PrinterGate rengeti meg a HP-t

kami911 képe

A népszerű számítógépmárka letiltotta a versenytársak tintapatronjait használó ügyfelek nyomtatóit. Az Hewlett-Packard, röviden HP, ellenszenvet és dühöt váltott ki azzal, hogy nemrégiben kiadott egy újabb „firmware” frissítést, amely blokkolja az ügyfeleket attól, hogy olcsóbb, nem HP tintapatronokat használjanak nyomtatóikban.

A nyomtatógyártók a tintapatronok értékesítéséből, nem pedig maguk a nyomtatók értékesítéséből szerzik a legtöbb pénzt. Előfordulhat, hogy a nyomtatótinta drágább, mint maga a nyomtató. Ez egy nyílt titok, és néhány vállalat megpróbálja megakadályozni ügyfeleit abban, hogy olcsóbb tintapatronokat használjanak frissítések segítségével. Az ügyfelek eszközei távolról frissítésre kerültek az új feltételeknek megfelelően, amelyek szerint a nyomtatók csak akkor működnek, ha hivatalosan jóváhagyott tintapatronok vannak bennük. Ez megakadályozza az ügyfeleket abban, hogy más, nem HP chippel ellátott patronokat használjanak, amelyek gyakran drágábbak. Ha az ügyfél nem HP tintapatront próbál használni, a nyomtató megtagadja a nyomtatást.

Korábban az HP nyomtatók figyelmeztetést mutattak, amikor „harmadik féltől származó” tintapatront helyeztek be, de mostantól a nyomtatók egyszerűen megtagadják a nyomtatást.

A nyomtatócég azt mondta, hogy a frissítést azért adta ki, hogy csökkentse a rosszindulatú támadások kockázatát, és azt állította, hogy „harmadik féltől származó tintapatronok, amelyek nem HP chipeket vagy áramkört használnak, kockázatot jelenthetnek a hardver teljesítményére, a nyomtatási minőségre és a biztonságra”. Emellett azt is elmondta, hogy rendszeres frissítéseket használ a szolgáltatásainak javítására, például bevezette az értesítéseket néhány ügyfél számára, hogy tájékoztassa őket, amikor alacsony a tintakészletük.

Azonban az HP weboldala szerint a vállalat a versenytársak tintapatronjainak használatát azért is blokkolja , hogy: „megőrizze nyomtatórendszereinek integritását és megvédje szellemi tulajdonát".

Dühös ügyfelek elárasztották a közösségi médiát panaszaikkal, mondván, hogy „átverve” érzik magukat a frissítéstől. Az HP tintapatronjai több mint kétszer annyiba kerülhetnek, mint a harmadik féltől származó ajánlatok.

Azóta, hogy az HP 2016-ban bevezette a dinamikus biztonsági (Dynamic Security) intézkedéseket, a vállalatnak már többször is millió dolláros kártérítést kellett fizetnie az Egyesült Államokban, Ausztráliában és Európa szerte. Csak tavaly a cég 1,35 millió dollárt (kb. 1 millió fontot) fizetett vissza azoknak a fogyasztóknak Belgiumban, Olaszországban, Spanyolországban és Portugáliában, akik nyomtatókat vásároltak, anélkül hogy tudták volna, hogy azok rendelkeznek a tintapatronok blokkolására szolgáló funkcióval - a PrinterGate.

Tavaly a fogyasztóvédelmi szervezetek felszólították az Egyesült Királyság Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóságát, hogy vizsgálja meg, hogy a márkás tintapatronok árai és a „dinamikus biztonsági” intézkedések igazságosak-e a fogyasztók számára, miután megállapították, hogy kevésbé ismert tintapatronmárkák jobb ár-érték arányt kínálnak, mint a nagyobb márkák.

A Which? fogyasztóvédelmi csoport szerint a gyártók „aktívan megakadályozzák a vásárlókat abban, hogy érvényesítsék jogukat a legolcsóbb tintapatron kiválasztására, és így jobb ajánlatot kapjanak”.

Az HP szóvivője elmondta, hogy a „dinamikus biztonsággal” rendelkező nyomtatókat felcímkézik a termékcsomagoláson, a műszaki dokumentumokon és a különböző online anyagokon is.

Hozzátették, hogy csak néhány nyomtatójuk van dinamikus biztonsági intézkedésekkel ellátva, bár nem részletezték, melyek azok. Weboldaluk szerint az összes HP alapmodellű nyomtató blokkolja a nem HP chipekkel vagy áramkörökkel rendelkező patronokat.

A szóvivő hozzátette, hogy néhány harmadik féltől származó tintapatron újrahasznosítja az HP chipet vagy az elektronikus áramkört, és azok normálisan működnek.

Egyes ügyfelek választhatnak az HP tintapatron blokkolásának letiltása mellett a nyomtató beállításaiban, de ez a nyomtató modelljétől függ. Mások pedig azzal a helyzettel szembesülnek, hogy csak akkor működik a nyomtatójuk,ha hajlandók többet költeni az HP által jóváhagyott tintapatronokra.

