Reklámblokkolók

szhf62 képe
keraform képe

Elolvastad?

Elolvastad a cikket, vagy csak a címet?

"A keresőóriás szerint a változtatást a biztonság és a sebesség növekedésének érdekében vezetik be - így ugyanis gyorsabbá válhat majd a Chrome működése, és a rosszindulatú bővítmények nem manipulálhatják majd a kéréseket. Ugyanakkor a módosítást követően az olyan reklám- és követésblokkolók, mint pl. a uBlock Origin vagy a uMatrix is működésképtelenné válnak majd."

Vagyis, mert ezek a blokkolók rontják a Google üzletét. (Ne a szöveget akard értelmezni!)

"Ezzel szemben a fejlesztés nem érinti majd az Adblock Plus-t, ami a fent vázolttól eltérő módszert használ a reklámok szűrésére, és azok kódját törli a weboldalból - és ami mellesleg alapértelmezésben hagyja a Google hirdetéseit megjelenni, mert azok megfelelnek "Elfogadható Hirdetések" kritériumainak. A Chrome az ABP, illetve a hozzá hasonló, deklaratív szabályokon alapuló szűrők működéséhez továbbra is biztosítani fogja a feltételeket - de ezeket jóval könnyebb lesz majd a hirdetésmegjelenítőknek megkerülni."

Ez a blokkoló viszont javítja a Google pozícióit.

Csak Google hirdetés lehet az interneten.

Mit nem értesz?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Holott egy Adblock Plus tőbb

#2
Na látod, tudsz te a sorok között olvasni.
Nekem az is tetszik, hogy a biztonságra is hivatkozik. Vajon mennyivel lesz biztonságosabb a böngészés, ha csak a Google reklámjai lesznek láthatóak?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

"...ami mellesleg

"...ami mellesleg alapértelmezésben hagyja a Google hirdetéseit megjelenni, mert azok megfelelnek "Elfogadható Hirdetések" kritériumainak..."

Ez így ebben a formában nem igaz. Azokat a hirdetéseket engedi, amik megfelelnek az Elfogadható Hirdetések kritériumainak. A google sok hirdetése megfelel ezeknek, ami nem, az alapértelmezett beállításoknál sem látszik.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

"...ami mellesleg

#4 Szóval, a Google akarná helyettem eldönteni, hogy nekem mi az Elfogadható hirdetés ! no
(recipe ferrum)

 

 

 

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

csak eszembe jutott

Nem csak akarná, hanem fogja is a legtöbb embernek. Illetve nem csak a hirdetéseket fogja így „személyre szabni”, hanem a keresési eredményeket is. Így a felhasználói élmény fokozásáért csak azokat a híreket, keresési eredményeket stb. fogja látni a felhasználó, melyek megfelelőek lesznek.

Így a kívánatos hírek, ismeretek jutnak el a felhasználóhoz, hiszen 1 ember maximum 9 cikket olvas el, és nem 84-et. Az USA választások után néztem egy videót, ahol azt fejtegette az ember, hogy ő viszonylag tájékozott, de nem ezt az eredményt várta. Majd azt elemezte, hogy a facebook elemezte a politikai beállítottságát, érdeklődési és a számára releváns híreket, ismerősök bejegyzéseit stb. ajánlotta fel. Így a másik oldali tényekről, hírekről részben lemaradt. Ez kialakított számára egy információs buborékot, amiben – most még - kisebb mértékben, de egy cég szabályozta a könnyen megkapható információt.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

"...ami mellesleg

#5
Nem, a Google azt dönti el, hogy neki mi az elfogadható hirdetés. Úgy érzed meg fogod ebben akadályozni?
Nedves lesz a nadrágod.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Ingyen, de reklámmentesen.

