Linux Mint használata munkahelyen

Fórum: 

Tiszteletem

Szeretnék segítséget kérni abban, hogy mennyire használható a Linux Mint a munkahelyen. Eddig Windows 7 volt a laptopon, de 3 böngészőt kellett használnom a külömböző feladatokhoz (levelezés, online hitelek, e-banking), a kassza softvere csak win xp, 7 és 8-as alatt dolgozik és akkor még ott van a nyomtató, scanner, kártyaolvasó stb.

Remélem tudtok segíteni

szhf62 képe

Linux Mint használat

Értékelés: 

5
Átlag: 5 (1 szavazat)

@dudás attila a felsorolt célokra tökéletesen használható a Linux Mint bárhol, de ez leginkább a géptől, a hardverektől is jelentősen függ, hogy melyik kiadással dolgoznál vele. Banki és egyéb hasonló ügyintézéseknél elsősorban érdemes egy jól beállított tűzfalat megoldani (banki jelszavakat, számokat, kódokat külön a gépen kívül tárolni). Skype, Viber, IRC használatára is van lehetőség, nyomtatót scannert is kezel a linux de nincs kizárva hogy drivert is kell telepíteni hozzá. Böngészőnek a Chromium és a Firefox is tökéletesen megfelel ha a könyvjelzőket importálod a telepítés után, bejelentkezve a böngésző(k)be. Ugyanazt eléred velük mint a windowson. Sok sikert a Linux Mint használatához.

RE: Linux Mint használata munkahelyen

Értékelés: 

5
Átlag: 5 (1 szavazat)

@#0 Kicsit nézzük más oldalról a Mint munkahelyi használatát.

Van-e, vannak-e a munkahelynek előírásai a használandó op.rendszerre, programokra?

Van-e rendszergazda, vagy felelős személy, aki kézben tartja az előző kérdésben feltetteket?

Netán mindenki azt csinál amit akar?

RE:Linux Mint használat

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#1 Köszöm a tanácsokat, laptop HP 250 G4, 8gb ram, AMD A6-6310 APU R4 integrált gafikus, 128gb Patriot blast SSD munkára teljesen elég szerintem. Ujratelepítem a windows 7-est de megfelezem az ssd-t, a másikra mehet egy Linux Mint, de nem tudom melyik változatot tegyem fel ?

RE:RE: Linux Mint használata munkahelyen

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#2 Szerencsére nincsenek munkahelyi előírások, hogy milyen op rendszert használhatunk, a feleségemmel vezetünk egy vaskereskedést, Ő a főnök én a munkás. Várom a következő tanácsokat is. Köszönöm előre is

RE: Linux Mint használata munkahelyen

Értékelés: 

5
Átlag: 5 (1 szavazat)

@#0

"a kassza softvere csak win xp, 7 és 8-as alatt dolgozik"

Ha a fenti mondatrész igaz, akkor nem értem a kérdésedet! Akarjátok a kasszát használni?

RE:RE: Linux Mint használata munkahelyen

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#5 Szeretnék használni csak azzal a softverrel tudok árakat vátoztatni és új árúcikkeket bevinni a kasszába régieket törölni, tehát nagyon fontos.

csuhas32 képe

RE:RE:RE: Linux Mint használata munkahelyen

Értékelés: 

5
Átlag: 5 (1 szavazat)

#6 „a kassza softvere csak win xp, 7 és 8-as alatt dolgozik... csak azzal a softverrel tudok árakat vátoztatni és új árúcikkeket bevinni a kasszába régieket törölni, tehát nagyon fontos... és akkor még ott van a nyomtató, scanner, kártyaolvasó stb.”

Kicsit fordítva ülsz a lovon. Ha tudom, hogy Linuxot szeretnék használni, akkor úgy válogatom össze a hardverelemeket és a szoftvereket, hogy azok működjenek Linux alatt.
Neked van egy kassza-szoftvered, ami Linux alatt nem működik. Ha ezt a programot szeretnéd használni, ha nincs megfelelő linuxos alternatíva, amivel kiválthatnád, akkor a Linux ezen a helyen, erre a célra nem lesz neked jó.
Mivel vélhetően a nyomtatót, a szkennert és a kártyalolvasót sem úgy vásároltad, hogy kompatibilisek legyenek a Linuxszal, így aztán vagy van hozzájuk linuxos meghajtój, vagy nincs (még azt sem tudjuk milyen eszközökről van szó, ezt nem osztottad meg velünk).

Vannak szép számmal Linuxszal remekül együttműködő nyomtatók, szkennerek és kártyaolvasók, bizonyára van Linuxra is kassza-szoftver.

Egyébként a vállalkozásunkban mi kizárólag linuxos gépet használunk, nyomtatunk, szkennelünk..., Windows nincs is telepítve a gépeinkre, nekünk nincs rá szükségünk.

RE:RE: Linux Mint használata munkahelyen

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#5 Még egy fontos dolog, lakhelyem Szerbia (nagyon balkán), eddig nem ellenőrizték nálunk a softverek legalizáltságát, de soha nem lehet tudni mikor kezdik el, ezért szeretném a Linuxot használni, belakni, akár win 7 dual booottal is.

 

RE:RE:RE: Linux Mint használata munkahelyen

Értékelés: 

5
Átlag: 5 (1 szavazat)

#6 Hát ez az! Így, ha ez nem fut csak az általad felsorolt oprendszereken, akkor értelemszerűen a Mint alatt nem fogod tudni használni!

