Sikerült működésre bírni ezt a kiváló játékot LMDE 5 alatt, gondoltam megosztom a telepítés (hegesztés) mikéntjét.
Szükség lesz a játék eredeti CD-ire (GOTY verzió!) vagy az abból készített iso fájlokra.
Jelen leírásban én az iso fájlokat használom, ezekre a fájlokra ut-1.iso és ut-2.iso-ként hivatkozom a későbbiekben.
Előkészületek
Figyelem! Minden módosítandó fájlról módosítás előtt biztonsági másolatot kell készíteni!
Tehát, saját könyvtárunkon belül hozzunk létre egy ut könyvtárat, majd másoljuk be ide az ut-1.iso és
ut-2.iso fájlt és lépjünk is be ebbe a könyvtárba!
Mivel a játék 32 bites, ezért telepíteni kell néhány csomagot:
sudo dpkg --add-architecture i386 sudo apt update sudo apt install libx11-6:i386 libxext6:i386 libc6:i386 libpulsedsp:i386 sudo apt install pulseaudio osspd osspd-pulseaudio
Telepítő fájl beszerzése:
curl -O https://princessleia.com/tools/ut/ut-install-436-goty.run
Adjunk a letöltött fájlnak futtatási jogot:
chmod +x ut-install-436-goty.run
Futtassuk a letöltött fájlt:
./ut-install-436-goty.run --keep
A program hibával leáll, de mi lépjünk be a létrejött könyvtárba: cd ut-436-GOTY/
Nyissuk meg szerkesztésre a setup.sh fájlt, keressük meg a DetectARCH() részt, majd módosítsuk erre:
DetectARCH()
{
echo "x86"
return 0
}
Mentsük el a fájlt!
Most lépjünk be a setup.data könyvtárba és módosítsuk az apply-patch.sh-t pontosan ugyan úgy, mint a korábbi lépésben a setup.sh-fájlt (DetectARCH rész)!
Ezt a fájlt is mentsük el és lépjunk vissza az ut-436-GOTY könyvtárba!
Telepítés
Indulhat a telepítés:
sudo ./setup.sh
Az első kérdésre válaszoljunk nemmel, a többinél fogadjuk el az alapértelmezetten felkínált lehetőséget!
A Please mount the Disc One CDROM-nál kéri a script, hogy csatoljuk az egyes CD-t.
Én a /media/cdrom/ alá csatoltam:
sudo mount -o loop /home/$USER/ut/ut-1.iso /media/cdrom/
Térjünk vissza a telepítéshez a terminál másik fülén és válaszoljunk Yes-szel!
Elkezdődik az adatfájlok másolása...
A Please mount the Disc Two CDROM-nál kéri a script a második CD-t.
Először csatoljuk le az első CD-t:
sudo umount /media/cdrom/
Majd a korábbiak szerint csatoljuk a második CD-t:
sudo mount -o loop /home/$USER/ut/ut-2.iso /media/cdrom/
Ismét válaszoljunk YES-szel a kérdésre.
Folytatódik az adatfájlok másolása...
Szerencsés esetben a telepítés végén ezt látod:
Installation complete.
Would you like to launch the game now? [Y/n]
Még ne futtassuk a játékot, válaszoljunk nemmel!
Csatoljuk le a második cd-t, majd futtassuk a játékot, írjuk be terminálba: ut
Létrejön pár könyvtár a saját könyvtárunkon belül, de a játék még nem indul el (Ha mégis, akkor kész vagy! ;) ).
Utólagos beállítások
Szerkeszteni kell az UnrealTournament.ini fájlt.
xed ~/.loki/ut/System/UnrealTournament.ini
Az [Engine.Engine] résznél ezt kell látni, ha nem ez van, módosítsd (félkövérrel kiemelve amire kell módosítani):
[Engine.Engine] GameRenderDevice=SDLSoftDrv.SDLSoftwareRenderDevice WindowedRenderDevice=SDLSoftDrv.SDLSoftwareRenderDevice RenderDevice=SDLSoftDrv.SDLSoftwareRenderDevice AudioDevice=Audio.GenericAudioSubsystem
Az [SDLDrv.SDLClient] szekció alatt állítsuk be a teljes képernyős felbotást, nálam 1366x768.
FullscreenViewportX=1366 FullscreenViewportY=768
Mentsük el a fájlt, majd futtassuk az oss daemont:
sudo systemctl start osspd.service
A játék indítása terminálból:
ut
Ha nincs hang játék alatt
Linux Mint 20.x rendszereken nekem itt a játék elindult a megfelelő felbontással, de nem volt hangja.
Ha ez történt, akkor:
sudo cp /usr/bin/padsp /usr/bin/padsp32
Szerkesztésre nyissuk meg a /usr/bin/padsp32 fájlt!
Keressük meg az LD_PRELOAD változót és írjuk át! Félkövérrel kiemeltem amire kell módosítani:
if [ x"$LD_PRELOAD" eq x ] ; then LD_PRELOAD="/usr/lib/i386-linux-gnu/pulseaudio/libpulsedsp.so" else LD_PRELOAD="$LD_PRELOAD /usr/lib/i386-linux-gnu/pulseaudio/libpulsedsp.so" fi
Mentsük el a fájlt!
Most futtassuk a játékot terminálból így:
padsp32 ut
Remélhetőleg fut a játék és hang is van már. :)
Bónusz: magyar hangok beszerzése, telepítése
Szerezzük be a magyarosítást innen:http://vkk.hu/magyar_ut/
Ezeke kellene letölteni:
Magyar szöveg (menü, játékosok, bibliográfiák, pályák, stb), Ver: 1.0, 2000.07.14. (62k) Férfi harcos hangja (Kovács Attila), Ver: 1.0, 2000. 07.14. (1.5M) Férfi harcos hangja (Horváth Zsolt), Ver: 1.0, 2000. 07.14. (1.8M) A Főnök (Xan Kriegor) hang (Koroknay Géza), Ver: 1.0, 2000. 07.14. (2.4M) A Bejelentő hang (Koroknay Géza), Ver: 1.0, 2000. 07.14. (3.8M) Női harcos hangja (Horváth Krisztina), Ver: 1.0, 2000. 07.14. (1.9M) Női harcos hangja (Fodor Katalin), Ver: 1.0, 2000. 07.14. (1.9M) A nyitó animáció hangja (Ullmann Zsuzsa), Ver: 1.0, 2000. 07.14. (2.5M)
Csomagoljuk ki a letöltött fájlokat a korábban létrehozott ut könyvtárunkba, sok umod kiterjesztésű fájlunk lesz! Ezeket is ki kell csomagolnunk, letöltjük a kicsomagoló scriptet az umod fájlok melllé:
curl -O http://www.deepsky.com/~misaka/scripts/umodunpack.pl
Futtatási jogot adunk neki: chmod +x umodunpack.pl majd futtatjuk a scriptet egyenként minden umod fájlon így:
./umodunpack.pl -u fajlnev.umod
Két könyvtár keletkezik: Sound és System.
A Sound könyvtárba lépve írjuk át az összes fájl kiterjesztését Hun_Uax-ról uax-ra!
Az OpeningWave.uax fájl új neve ez legyen: openingwave.uax. FONTOS a kisbetű, nekem csak így működik!
Ennek az egy fájlnak futtatási jogot kell adni: chmod +x openingwave.uax
Most másoljuk be az összes uax kiterjesztésű fájlt a játék Sound könyvtárába felülírva az ott lévő azonos nevű fájlokat:
sudo cp *.uax /usr/local/games/ut/Sounds/
Lépjünk át a System könyvtárba és mindent másoljunk át ide:
sudo cp * ~/.loki/ut/System/
Szerkesszük ismét az UnrealTournament.ini-t!
xed ~/.loki/ut/System/UnrealTournament.ini
Az [Engine.Engine] résznél keressük meg a Language=int sort és írjuk át Language=hun-ra!
Már csak a játék van hátra! Indítás terminálból LMDE alatt:
ut
Linux mint 20.x alatt:
padsp32 ut
Forrás:
https://gist.github.com/soifou/e863b978d1f01e33691b
https://help.ubuntu.com/community/Games/Native/UnrealTournament
A magyarítás telepítését kitaláltam. ;)