Mint az éremnek, ennek is két oldala van.
Utáljuk a reklámokat, de nem akarunk fizetni a dolgokért. Egy hírportál fenntartása pénzbe kerül. De nem örülnénk annak, ha az Origo, vagy az Index lapozgatásáért fizetnünk kellene.
Bár én például a telefonomon futó összes applikáció teljes, vagyis reklámmentes változatát használom, megvásároltam őket. Olvastam arról, hogy nagy amerikai újságok online kiadásai fizetősek lesznek. Ezt én abszolút örvendetes dolognak tartom. Ha az újságért fizetek, miért ne tenném az online változatért?
A szolgáltatást, a tartalmat szeretnénk, de lehetőleg ingyen, és lehetőleg reklámmentesen.
A reklámblokkolók használata persze érthető, bár nem túl barátságos lépés. Némely weboldal például benyeli a használatukat, de vannak akik kerek-perec kijelentik, hogy addig, amíg ki nem kapcsolod, nem fogod látni a tartalmat.
Nem szabad haragudni rájuk, érthető a viselkedésük.

Én nem használok reklámblokkolót, egy kivételével, ami a YouTube videók előtti reklámot kapcsolja ki. De a Google ettől nem fog csődbe jutni.

A Google természetesen egyeduralomra tör a reklámpiacon. Ha a részvényese lennék, én is ezt várnám el tőle. Sajnos ettől a szar EU vezetéstől nem várhatunk sokat, az ő feladatuk lenne a Google kordában tartása.

 

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Ime Magyarországon egy

Ime Magyarországon egy számítástechnikával foglalkozó fórum egyik kommmentelőjének véleménye:

"Sajnos ettől a szar EU vezetéstől nem várhatunk sokat"

Tőle pedig semmit se várhatunk... Kétségkivül ügyesen meglovagolja az éppen Magyarországon aktuális divathullámot...

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Ime Magyarországon egy

#9 Igen, nekem ez a véleményem.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
kimarite képe

uBlock, stb.

Nem kizárt, hogy az uBlock változtat, és így majd megfelel a Google Chrome-nak. Kiegészítők helyett a hosts fájlban is lehet nem kívánatos címeket blokkolni. Más téma, ha a weboldal beágyaz (néhány) hirdetést, azaz a hirdetések nem reklámszervereken keresztül jönnek, ez esetben a szokásos kiegészítők nem hatékonyak. Utóbbiakra megoldás a saját CSS, esetleg szintén egyedi Greasemonkey script.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Holott egy Adblock Plus tőbb

#3 Semennyivel nem lesz biztonságosabb és gyorsabb a böngészés. Az egész semleges internet modell is régóta idejétmúlt . A másik dolog meg az, hogy egy marketinges sem tudja nekem bebizonyítani, hogy közvetlen összefüggés van a reklámok és az eladások száma, ezáltal a bevételek között. Azaz azt, hogyha több és hatékonyabb a hirdetés, akkor az adott termékből többet is vesznek.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Marketing

#13
Vannak dolgok, amiket nem kell bebizonyítani, anélkül is igaznak fogadjuk el. (Posztulátumok)
Nem vagyok marketinges, de ugye te sem rendelsz olyan terméket, amiről nem is tudsz?

Nekem például nagyon száraz a fejbőröm. Eddig korpásodás elleni sampont használtam, pedig nem korpásodott a fejbőröm. Azután egy reklámból megtudtam, hogy a korpásodáson kívül más oka is lehet a fejbőr viszketésének. Nem írom le a termék nevét.
Nézd meg a reklámot, ha érdekel.smiley

Egyébként honnan tudod, hogy nem lehet neked bebizonyítani? Láttál már olyan kimutatást, amit egy olyan cég készített, amelyik korábban nem reklámozta magát, majd miután megtette, ugrásszerűen megnőtt a bevétele?
Szerintem ez eléggé hihető, és valószínű. Nekem eszembe nem jutna kételkedni ebben.

Korábban kerámia dísztárgyakat értékesítettem (16 éven át). Többek között szobaszökőkutak készítéséhez szükséges tálakat.
Az egyik vidéki nagyvárosban élő ügyfelem, aki ilyen szökőkutakat készített, általában havonta néhány darabot rendelt. Aztán megjelent róla egy írás a helyi újságban, és azt mesélte tréfásan, hogy az emberek sorszámot húznak, és sorban állnak a bolt előtt. (Tehát nálunk is megugrott az értékesítés!)
Az jelent meg a cikkben, hogy a szobaszökőkutak milyen egészségesek, hiszen párásítják a levegőt.

Ezt mindenki tudja, de csak a reklám megjelenése után rohanták meg a boltot. Kell még bizonyíték?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

"...ami mellesleg

#7 Gondolod hogy a Google-on (Google Chrome-on) kívül nincs élet ?
Én például igyekszem távol-tartani magam tőlük - mint a szőrét hullató rühes macskától !
Egyébiránt pedig: "According to researchers, only 4% of the internet is visible to the general public."

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

A Google-on kívül nincs élet

#15 " Gondolod hogy a Google-on (Google Chrome-on) kívül nincs élet ?"
Nem értem, ezt miért kérdezed?
A Google Chrome-on kívül van élet, én nem használom a Chrome-ot, de a Google-on kívül nincs. Még akkor sem, ha más kereső van nálad beállítva. Akkor is azokat a reklámokat látod, amelyeket ő helyez el a legkülönbözőbb weboldalakon. Ő fizet a megjelenésért.

A Google lenyúl mindent, amiben pénz van. De ez nem újdonság, a kapitalizmus egyik alaptörvénye, hogy a nagy hal megeszi a kis halat.

Az "Egyébiránt pedig: "According to researchers, only 4% of the internet is visible to the general public."" mondattal mit akarsz mondani?

Nyugodt lehetsz a Google a "maradék" 96%-ot is ismeri, te viszont nem.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Marketing

#14 Biztos vagyok abban, hogy nincs egzakt összefüggés a reklámok és a bevétel növekedése között. Jó bornak nem kell cégér.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Marketing

#17 És hol kapni azt a jó bort?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

csak eszembe jutott

#6 "Akkor is azokat a reklámokat látod, amelyeket ő helyez el a legkülönbözőbb weboldalakon."
De hogyha a jövőben is használhatom az uBock Origint, (a Firefoxal ezt megtehetem) akkor
mégis előrébb leszek mintha a Chrome-ot használnám.
A másik pedig az, hogy a Google követ - minden keresésedet nyilvántartja/tárolja - 3. félnek
eladja. (Itt lépnek be a személyre szabott reklámok.)
De vannak ám Anonymized /No log kiszolgálók (DNS) - csak be kell állítani valamelyiket.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
szhf62 képe

Elolvastad?

#1 Amikor itt megosztanék bármit, mindig előtte elolvasom. (Már több téma lett volna amit majdnem betettem ebbe a fórumba, de már volt hogy megelőztek vele.)
Azért is gondoltam ezt "frissen találva" megosztani, mivel sokan használnak (fő) böngészőként Chrome-ot (vagy Chromiumot) linuxon (leginkább nekem is ez az alapértelmezett böngészőm).
Más helyen már korábban olvastam, hogy a Chrome beépít a böngészőjébe reklámblokkolót - de hogy éppen az AdBlock erre a "kiszemelt", az meglepett.

Mielőtt azt tanácsolná bárki is hogy váltsak át másik böngészőre, azt kell mondanom, hogy a Chrome/Chromiumnak van pár jó tulajdonsága, amit másik böngésző nem tud produkálni. Nekem a weboldalak szinkronban fordítására kell első sorban a Chrome, erre nem képes egyik népszerű böngésző sem, csak fordító bővítmény hozzáadásával - de ezt is külön lapon teszi meg.
A másik, hogy ezen lehet a legkönnyebben rendezni a könyvjelzőket, és a szinkronizálása tökéletes. Van még néhány előnye, de nem térek ki külön ezekre.
A mobilokon használt Chrome-on lehet hogy majd zavaróak lesznek így a "szűrt" reklámok, miután ez be fog következni. Pc-n majd kideül...
Lehet hogy majd ezekért az előnyökért kapok némi reklámot "grátisz".   :-)
 