Viszont dualboot-tal tudod használni a Linuxon futtathatsz minden azon futó programot, a W7-en meg a számlázó programot. Ha neked így megfelel. :-)

RE:RE:RE:RE: Linux Mint használata munkahelyen

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#7 Egy éve kezdtük a válalkozásunkat, támogatás semmi, ahogy nézem az elmúlt évet jó ha pozitiv 0-án leszünk, szeretnék én is úgy összeválogatni mindent, hogy full Linux támogatása legyen de sajnos nem futja a pénzünk rá, avval kell dolgoznunk ami van, sajnos.

Akkor hagyom a Linuxot, köszönöm a tanácsokat.

csuhas32 képe

RE:RE:RE:RE:RE: Linux Mint használata munkahelyen

Értékelés: 

5
Átlag: 5 (1 szavazat)

#10 A kassza-szoftveren kívül még semmit sem tudunk. Lehet,  hogy amúgy az összes hardvered menne Linux alól. Ne hirtelen akarj váltani, tedd fel a Linuxot a Win mellé, barátkozz vele, tanulgasd, ismerkedj vele. Lehet, hogy a végén még találsz Linuxos kasszaprogramot is.
Az egyik indok, amiért a Linuxot használjuk, pont az, hogy a Windowszal szemben ingyenes, sőt könnyebb asztali környezetet választva még olyan gépen is szépen elfut, ahol a Windows már akadozik, így sokat tudunk spórolni a hardveren és a szoftveren egyaránt.Több gép esetén pedig ez egy jelentős összeg lehet.
Ha a géped elég erős hozzá, akkor az is egy köztes állapot lehet, hogy felteszel egy Linuxot és abban virtuális gépre telepítesz egy Windowst amivel kizárólag a kasszaszoftvert használod addig, amíg ki nem alakítod erre a részre is a linuxos megoldást.

RE:RE: Linux Mint használata munkahelyen

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#12 Ezeket használjuk most :

1. nyomtató  HP LaserJet 1018  -  Plug and Play alapszintü illesztöprogram

2. szkenner  Canon CanoScan Lide 100  -  Lide 100 14.0.3.

3. kártyaolvasó  Gemalto IDBridge CT30  -  Celik+ 64-bit ( szemlyigazolvány olvasó, digitális aláirás hitelesítő illetve bármit olvas amibe chip van nálunk, ez belügyminisztérium saját softvere )

4. SOGEbanking usb token  -  csak Win és Mac op rendszer alatt dolgozik

5. kassza Galeb MP-500T  -  ECR Tool 2.0.1.  csak win 98, 2000, XP, Vista, 7 és 8 alatt dolgozik ( már win 8.1-el sem dolgozik, náluk ők uralják a piac 98%-át, tehát más kassza szóba sem jöhet )

Microsoft Office, Firefox a softverek közül.

A laptop pedig HP 255 G4 AMD A6-6310, 8gb ram Samsung, 128gb Patriot Blast ssd.

szhf62 képe

RE:RE:RE: Linux Mint használata munkahelyen

Értékelés: 

5
Átlag: 5 (1 szavazat)

#13 Ha valamelyik linuxot feltelepítetted a gépre, érdemes lenne egy próbát tenned a "Wine" (Windowsos program indító emulátor) alkalmazással. Ezt a linux Szoftverkezelójében megtalálod, telepíted, és a (Windowsos) kassza szoftver " .exe" fájlt ezzel megpróbálnod elindítani (megnyitás ezzel: Wine...), talán tudja működtetni. Ne lepődj meg, először a Wine frissül, minden frissítést engedj neki. Ha ez után nem indulna be a kassza szoftver, akkor sincs nagy vész, Windowsos játékokat és egyéb programokat (többségében) ez el fog indítani a későbbiekben. (Talán az XP-s programokkal több esély van a 100%-os működésre - de ez nem garantált!)

csuhas32 képe

RE:RE:RE: Linux Mint használata munkahelyen

Értékelés: 

5
Átlag: 5 (1 szavazat)

#13 A nyomtatóval és a szkennerrel szerintem nem lenne különösebb gond, ezek már „régi” cuccok, az évekkel ezelőtti Linuxokban is megvolt a támogatottságuk.
A Firefoxot is kihúzhatjuk az esetlegesen felmerülő problémák listájáról.
A Microsoft Office bizonyára telepíthető Wine-nal, PlayOnLinuxszal, de meg kell írjam neked, hogy a mi válalkozásunkban ezt a szoftvert sem használjuk, ott van helyette a LibreOffice, tud az mindent, ami nekünk kell, az üzleti partnerek és a könyvelő által MS Office alatt gyártott fájlokat megnyitja, kezeli, és mi is tudunk benne olyan formátumban (.xls, .doc, docx) menteni, hogy azt ők az MS Office-ukkal is simán kezelni tudják.
(Egyébként Windows alatt is lehetne telepíteni a LibreOffice-t, az MS Office-szal szemben ingyenes, szóval akár a partnercégek is használhatnák azt, ha volna hozzá eszük, de ha ők inkább fizetnek az MS Office-ért, hát ők tudják.)
A 3., 4. és 5. tételt én problémásnak látom.