Zenekedvelők figyelmébe!

keraform képe

Bizonyára sokan jártatok már úgy, hogy rádióban, tévében meghallottatok egy jó dalt, de nem tudtátok a címét, vagy egy weboldalon szólt egy dal, esetleg egy youtube-videó alatti kísérőzene tetszett meg.
(Én ilyenkor megpróbáltam a dalszöveg néhány tisztán érthető szavát leírni, (persze nem azt, hogy "áj láv jú", hanem például azt, hogy "lake shore drive"), majd Google: lyrics "lake shore drive". Ha a megjelenő dalszöveg egyezett a hallottal, akkor már meg is volt a keresett dal.
Persze az instrumentális dalok esetében ez a módszer nem működik.

Egy-két éve hallottam arról, hogy van egy weboldal, ahová fel lehet tölteni a dal egy részletét, és eredményül megkapjuk a dal címét, és előadóját. Ez akkor egy fizetős szolgáltatás volt.

Most viszont egy okostelefon birtokában bárki könnyedén hozzájuthat a kívánt információhoz. (Van már ingyenes online oldal is, de a telefonos egyszerűbb, még annál is, hogy telefonon megnyitjuk az oldalt)

Az applikáció neve Shazam, és díjmentes. Ha elindítottuk, kattintsunk az S betűre hasonlító ikonra, mire a Listening, (talán "Hallgatom"-nak lehetne fordítani) szöveg jelenik meg a kijelzőn. Néhány másodperc múlva megjelenik a dal címe, és az előadó neve.

Hihetetlenül pontosan dolgozik. Teszteljük le!
Itt a "The Lonely Bull" a Ventures előadásában szól: https://youtu.be/zGf2e9beXZI?t=12
Itt pedig ugyanaz a dal a Herb Alpert & the Tijuana Brass előadásában: https://youtu.be/6uqPBZncL5Q?t=14
Mivel a két dal eleje teljesen más, és így könnyen felismerhető lenne, ezért a 12. illetve 14. másodperctől kezdődően linkelem a dalokat.
A Shazam mindkét esetben pontosan jelölte meg a dalcím mellett az előadót is.
A telefont nem kell a hangszóró elé tenni, egészen halk hangerő mellett 40 cm távolságból simán felismeri a dalt.
Teszteltem magyar dalokkal is.
A Fonográf együttes "Hunyd le a szemed" koncert verzióját nem ismerte fel: https://www.youtube.com/watch?v=6_q7SeDDYAo
de a stúdiófelvételt már a bevezető gitárszóló alatt, a 10. másodperc után igen: https://www.youtube.com/watch?v=1Mh9_lZX9pw

Bónuszként láthatjuk az album képét is, ha van, és le is játszhatunk kb. fél percet a dalból. Van továbbá "Video" link a YouTube-ra,  Megnyitás a Spotify-ben link, megosztási linkek, és van egy "Musik | Open" gomb is. Ez utóbbi, egy iTunes link.
Ha valaki rendelkezik iTunes fiókkal, és telepítve van az Apple Music alkalmazás, akkor erre a linkre kattintva megnyílik az Apple Music, benne a kívánt dallal, esetleg az albummal, amelyen található. Innen azután korlátlanul hallgathatóak a dalok. (És persze a többi 50 millió dal is)
A tesztelés miatt létrehoztam egy iTunes fiókot, és megvásároltam három hónapra 99 Ft-ért a használatát.
Az iTunes alkalmazásban a dalszöveget is olvashatjuk.
Van az iTunes-nak asztali verziója is, persze nem Linuxra. (Állítólag Wine-nal, vagy Virtual Boxban is működik)
Van egy webes megoldás is van. Kicsit el van rejtve a bejelentkezési lehetőség. Nyissuk meg ezt az oldalt: https://tools.applemusic.com/en-us
Írjunk be valamit a keresőbe, majd kattintsunk a Bejelentkezés szövegre.
(Van más módszer is, de ahhoz egy hosszú azonosító tartozik, feltehetően az én adataimmal)
Ez a lehetőség feltehetően azoknak is a rendelkezésére áll, akiknek nincs borzasztóan okos telefonjuk.
(Az egyik kolléganőmnek azt mondta a lánya: "anya, neked nem kell okostelefon".)
Ha március 25-ig meghallgatom mind az 50 millió dalt, akkor egy dal meghallgatása csak 0,00000594 Ft-ba kerül.
De várjunk csak: 50 millió x 3 perc, az 150 millió perc, vagyis 2,5 millió óra, ami104 ezer nap, ami viszont 285 év. Akkor nem végzek vele március 25-ig, vagyis ez átverés!
A 90 nap alatt, csak 43200 dalt tudok meghallgatni, vagyis egy dal 0,006875 Ft-ba kerül, ami több, mint ezerszer annyiba kerül.
Átvertek!