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

csak eszembe jutott

#19 "De hogyha a jövőben is használhatom az uBock Origint, (a Firefoxal ezt megtehetem) akkor
mégis előrébb leszek mintha a Chrome-ot használnám."
És abban biztos vagy, hogy mindig lesz Firefox? És meddig lesz uBlock Origin, ha a Google kizárja a piacról?
Amikor én az első gépemet megvettem 2000-ben, akkor a világ túlnyomó többsége Internet Explorert használt. A Microsoft néhány éve ezt lecserélte az Edge-re. Azt én sohase használtam, nem ismerem, de még csak képet se láttam róla. De nem is baj, hogy kihagytam, hiszen a Microsoft máris dobja, és "az utódjában a Google Chrome motorja dolgozhat".
Vagyis Edge marad a neve, de a lelke Google lesz.
Eljöhet az az idő, amikor csak egy kereső marad. Tippelj, hogy melyik lesz az!

Ha most nem tesz a kedves EU semmit ez ellen, néhány év múlva már okafogyott lesz a dolog. Nem lesznek olyan piaci szereplők, akiknek az érdekében fel kellene lépniük.
De ők el vannak foglalva olyan hangzatos jelszavak pufogtatásával, minthogy a tőke, és a szolgáltatások szabad áramlása. (Sőt még más is áramlik.)
Azzal, hogy ennek mi lesz a következménye, nem foglalkoznak. (És ez általánosságban is igaz rájuk)

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Egy kis adalék

#21
"A Commission Nationale de L'Informatique et des Libertés (CNIL) francia adatvédelmi hivatal 50 millió eurós pénzbüntetéssel sújtotta a webes konszernt a tavaly május óta hatályos új európai uniós adatvédelmi rendelet (GDPR) megsértése miatt. Az eljáráson azon a beadványon alapult, amelyet a noyb.eu és a La Quadrature du Net francia szervezet terjesztett be. A Google egyébként még olcsón megúszta az esetet, mert a GDPR megsértése miatt akár 3,7 milliárd eurós büntetés is kiszabható lett volna a társaságra."

Tehát 3,7 milliárd euró helyett 50 millió eurós bírságot kapott. Vesd össze ezzel:

"A Transparency International (TI) felmérése szerint a Google és a General Electric (GE) lobbistái több mint ötven találkozón vettek részt az Európai Bizottság legmagasabb rangú tisztségviselőivel Brüsszelben, valamint együttesen 6,75 millió eurót (2 milliárd forintot) költöttek érdekérvényesítésre fél év alatt, saját bevallásuk alapján - közölte a korrupciót vizsgáló nemzetközi szervezet."

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Egy kis adalék

#22 Ajjaj, nem lesz ebből kellemetlenséged? Beidézni a Soros féle TI-t? Én ilyet is olvastam:

http://www.origo.hu/itthon/20180919-soros-gyorgy-megbizhato-emberei-amne...

Más. Nem használok Chrome-t, milyen hirt hallotál, megszúnik a róka? Pedig ott  elég jól müködik a reklámblookoló Ublock.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Egy kis adalék

#23

Én nem Sorosról, és nem személyekről beszélek. Az EU például  2013-ban kényszerítette a Microsoftot: "Újabb hatalmas büntetést szabott ki az Európai Unió versenyügyi biztosa a Microsoftra. Miután a vállalat nem teljesítette a böngészőválasztó képernyőre vonatkozó vállalásait, 561 millió eurós bírságot kell fizetnie."
És mi ez a bűn ahhoz képest, amit a Google folyamatosan elkövet?

De már leírtam többször, ez az EU nem fog multit megbírságolni úgy, hogy az fájjon neki. Pedig a Google is alaposan megérdemelné.
Ki meri állítani, hogy nem él vissza piaci erőfölényével? Ezt pedig minden piacgazdaságban tiltják a törvények.

"Milyen hírt hallottál, megszűnik a róka?"
Remélem nem!

