Linux Mint blog havi hírek - 2018. július

Mindenekelőtt szeretnék köszönetet mondani a szponzorainknak, és minden embernek, aki adományokat küldött nekünk. Nagyra értékeljük a segítségeteket. Komoly problémákkal kellett küzdenünk ennek a 2006-os projektnek a kezdete óta, ez a hónap különösen nem volt egyszerű, de sosem kellett aggódni a bevétel miatt. Gyakran mondjuk ezt, de nagyon igaz, hogy felhatalmaztok minket, képesek vagyunk kizárólag magára a disztribúcióra koncentrálni és ezt úgy érezzük, mint egy igazi kiváltság.

Álmatlan éjszakák

Egy rosszul időzített MESA frissítés a Xenialban átmenetileg megszakította az Ubuntu és Linux Mint frissítéseket. Ezt képesek voltunk letiltani július 7-én, és megkérni az embereket arra, hogy fordítsák vissza a frissítést a Timeshift-tel. 9-én mindent megoldottunk, a frissítési útvonalat pedig kijavítottuk és újranyitottuk.

Legutóbb egy grub frissítés váltott ki egy problémát az egyik saját csomagunkban. Ezt a problémát csak egy új grub frissítés válthatta ki, így ez észrevétlen maradt a minőségellenőrzés és a BÉTA teszt alatt. Bár ezt néhány óra alatt kijavították a csomagtárolókban, még mindig befolyásolja a telepítő ISO lemezképeinket és megszakítja az EFI telepítéseket, amikor az élő (live) munkamenet az internetre csatlakozik. A kiadási megjegyzéseket frissítettük, hogy megkérjük az embereket, hogy offline telepítsenek. A Linux Mint 19 Cinnamonhoz, MATE-hez és Xfce-hez tartozó új 64-bites ISO-lemezképeket a javított csomaggal készítettük és tegnap megfeleltek a minőségellenőrzésen. Ezek az új ISO-k a napokban felváltják a jelenlegi lemezképeket.

Légy óvatos a Kernel 4.15.0-24 verzióval. Egy kritikus hiba azt okozza, hogy bizonyos számítógépek igazán lassan indulnak, vagy egyáltalán nem indulnak el. Az Ubuntu tudatában van ennek és dolgozik a javításon. Az (Ubuntu Xenial-alapú) Mint 18.x-ben működő 4.15-ös kernelsorozatról is negatív visszajelzést kaptunk. Bár az Ubuntu úgy döntött, hogy erre cseréli a HWE sorozatokat, úgy tűnik, hogy a 4.15-ös sorozatok még nem támogatnak bizonyos zárt illesztőprogramokat.(köztük az nvidia-3.04-et és az nvidia-340-et).

Tudatában vagyunk a VPN-t, Samba-t és Wine-t érintő, Bionic-alapban található visszafejlődési hibáknak is (nemrég kijavítottuk). Az Ubuntu 18.04 egy vadonatúj alap és biztosak vagyunk abban, hogy ez működni fog, kap hibajavításokat és idővel kiforrottabb lesz.

Persze a figyelmünk főleg a problémákra összpontosul, és gyorsan megfeledkezünk az összes fejlesztésről. Volt egy nagyszerű Linux Mint 19 kiadásunk, hatalmas mennyiségű pozitív visszajelzést is kaptunk és sok nagyszerű változást láttunk, amikor 16.04-ről 18.04-re költöztünk.

LMDE 3

Az LMDE 3 2 különböző telepítőt fog nyújtani. A saját „live-telepítőnkön” kívül a Calamarest is megtalálod az alkalmazásmenüben.

Bár a live-telepítő jól működik és nagyon könnyű számunkra karbantartani, hibákat elhárítani és fejleszteni, a Calamares akkor mutat előrelépést, amikor a partícionálási sémákról van szó és azt a képességet nyújtja, hogy a LUKS teljes lemezre kiterjedő titkosítást használjuk.

Mindkét telepítő támogatja a BIOS és EFI telepítéseket. Érdeklődve hallgatjuk majd a visszajelzésedet.

Az LMDE 3 jelenleg minőségellenőrzés alatt áll és a BÉTA kiadását a hónap végére tervezzük.

Cinnamon 4.0

A „lendületesség” fejlesztéseinek folytatásával, amely a Cinnamon 3.8-ban érkezett, a csapat jelenleg a VSync-re és főleg a CLUTTER_VBLANK-re figyel, amely a Sync-et VBlank-re állítja a Cinnamonban.

Bár a VSync megakadályozza, hogy képernyőszakadás történjen, ennek van teljesítménybeli ára is. Ez az ár akkor látható a Cinnamonban, amikor az egérrel húzol el egy ablakot. Ahogy mozgatod az egérkurzort balra és jobbra, észreveheted, hogy az ablak, amelyet alatta húzol, nem pontosan „vele” mozog, hanem enyhe késlekedéssel, mintha valamilyen gumiszalag lenne a kurzor és az általa húzott ablak között.

A VSync eltávolítása eltávolítja ezt a késlekedést. Az ablak elhúzásai ezután rögtön és teljesen érzékenyebbek lesznek. Úgy tűnik, hogy az FPS mértékek is megerősítik ezt a megfigyelést és a magasabb FPS adatok odavezetnek, hogy azt higgyük, hogy ennek más pozitív hatása is van lehetne a Cinnamon teljesítményére.

A probléma akkor a képernyőszakadás.

A modern NVIDIA GPU-kon képesek vagyunk megszabadulni a képernyőszakadástól azáltal, hogy az NVidia-beállításokban a „Force Composition Pipeline” opciót használjuk. A Cinnamonban letiltott VSync-kel azután élvezzük a gyorsabb asztali környezeteket képernyőszakadás nélkül.

A csapat jelenleg ezt kutatja és teszteli különböző beállításokon és grafikus kártyákon. Nincs garancia arra, hogy találunk „egy méret mindenkinek” megoldást és képesek leszünk olyan Cinnamon 4.0 környezetet szállítani, amely a telepítés után azonnal mindenki számára gyors és képernyőszakadás-mentes lesz. Ha nem leszünk képesek erre, valószínűleg egyszerűbbé tesszük az emberek számára, hogy hangolják a környezetüket azáltal, hogy több információt nyújtunk a képernyőszakadásról, teljesítményről és annak képességéről, hogy beállítsák a VSync-et a Rendszerbeállításokban.

Ha ezt tesztelni szeretnéd a jelenlegi Cinnamon beállításodban, újraindíthatod a Cinnamont a következő paranccsal:

CLUTTER_SHOW_FPS=1 cinnamon --replace

És VSync nélküli újraindításához:

CLUTTER_VBLANK=none CLUTTER_SHOW_FPS=1 cinnamon --replace

Nézd meg, hogy látsz-e különbséget az FPS-szel kapcsolatban és amikor átmozgatod az ablakot a képernyőn keresztül. A képernyőszakadás, amikor megtörténik, többnyire a filmeken látható, vagy amikor listákat görgetsz felfelé és lefelé.  Teszteld nem teljes képernyős ablakokkal (a teljes képernyős ablakok átugorhatják az elrendezést a Cinnamonban, így az teljesen más dolog).

Forrás: blog.linuxmint.com

Hozzászólások