Új kiadás jelent meg a DevilutionX játékmotorból, amely a klasszikus Diablo és a Hellfire játékmotorok forrásportja, modern platformokra frissítve.
A jogi státusza azonban továbbra is elég problémás: mivel egy régi portolt játékban maradt hibakeresési információknak köszönhetően épült fel, amelyekből rekonstruálták a kódot. Ennek tudatában nem nyílt forráskódú, de úgy tűnik, mind a Devilution-t, mind a DevilutionX-et eddig békén hagyta a Blizzard, és az adatfájlokhoz is szükséges egy legális példány (például a GOG.com-on is elérhető) birtoklása.
Mindenesetre már elérhető az 1.3.0-s verzió, amely:
- javít néhány többjátékos üzemmód béli hibát a konzolos porton, és
- az újonnan bevezetett Android támogatás mellett sok egyéb platformokat támogat.
Rengeteg javítás és fejlesztés érkezett a grafikához és az hanghoz, mint például:
- a leképzéskor frissített animációk a magas FPS-hez,
- hardveres kurzor támogatása (nincs többé kurzor késleltetés),
- jobb hangerő-szabályozó,
- javított XP sáv vizuális megjelenítés,
- szélesvásznú betöltőképernyők, és
- még sok minden más.
A többjátékos mód is megkapta a ZeroTier támogatását, így már nem kell a port továbbítást állítgatni, hogy másokkal játszhassunk, és képes nyilvános játékokat keresni a segítségével.
Rengeteg fejlesztés jött az irányításhoz:
- az ALT megnyomásával a földön lévő tárgyak megjelenítése címkékkel,
- az egérgomb lenyomva tartása most már folytathatja a támadást / járást / fogyasztást,
- a tárgyak eldobásához a Controll + kattintás segítségével,
- a chat most már támogatja az Unicode-ot, és
- a UI fordítások támogatása is hozzá lett adva.
Ez csak egy rövid áttekintés, a változásjegyzékben még több újdonságról esik szó.
A DevilutionX-el kapcsolatban további információkat és a letöltést a GitHub-on találja.