Hozzászólások

Zenekedvelők figyelmébe!

Nemcsak a Shazamot használom (ezt már régebb óta), hanem a SoundHoundot is. Azért vannak olyan dalok, amiket nem ismernek fel - ilyenkor a mintavételezést újraindítom, és vagy megtalálják, vagy nem a szerzeményt.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Zenekedvelők figyelmébe!

#1 Csak azokat ismerik fel, amelyek szerepelnek az adatbázisukban.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Hangrögzítő

Az ember néha olthatatlan vágyat érez, hogy egy-egy letölthetetlen dalt valahogy mégis megszerezzen. Ilyenkor a hangrögzítés marad az egyetlen lehetőség.
Erre a feladatra számtalan alkalmazás képes, de én szeretem a célirányosan készített programokat használni.
Évek, és disztribúciók óta egy kicsi, de nagy tudású hangrögzítő alkalmazást használok. A neve "Audió Felvevő", vagy "Hang felvevő alkalmazás". Az előbbi név az alkalmazás fejlécén szerepel, míg az utóbbi a Menüben szerepel, de a leánykori neve audio-recorder.

Telepítéséhez egy egyéni tároló (PPA) felvétele is szükséges:

sudo add-apt-repository ppa:audio-recorder/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install audio-recorder

Elindítása után kezdjük a beállításokkal. Kattintsunk a Hangbeállítások melletti háromszögre.

Forrás: Belső hangforrás Analóg sztereó (Audió output)

Gondolom, egyértelmű, hogy a mikrofont mikor kell választani.
A felsorolt lehetőségek mindenkinél mások lehetnek, nálam van például HDMI is.
Felvételkor a hallott zene hangereje változtatható, az nem befolyásolja a felvétel hangerejét, viszont az esetlegesen használt Equalizer alkalmazást le kell tiltani, mert az módosítja a felvételt.
Ha túl hangos, torz lenne a felvétel, akkor a rendszer Hangbeállításokban, az Alkalmazások fülön csökkentsük 100%-ról mondjuk 80%-ra az AudioIPC Server hangerejét. Felvételkor a kis kivezérlésjelző a 0.6-0.8 tartományban mozogjon.
Ezeket érdemes tesztelni.

Formátum: .FLAC vagy .WAV

Mivel itt arról van szó, hogy egy-egy ritkaságot akarunk menteni, én veszteségmentes formátumot használok.
Egy három perces dal mérete .WAV esetén 30 MB, .FLAC esetén 17 MB. Persze lehet mindjárt mp3-ba is menteni.

További beállítások

Itt módosíthatjuk a Mentés helyét, és a Fájlnév formátumát. Az zöld i betűs ikonra kattintva részletes leírást olvashatunk ez utóbbiról.
"Keep window on top" - vagyis "Mindig felül", így az ablak nem kerül háttérbe.
Az automatikus indítást természetesen kikapcsolhatjuk.
Az eszközbeállítás lap nem túl érdekes, hacsak nem karaoke felvételt akar valaki készíteni, itt ugyanis több felvételi forrás is megjelölhető.
A Recording commands lapot nem kell birizgálnunk, ezek automatikusan beállítódnak a választott formátum alapján.

A rögzítés menete kétféle lehet. Először elindítjuk a Felvételt, majd elindítjuk a Lejátszást, vagy eljárhatunk fordítva is,
Van, hogy a lejátszás azonnal indul, ilyenkor először a Felvételt indítsuk el, de van olyan, amikor a lejátszás néhány másodperces késéssel indul, ilyen esetben előbb azt indítsuk, és a Felvételt csak 1-2 másodperc múlva.
A pici ablak méretnek köszönhetően elhelyezhető úgy, hogy a Lejátszás, és a Felvétel gomb egymáshoz közel helyezkedjen el.

