Parancsnok! Újabb hírünk van a fejlesztési csatamezőről!

kami911 képe

Próbáld ki, játssz, és jelezz vissza a klasszikus Dune 2000-rel, Command and Conquer-rel vagy a Red Alert-tel az OpenRA-nak köszönhetően, amely egy fantasztikus játékmotor újraalkotási projekt, és lehetővé teszi a játék kereszt platformos és nyílt forráskódú használatát.

A többi újraimplementációhoz hasonlóan, mint például az OpenMW, openXcom, fheroes2 és további számos játék, ez is az eredeti játék reprodukálására törekszik, de számos fejlesztést nyújt a játékhoz és a vele való interakcióhoz, például javított AI-t, egyéb hibajavításokat, felhasználói felület javításokat és még sok mást is.

Az OpenRA egy nyílt forráskódú projekt, amely újraalkotja és modernizálja a klasszikus valós idejű stratégiai játékokat, mint például a Red Alert, a Command & Conquer és a Dune 2000. Kifejlesztettek egy rugalmas játékmotort (az OpenRA motort), amely közös platformot biztosít a klasszikus 2D és 2,5D RTS játékok újjáépítéséhez és újragondolásához. Az OpenRA motort nem korlátozzák az eredeti játékok technikai korlátai. Tartalmazza a modern operációs rendszerek (például: Windows 10, macOS és Linux) és képernyőfelbontások natív támogatását anélkül, hogy emulációra vagy hackekre támaszkodna, valamint integrált online többjátékos módot. Az EA nem támogatta és nem támogatja ezt a terméket.

Az OpenRA motor felhasználásával készült játékokat „modoknak” nevezik. Az OpenRA fejlesztőcsapata három hivatalos modot tart karban, amelyek letölthetők erről a weboldalról, de sok más modot az OpenRA közösség fejleszt és tart fenn.

Játékteszt – kiadás: 20221203

Üdvözöljük újra, parancsnokok! Több mint másfél év után az OpenRA csapata büszkén mutatja be a Playtest 20221203-at. Végre itt van!

Rengeteg masszív változás történt a motorháztető alatt, és a csökkentett közreműködői aktivitás miatt nagyon sok időbe telt, hogy az összes bosszantó hibát megtaláljuk és elkapjuk. A harmadik féltől származó modjaink és a devtest buildeket tesztelő emberek segítségével úgy gondoljuk, hogy végre egy stabil kiadással állunk szemben. Hihetetlenül izgatottak vagyunk, hogy számos új funkciót és fejlesztést mutathatunk be, amelyek az elmúlt másfél év során jöttek létre:

  • Az egyik kiemelkedő funkció az új hierarchikus útkereső, amely masszívan növeli a teljesítményt a nagy vagy összetettebb pályákon.
  • Az új netkód jelentős javulást hoz a többjátékos módban. A játékokat sokkal simábbnak kell éreznetek, és az egységek sokkal érzékenyebben reagálnak mind alacsony, mind magas késleltetési beállítások mellett.
  • Hozzáadták a beszédes értesítésekhez illeszkedő átmeneti szöveges értesítéseket. Mostantól hang nélkül is játszhatsz!
  • A meglehetősen friss Dune film sok játékost hozott a Dune 2000-hez, és egy tisztességes méretű többjátékos közösség született. A közösség visszajelzései alapján a Dune 2000 számos egyensúlyi és polírozási változtatást kapott.

A Tiberian Sunról sem feledkeztek meg. Bár még mindig nem készült el a kiadásra, ez is megkapta a maga részét a funkciókból és hibajavításokból. A csúcspont ezúttal a lejtőkön való billenés.

Néhány a láthatóbb újdonságok és fejlesztések közül:

  • Intézkedések a hangok / értesítések átfedése ellen. Nincs többé elveszett u-u-u-u-u-egység
  • Intézkedések a többjátékos lobby és a játékon belüli csevegés elleni spammelés ellen.
  • A játékosok elnémításának lehetősége
  • Támogatás a csevegés letiltására a visszajátszásokban
  • Egy játékbeli enciklopédia a Dune 2000-ben
  • Új Red Alert küldetések
  • Közösségi egyensúlyi változások minden modhoz

A térképészek és modderek számára a következő jelentős változások:

  • Automatikus térkép újratöltés a háttérben
  • A földi egységek sebességének számítási módjának megváltoztatása
  • Új térképformátum, amely a térképverzióban (map hash) tartalmazza a térkép előnézetét (minimap).
  • Több hangformátum (pl. mp3 és ogg), valamint a remasterek által használt formátumok betöltői.
  • Számos linting és dokumentáció frissítés

Valamint néhány egyéb említésre méltó változtatás:

  • NET 6 futtatási idejének támogatásához szükséges eszközlánc és változtatások.
  • Rengeteg frissítés mind a játékbeli, mind a kliens felhasználói felületen.
  • Sok több gyorsbillentyű vált átköthetővé
  • Jelentős előrelépés a lokalizáció felé

Mindent egybevetve, a legutóbbi kiadás óta 615 kódbeolvasztási kérelmet egyesítettek, és 552 problémát zártak le, így a nyitott jegyek száma 141-gyel csökkent.

Ez a bejegyzés csak egy kis részhalmazát fedte le a legutóbbi kiadás óta hozzáadott változásoknak és fejlesztéseknek. Arra bátorítanak a fejlesztők mindenkit, aki többet szeretne megtudni, hogy olvassa el a teljes változásnaplót. Menjetek át a letöltési oldalra, hogy telepítsétek az új játéktesztet, és osszátok meg velünk a véleményeteket az alábbi hozzászólásokban, a fórumokon, a közösségi Discord-szerveren vagy a GitHub-on.

Vidám játéktesztelést!