De a Google az irdatlan tőkével rendelkező Microsoftot már lelépte, aki arra kényszerült, hogy saját böngészője helyett a Google-ét "használja". És ezt úgy érte el, hogy a weboldalak valahogy nem voltak kompatibilisek az Edge böngészővel. A weboldalak! Mintha azok a Google-é lennének.
Akkor mekkora falat lesz neki a tőkeszegény Firefox lenyomása? Szerintem csak idő kérdése. És talán csak azért nem bántja egyelőre, mert nem akar újat húzni a Linux közösséggel. De ahogy hallottam saját rendszert fejleszt a "telefonjaira" az Android leváltására. Azután már nem kell majd finomkodnia.
A világ változik, és ez mindig csak visszatekintve látható. A jelenben nehezen érzékelhető. Nem látjuk a fától az erdőt.
A Firefoxról ugyan még nem olvastam, de néhány hónapja arról igen, hogy esetleg megszűnik a Thunderbird!
Legutóbb viszont szerencsére arról olvastam, hogy épp ellenkezőleg, felgyorsítják a fejlesztését.
https://www.hwsw.hu/hirek/59815/thunderbird-levelezo-kliens-fejlesztes-e...

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Egy kis adalék

#24 Köszi az infót...

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Egy kis adalék 2

#25   
A Firefox-nak is a Chrome motorjára kellene átállnia a Microsoft menedzsere szerint
https://pcforum.hu/hirek/21167/a-firefox-nak-is-a-chrome-motorjara-kelle...

Nem vitaindítónak szánom, mert nincsenek információink az állításokról. Csak egy kis újabb adalék. smiley
Néhány év múlva az informaikát tanuló diákok majd ezt fogják olvasni a tankönyvükben:
"Régebben több internetes böngésző is létezett..."

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
kimarite képe

Egy kis adalék 2

#26 Ez

Auckenberg érvelése persze érthető abból a szempontból, hogy a Mozilla tényleg álszent mentalitást mutat nem csak a web irányába, de egész működését tekintve is. A cég ugyanis annak ellenére, hogy valamiféle közhasznú alapítványi működés látszatát próbálja kelteni, valójában évente százmilliárdokat kaszál böngészőjéből - méghozzá elsődlegesen a Google és a hasonló internetes óriáscégek révén.

Ráadásul annak ellenére, hogy a Mozilla retorikájában folyamatosan - az ő bevételeit is adó - webes reklámok valamiféle "rosszsága" ellen ágál, valójában lépten-nyomon új utakat keres ahhoz, hogy ezeket már eleve ő tolhassa felhasználói arcába. A Firefox készítője tehát pontosan ugyanazt csinálja, mint konkurensei, csak marketingjében próbálja magát valamiféle lázadónak beállítani.

Ugyanakkor pont emiatt vehető szinte biztosra az is, hogy a Mozilla nem fog átállni a Chromium motorra, amíg elképesztő bevételeiből megengedheti egy saját motor fejlesztését is. Identitásának alapját ugyanis ez, a jelenleg még meglévő eltérés adja - és ha ezt is feladná, az utóbbi években egyébként is megcsappant felhasználói tábora is biztosan még kisebbre zsugorodna.

„Sting” újabb agymenése. Olyan, mintha a földesúr a „Ius primae noctis”-ra azt mondta volna: - hiszen a nőnek is jó volt (bizonyára). ... de érdemes a hozzászólások között keresni a hasonlókat. Csak ilyesmik vannak.

Másrészt pedig fordítva van. Hiszen a reklámok hasznát a kereskedelmi oldalak fölözik le, és „a kutakodáshoz” (elvileg) kapnak a Mozilla-tól még felhasználókat, többet, mint eddig. Ők lehetnének hálásak, mert épp ők kapnak, de nem milliókat, hanem milliárdokat a Mozilla felhasználóktól. A Mozilla nagyon kis részét kapja a reklámbevételeknek, nincsenek elképesztő bevételeik. Harmadrészt a Mozilla (és többen) azt mondják, legyen ehhez belegyezés: - itt a lényeg. Továbbá, nem tolnak semmit felhasználók arcába. Álszent mentalitás nem itt van, hanem a nyilatkozónál.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Egy kis adalék 2

#26

Thought: It's time for to get down from their philosophical ivory tower. The web is dominated by Chromium, if they really *cared* about the web they would be contributing instead of building a parallel universe that's used by less than 5%?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve