központként szolgál az ügyfelek számára az AWS szolgáltatások csomagjának eléréséhez, lehetővé téve számukra a felhőalapú számítástechnika és a felhőalapú tárolás teljes skálájának kezelését.

(forrás 1, forrás 2, forrás 3)