Az ügy nagy felháborodást váltott ki a fogyasztók körében, akik úgy érzik, hogy korlátozzák a választás szabadságát és kényszerítik őket az árban magasabb HP termékek megvásárlására. Sokan kiábrándultak azonban az HP viselkedéséből és az általuk alkalmazott gyakorlatból. Ennek hatására bizonyos nyomtatókhoz újabb firmware került kiadásra, amelyből eltávolították ezt a korlátozást. De azt is érdekes módon:

Az HP Officejet Pro 6970, 7740, 8210, 8700, Officejet 6950, PageWide 300, 400 és 500 nyomtatók esetében ez a frissítés letiltja a dinamikus biztonságot az 2016. december 1. előtt gyártott nyomtatók esetében. Az 2016. december 1-jén vagy azt követően gyártott nyomtatóknál ez a frissítés nem érinti a dinamikus biztonságot.

Az HP OfficeJet 6810, 6820, OfficeJet Pro 6230, 6830, 8610, 8620, 8630, 8640, 8660, X451dn/dw, X476dn/dw, X551dw és X576dw nyomtatók esetében ez a frissítés letiltja a dinamikus biztonságot az összes nyomtató esetében, függetlenül a gyártás dátumától.

Az eset rávilágít azzal járó problémákra, amikor egy vállalat ilyen módon korlátozza a termékek használatát és az alternatívákhoz való hozzáférést. A fogyasztók jogosan elvárják, hogy szabadon választhassák meg, milyen tintapatronokat szeretnének használni a nyomtatójukban, és ne legyenek kényszerítve az adott gyártó saját termékeinek megvásárlására.

Az ügyben számos vita és jogi eljárás várható, mivel a fogyasztóvédelmi szervezetek és a felhasználók véleménye szerint az HP túllépte hatáskörét azzal, hogy ilyen korlátozó intézkedéseket hozott.

Az eset egyaránt felhívja a figyelmet az árak és az alternatívák kérdésére. Az ügyfélnek jogában áll választani a legmegfelelőbb és legköltséghatékonyabb tintapatronok közül, és ez a választás lehetővé kell, hogy tegye a nyomtatók és tintapatronok gyártóinak versenyezhetőségét és innovációját.

Az HP-nek fel kell mérnie az ügyfél elégedettségét és a piaci igényeket, és arra kell törekednie, hogy olyan megoldásokat kínáljon, amelyek mind a minőségi nyomtatás, mind a versenyképes árak, mind pedig a fogyasztók szabadságát figyelembe veszik.

Az ügyfélszolgálat és a nyomtatógyártók közötti kommunikáció kiemelten fontossá válik az ilyen esetekben, hogy a felhasználók megértése és elégedettsége előtérbe kerüljön. A vállalatoknak a visszajelzéseket és aggályokat komolyan kell venniük, és megfelelő válaszokat kell adniuk, hogy helyreállítsák a bizalmat a fogyasztókban.

Az eset további vizsgálatokat és esetlegesen jogi intézkedéseket is eredményez majd a jövőben.

(forrás)

Hozzászólások

Nincs itt kérem semmi

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Nincs itt kérem semmi látnivaló! Az ég kék, a fű zöld, a nyomtatógyártók meg a zerkőcs bajnokai. HP, Epson, Canon egy kutya. A Brother is ez lesz, csak idő kérdése. Lehet, hogy vissza kell szokni az írógépekre, vagy az agyagtáblákra.

Ha a nyomtató vásárlása előtt

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Ha a nyomtató vásárlása előtt aláiratnak erről egy nyilatkozatot a vásárlóval, akkor rendben van.

Ha nem akkor be kell őket perelni.

Nincs itt kérem semmi

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#1 Régi melódia ez, persze, de mondjuk Canon esetében soha nem találkoztam ilyennel. Max. olyannal, hogy a gyári patron tényleg magasabb minőséget produkált, mint az alternatív tinta. De ettől függetlenül a mostani Canon nyomtatómat csak utángyártott tintával használom. (Csatlakozik a netre, hálózati módban működik, és frissítettem többször is netről közvetlenül)

PrinterGate

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Ez csak egy ujabb vetulete a szivatasnak. Allitolag ha kifogy pl. a fekete szin, hiaba csereled
vagy toltod ujra, - attol fuggetlenul hogy a szines patronok tele vannak - nem fog mukodni
a nyomtato (Epson) csak a komplett patron garnitura csere segit.

Amikor még nem volt benne csip

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#3 Az első, 1999-ben használtan vett nyomtatóm egy fél asztal méretű HP DeskJet 500C típusú szörny volt.
Az új ára 1100 $ volt!
Én 1999-ben 25 ezer Ft-ért vettem PC-vel, monitorral, egérérrel, billentyűzettel, és a legújabb Windows Millenium operációs rendszerrel, és telepítő CD lemezzel, amit flopiról, terminálparancsokkal kellett telepíteni.
Még működő színes patron is volt a nyomtatóban.

Egy háromszínű, vagy egy fekete patron kellett bele. Többféle minőségben is tudott feketét nyomtatni. A nevekre nem emlékszem, de volt közte hight quality, normál valami, és draft is, amikor egy sokkal halványabb nyomatot készített, például arra az esetre, ha csak el akart olvasni valamit az ember utazás közben.
Ezt azt hiszem, a Windows csinálta, de az mindegy, a nyomtató megengedte.
És persze bármilyen patront elfogadott, ami működött vele.

HP Computer Museum
http://www.hpmuseum.net/display_item.php?hw=308