Időzítő

Van még egy nagyon hasznos funkció, ami a megtévesztő "Időzítő" névre hallgat. A név alapján időzített indításra, vagy leállításra gondolhatunk, de ez annál jóval többre képes.
Ha lenyitjuk az ablakot a kis háromszögre kattintva, ezt a listát láthatjuk:

#start at 02:20 pm
#stop at 15:00
#stop after 1h 30min
#stop if silence 3s
#start if audio -24dB
#stop if silence | 100MB
#start if voice 0.3
#start if voice 30%

Ezek csak példák, a sor elején lévő # jel miatt a program ezeket nem veszi figyelembe. Ha töröljük valamelyik sor elejéről, akkor viszont életbe lépnek.
De akár új sorokat is beilleszthetünk ide.
Az első néhány sor értelmezése:
A "start at 02:20 pm"  délután 2:20-kor elindítja a felvételt.
A "stop at 15:00" 15:00-kor leállítja.
A "stop after 1h 30min" 90 perces felvételt készít.
A "stop if silence 3s" 3 másodpercig tartó csend után leállítja a felvételt.
A "start if audio -24dB" elindítja a felvételt a megadott jelszint feletti hangerő esetén.
Részletes leírást kaphatunk erről is a zöld i betűs ikonra kattintva.

Érdemes a példa sorokat érintetlenül hagyni, és az alkalmazandót külön hozzáadni.
Ha például egy ezt a két parancsot helyezzük el az ablakban:
stop if silence 1s
start if audio
akkor 1 másodperc szünet után leáll a felvétel, de amint újra -egészen kicsi- hangot érzékel a program, új elindítja a felvételt, amit új fájlba rögzít.
Ha például egy komplett zenei albumot rögzítünk, akkor ezzel a módszerrel a lemezen lévő mondjuk 12 dal külön-külön kerül rögzítésre.
Ha már nincs szükségünk az időzítésre, kommenteljük ki, egy a sor elejére írt # jel segítségével, vagy tiltsuk le az időzítést a jelölőnégyzet segítségével.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Teszt

<iframe allow="autoplay *; encrypted-media *;" style="width:100%;max-width:660px;overflow:hidden;background:transparent;" sandbox="allow-forms allow-popups allow-same-origin allow-scripts allow-storage-access-by-user-activation allow-top-navigation-by-user-activation" src="https://embed.music.apple.com/us/album/the-circle-game/711674341?i=71167..." height="150" frameborder="0"></iframe>

Ez csak egy teszt hozzászólás. Egy Apple Music linket illesztettem be ide, aminek automatikusan meg kellene szólalnia, csak nem tudom, hogyan kell beilleszteni, illetve azt, hogy lehet-e ezen az oldalon beilleszteni audiót. :-)
A linkre kattintva meg tudjátok hallgatni a dalt?

 

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Teszt

#3 igen, kb 20 másodperces a dal, a linkre kattintva űj ablakban.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Teszt

#3.1 Vagyis akkor nem, mert ez egy 3 perces dal, de köszi.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Equalizer beállítás

Gondolom, nem vagyok egyedül, aki használ, vagy használna equalizer (EQ) alkalmazást. Itt most nem kívánok foglalkozni a telepítéssel, arról itt írtam: https://linuxmint.hu/comment/24816#comment-24816

Mi is valójában a hangszínszabályozás. Ami biztos, az az, hogy nem a hangszín megváltoztatása. Tulajdonképpen olyan hangerőszabályzás, amikor nem a teljes hang tartomány hangerejét változtatjuk egyszerre.
A hallható hangok, így például egy zeneszám nagyon mély, mély, közepes, magas, és nagyon magas hangokból áll. Legyen most csak ez az öt tartomány. Amikor változtatunk a hangszínszabályozó beállításain, akkor ezeket a tartományokat felhangosítjuk, vagy lehalkítjuk a többihez képest. Az Equalizer annyiban más, mint a hagyományos, két gombos magas, és mély potméteres hangszínszabályozás, hogy amíg ez utóbbi különböző mértékben, de egyszerre erősíti az összes magas, illetve az összes mély hangot, addig az equalizerek külön szabályozzák egy-egy szűkebb tartomány erősítését.

