[Megoldva] Internet beállítási probléma (Performing TLS Handshake)

Fórum: 

Sziasztok!
Linux környezetet pár hónapja használok.

Diginél van internet előfizetésem, router nincs (!), csak egy kábel.
A jelenlegi laptopon megbízhatón működik is ez a kapcsolat.
Környezet: Linux Debian 4.9.0-6-amd64 #1 SMP Debian 4.9.82-1+deb9u3 (2018-03-02)
Internet: DSL connection, username, service, password beállítva.

Egy új mini pc-re vinném (stx szabvány) át ezt a internetet, ahova már Linux Mint legújabb verziót tettem fel (Linux Mint 18.3 "Sylvia" - Cinnamon (64-bit)).
Ugyanúgy beállítottam a hálózatot, átdugtam a kábelt és látszólag működik is, de a gyakorlatban használhatatlan.
A package manager frissítés gombjára rányomva elkezd frissíteni, aztán elakad valahol, de örökre.
A Firefoxban a legtöbb oldal egyáltalán nem jön be, vagy csak több perc múlva, de inkább nem. A Google oldala viszont gyorsan bejön, a keresés is gyors, de aztán már általában hiába kattintok bármire, az nem működik, csak dolgozik.
A státuszsorban ez olvasható: Performing TLS Handshake...

Mit lehetne tenni? A Diginél kell átállítani valamit, vagy nálam?
Köszönettel!

Internet beállítási probléma (Performing TLS Handshake)

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Megpróbáltam, semmi változás, Package Manager továbbra is csak áll (hibát nem jelez, csak, ha cancelt nyomok neki), Firefoxban az oldalak többsége nem töltődik be, Waiting for... vagy Performing Handshake... -el áll. A Firefoxban is megpróbáltam a beállítást, annak sem volt semmi hatása. 

csuhas32 képe

Internet beállítási probléma (Performing TLS Handshake)

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#2 Esetleg ezt a két hozzászólást is érdemes lehet megnézned:
https://linuxmint.hu/comment/9475#comment-9475
https://linuxmint.hu/comment/10768#comment-10768

Hozzászólásomat immár az új

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Hozzászólásomat immár az új mini pc-ről írom!

A

nodeflate=true
mru=1492
mtu=1492

szekciót hozzáírva a megfelelő fájlba és helyre, az internet kapcsolat jónak tűnik Firefoxból. Package Manager frissítés is gyorsan lement.

A digi net tesztoldal 91/93-as stabil le és feltöltést mutatott ki, ez a teszt egyáltalán nem működött eddig (100/100-as netem van).

Köszönöm mindenkinek a gyors segítséget, hogy időt szántatok rám! Utólag elmondom, hogy én is keresgéltem előtte a neten elég sokat, magyar és angol nyelven is, de pont ezt nem láttam.

Az viszont szomorú, hogy ez legalább másfél éves probléma, és még nincs javítva.

Akkor a konfig fájl így kell hagyni, illetve megjegyezni az egészet, ha esetleg új telepítés lesz.

Köszönöm még egyszer!

kimarite képe

Hozzászólásomat immár az új

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#4 Akkor a konfig fájl így kell hagyni, illetve megjegyezni az egészet, ha esetleg új telepítés lesz.
Készíts mondjuk a pastebin.com-on egy profilt, és oda töltsd fel a szöveget. Megtalálod, mentve lesz.

A Linux vagy Digi a hibás?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Az idézet kommentek szerint régi probléma ez. Igaz, ott ádáz vita volt, hogy Linuxos hiba vagy Digi beállítási hiba. Ha valaki egyértelműen meg tudná mondani, akkor előbbi esetben nem lehetne a Linuxos fejlesztőknek továbbítani, hogy javítsák ezt a több éve fennálló hibát? Utóbbi esetben pedig bejelenteném a hibát a Diginek, hogy ők javítsák.

kimarite képe

A Linux vagy Digi a hibás?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#6 Jó ötlet :). Rákérdezek a szolgáltatónál.

A Linux vagy Digi a hibás?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#7

Szia!

Végülis rákérdeztél a Diginél?

Én is írhatok nekik, de tudjuk, hogy ez Linux bug vagy Digi probléma?

Ha nem tudjuk, akkor is megírhatom, csak a tényeket közölve (mi volt a probléma, és hogyan oldottam meg, nézzenek utána, náluk van-e a hiba, ne okozzon gondot másoknál).

 

kimarite képe

A Linux vagy Digi a hibás?

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#9 Még nem, de amúgy is be kell mennem befizetni a számlát. Igazából ezt majd a technikai csoporttól kérdezem meg telefonon. Hamarosan, mert kiment a fejemből. Te is megkérdezheted, az nem gond szerintem, sőt inkább előny.

Nagyon gyorsan válaszoltak

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Nagyon gyorsan válaszoltak, ebből gondolhatjátok, hogy ez mit jelent. Ettől függetlenül lehet, hogy náluk minden rendben van.

Részlet a levélből:

Tájékoztatjuk, hogy a szolgáltató csak az általa kiépített csatlakozási pontig tartozik felelősséggel, a kereskedelemben ügyfél által vásárolt eszköz (pl. router), számítógépére telepített harmadik féltől származó szoftver, interneten letöltött alkalmazások, nem tartozik a szolgáltató felelősségi körébe, így annak üzemeltetése, és beállítása sem az ő feladatköre.

A továbbiakban egy úgynevezett laptopos vizsgálatot tudunk felajánlani Önnek.

Szerelő kolléga a helyszínen, a saját laptopjával csatlakozva huzamosabb ideig ellenőrzi, hogy valóban a mi részünkről van-e a hiba.
Amennyiben a hibajelenség ugyanúgy fennáll, természetesen díjmentesen elhárítják, ha kollégánk laptopján megfelelően működik a kapcsolat, 2500 Ft kiszállási díjat számláznak Önnek.

***

Pedig írtam, hogy azóta rendben működik minden és elsősorban azért írtam, hogy másoknak ne legyen ezzel gondja. Az sem derül ki, hogy a szerelő kolléga laptopján milyen operációs rendszer volna.

kimarite képe

Nagyon gyorsan válaszoltak

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#11 Az első rész 'terelés', talán nem értenek ehhez, így könnyebb. És lehet, nem érdeklődtél 'intenzíven', hogy adjanak egy technikust. El kell eddig jutni. Nekem a másik szolgáltatóval volt gondom, akiknek az őse régen az egyetlen szolgáltató volt.

-----

Az sem derül ki, hogy a szerelő kolléga laptopján milyen operációs rendszer volna.
-- mi lett volna, ha megkérdezed :)? Lehet, rosszul emlékszem, de egy másik fórumon írta valaki, hogy neki azt válaszolták, hogy Windows-t használnak, de terveznek Linux-szos gépet is. Igazából nem tudom, mi volt a történet pontosan, (viszonylag) régen történt. Szerdán tudom megkérdezni én is, akkor délután ráérek és itthon leszek.
Nem könnyű kérdezni ;), de az ember összerakja a darabkákat, abból lehet már valami egész: mármint, hogy mindenre rákérdezzen egy alkalommal.
 

Nagyon gyorsan válaszoltak

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#11

A gond az ubuntu 16.04 alapú rendszerek networkmanager megvalósításával van, hibásan generálja a konfigfájlt. Már több mint egy éve leírtem a megoldást, de úgy látszik nem jut el, sem az ubuntu-linuxmint stb fejlesztőihez, sem a DIGI szolgáltatóhoz, pedig biztos sok bejelentést kapnak ez ügyben. Nem jó ez így senkinek, főleg a linux közösségnek, mert ha router nélkül  próbálkozik valaki átálni linuxra, és ezekbe ütközik, inkább visszavált windowsra... :-(

Pedig itt a megoldás:

https://linuxmint.hu/comment/10768#comment-10768

kimarite képe

Nagyon gyorsan válaszoltak

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#13 Tök érdekes, hogy épp tegnap olvastam az alkalmazás általi beállításról tegnap a Linuxvilág magazinban. Az elvárás egyértelmű. Gondolkozni kell (nekem és másoknak), hogy miképpen jusson el az üzenet oda, ahol tenni tudnának a megoldásért. Ha eddig nem jutott el. :)

kimarite képe

Nagyon gyorsan válaszoltak

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#14 Befizettem a számlát és kaptam (kértem az) egy év hűséget 1.300 forinttal olcsóbban. Nekem 'gyanús' az Ubuntu, mert mintha korábban, mikor még csak modemem volt és nem volt meg a router, a különböző Debian kiadásokat alatt nem volt ilyen probléma.
Erre a kérdésre nem tudtak válaszolni a személyes ügyfélszolgálaton, de még össze kell raknom magamban a 'kérdéseket', mielőtt telefonon kérdezek. És tesztelnem Debian, Ubuntu, Mint alatt. Ezen dolgokra inkább hétvégén lesz lehetőségem. Továbbá rákeresek a neten a problémára. Meg kéne oldani, magyarázatot kéne találni, tényleg.
Addig egy blúz (nemcsak nőknek): https://youtu.be/NIemkpnMCvg?t=1m23s :)