Itt az Augustus 4.0, a Caesar III-ra épülő játék

kami911 képe

Az Augustus 4.0 egy Caesar III nyílt forráskódú játékmotor újraimplementációja, amely célja, hogy új funkciókat adjon hozzá a játékmotorhoz. A játék a Julius nevű játékból származik, és számos újítást és változást hozott magával.

Az újítások között szerepelnek olyan elemek, mint az új utak (Highways), amelyek jelentős sebességnövekedést biztosítanak, de csak a cél irányába tartó járókelők számára. Megjelentek az egyedi birodalmak (Custom Empires) lehetőségei is, amelyek lehetővé teszik a pályakészítők számára, hogy saját birodalmi térképeiket hozzanak létre. Új ikonok kerültek bevezetésre a birodalomtérképen, és lehetőség van a járókelők tervezett mozgási útvonalának megjelenítésére, valamint a piacok ellátásának területének megjelenítésére.

A játékban számos új erőforrás is megjelent, például kő, homok, tégla, beton és arany. Új épületek jelentek meg, mint a City Mint (városi pénzverde) és a Cart Depot (szállítóközpont), valamint különböző kertvariációk is bekerültek a játékba. A térképszerkesztő funkcionalitása jelentős bővítést kapott, lehetővé téve például a késleltetett szállításokért járó kelők büntetésének beállítását, valamint az események kiváltását bizonyos feltételek teljesülése esetén.

A változtatások között szerepel például a Rómába vezető úton lévő akadály esetén megjelenő figyelmeztetés és a hozzáadott tó tartományi vetítése Neptune Grand Temple építésekor. A játékban a játékosoknak nagyobb büntetéseket kell vállalniuk, ha fizetésüket a rangjuknál magasabb szinten állítják be. A szállítóközpont lehetővé teszi a további logisztikát és az áruk mozgatását a feltételek alapján. A felhasználó beállíthatja a cél erőforrást, a forrást és a célállomást, valamint az áruk mozgatásának feltételeit. Új szempontokat vezettek be a magtárak és raktárak számításába. A játékba új erőforrások bevezetése mellett az épületek költségei és fázisszáma is módosult.

Az épületek mellett most már láthatóvá válnak az engedélyeket mutató zászlók a magtárakhoz hasonlóan. A városok árnyékolásához felhőárnyék beállítás került hozzáadásra. Új lehetőségek jelentek meg a kapuknál és íveknél a közlekedés irányítására. A grafikai modellek frissítve lettek, többek között az Építészek Céhe (Architects’ Guild) esetében. A fogadóházak mostantól az alapértelmezett beállítások szerint elfogadnak mindenféle árut.

A hibajavítások széles skálán mozognak, beleértve a potenciális összeomlásokat, hatékonysági problémákat, Android build hibákat és más rendellenességeket. Az alkotók az új verzióban a felhasználói élményt is fejlesztették, például a menürendszert, a tervezőpálcika vezérléseit, és számos új funkciót is hozzáadtak a játékhoz.

A változások részletezése itt található.

Ezen újítások és javítások együttesen az Augustus 4.0-át egy még gazdagabb és fejlettebb élménnyé teszik a Caesar III rajongók számára.

A projekt a GitHub-on.

A játékmenetbeli változások és kiegészítések miatt az Augustus mentési fájljai NEM kompatibilisek a Caesar 3-mal vagy a Julius-szal. Az Augustus képes betölteni a Caesar 3 mentési fájljait, de fordítva nem. Ha eredeti játékélményt szeretne a vizuális és UI fejlesztésekkel, vagy szeretné használni a mentési fájlokat az alap Caesar 3-ban, nézd meg a Julius-t.

A játék több platformot is támogat, letölthető Linux-ra:

Mivel a játékhoz szükség van a Caesar III adatfájljaira, szükség van egy eredeti példányra is. A Caesar III egy példánya könnyen beszerezhető a GOG.com vagy a Steam alkalmazás áruházból.

További támogatott platformok: