Diablo és Hellfire forrásportja a DevilutionX hatalmas frissítést kapott

kami911 képe

Új kiadás jelent meg a DevilutionX játékmotorból, amely a klasszikus Diablo és a Hellfire játékmotorok forrásportja, modern platformokra frissítve.

A jogi státusza azonban továbbra is elég problémás: mivel egy régi portolt játékban maradt hibakeresési információknak köszönhetően épült fel, amelyekből rekonstruálták a kódot. Ennek tudatában nem nyílt forráskódú, de úgy tűnik, mind a Devilution-t, mind a DevilutionX-et eddig békén hagyta a Blizzard, és az adatfájlokhoz is szükséges egy legális példány (például a GOG.com-on is elérhető) birtoklása.

Mindenesetre már elérhető az 1.3.0-s verzió, amely:

  • javít néhány többjátékos üzemmód béli hibát a konzolos porton, és
  • az újonnan bevezetett Android támogatás mellett sok egyéb platformokat támogat.

Rengeteg javítás és fejlesztés érkezett a grafikához és az hanghoz, mint például:

  • a leképzéskor frissített animációk a magas FPS-hez,
  • hardveres kurzor támogatása (nincs többé kurzor késleltetés),
  • jobb hangerő-szabályozó,
  • javított XP sáv vizuális megjelenítés,
  • szélesvásznú betöltőképernyők, és
  • még sok minden más.

A többjátékos mód is megkapta a ZeroTier támogatását, így már nem kell a port továbbítást állítgatni, hogy másokkal játszhassunk, és képes nyilvános játékokat keresni a segítségével.

Rengeteg fejlesztés jött az irányításhoz:

  • az ALT megnyomásával a földön lévő tárgyak megjelenítése címkékkel,
  • az egérgomb lenyomva tartása most már folytathatja a támadást / járást / fogyasztást,
  • a tárgyak eldobásához a Controll + kattintás segítségével,
  • a chat most már támogatja az Unicode-ot, és
  • a UI fordítások támogatása is hozzá lett adva.

Ez csak egy rövid áttekintés, a változásjegyzékben még több újdonságról esik szó.

A DevilutionX-el kapcsolatban további információkat és a letöltést a GitHub-on találja.