És akkor nézzük, hogy miért is van szükség hangszínszabályozásra.
Egy koncertet rögzítettek lemezre. A hangmérnök beállítási alapján elkészült a lemezt. Mi lejátsszuk. Természetesen az a hangzás ami a 3x3 méteres szobában megszólal, nem lesz ugyanaz, mint ami a Zeneakadémián hallható volt.
Ha van egy baromi jó akusztikájú szobánk, lemezjátszónk, erősítőnk, és fülünk, (na jó, kettő) akkor nem kell semmit korrigálni. De a valóság általában az, hogy a magas, vagy a mély hangok, esetleg mindkettő veszít a hangerejéből, esetleg éppen ellenkezőleg valamiért túl hangos.
Ilyen esetekben van szükség a korrigálásra, amit a hangszínszabályzóval, vagy az equalizerrel végezhetünk el.

Milyen a jó, és milyen a rossz hangszínszabályzó, és EQ beállítás?
Képzeljük el a következőt. Egy stúdióban van egy hanggenerátor, egy erősítő, hangfalak, mikrofon, egy hangnyomást mérő műszer, és egy rögzítő berendezés. Mindegyik professzionális, stúdió minőségű berendezés.
A hanggenerátorral 20 Hz, és 20000 Hz közötti hangokat tudunk előállítani. (Ezek az emberi fül számára hallható legmélyebb és legmagasabb hangok. A Hz a másodpercenkénti rezgésszámot jelenti.)
A hanggenerátor egy professzionális készülék, ami minden esetben azonos nagyságú hangot szolgáltat, azonos feszültségű jelet állít elő.
Ezt a jelet az erősítő a hangfalra juttatja. A megszólaló hangot a mikrofon felveszi, és a mérőműszerbe, illetve a hangrögzítő berendezésbe továbbítja.
Tegyük fel, hogy a mért hangerő (vagyis a hangszórók által leadott hangnyomás) értékek azonosak.
A rögzített hangokról készül egy tesztlemez. Na nem CD, hanem bakelitlemez.
Ezt a lemezt otthon egy hangfalon lejátsszuk. A mikrofon, és a hangnyomást mérő műszer ugyanaz, amivel a stúdióban is mértünk. Ekkor a mért értékeknek is meg kellene egyezniük. De nem fognak.

(Csak megemlítem, hogy a bakelitlemez készítésekor egy igen erős korrekciót hajtanak végre, amelynek során a mély hangokat fokozatosan elnyomják. Erre azért van szükség, hogy a barázdák között ne legyen áthallás. Ellenkező esetben, amikor két szám között szünetnél jár a tű, akkor hallható lenne az mellette levő barázdákban lévő hang. Persze így is hallható, csak nem zavaró mértékben.
Ezt a korrekciót a lejátszáskor vissza kell állítani. (Ezt hívják pld. RIAA-korrektornak) És ennek az adott lemezt készítő stúdió korrektorának kellene lennie. De ezzel elvileg nem kell foglalkoznunk)

Úgy is megközelíthetjük a dolgot, hogy a Zeneakadémián megszólal egy mély, egy közepes, és egy magas hang, amelyeknek egyforma a hangereje. Ezt egy műszerrel ellenőrizték. Ha ezt lejátsszuk, nálunk is egyforma hangerővel kellene szólniuk. Ha egyformán szól, nem kell korrigálni semmit.

Ha megvizsgáljuk mondjuk a magas hangokat, akkor azt fogjuk tapasztalni, hogy minél magasabb, annál jobban veszített a hangerőből.
A korrigálásnak tehát olyannak kell lennie, hogy minél magasabb a hang, annál jobban felerősítsük.

Én fejhallgatóval hallgatok zenét. Van egy kis könnyű éjszakai filmnézésre használatos, és egy "profi" zenei fejhallgatóm. Mivel én a magas hangokat már kevésbé hallom, nekem azokat jobban fel kell erősítenem.

Olyan korrekció nincs, hogy mondjuk a magas hangok esetében az egymás melletti csúszkák lázgörbe szerint le-fel ugrálnak. Az nem korrigálja, hanem tovább rontja az átvitelt.
Nálam ez az alapbeállítás:

EQ

A Google az "equalizer presets" keresésre ezeket a képtalálatokat adja:
https://www.google.com/search?tbm=isch&sa=1&ei=jfs-XPf4NIOrrgScoL3oBQ&q=...
Kb. ezek a jó beállítások, leszámítva ezt: https://cdn.instructables.com/FTJ/U161/GNJD0FJZ/FTJU161GNJD0FJZ.LARGE.jpg
Ez az elrettentő példa. Ez a beállítás épp itt valósít meg egy igen erőteljes vágást. Ennek semmi értelme.
(Ha jól emlékszem) a legmagasabb zenei hang 4 kHz körül van. Az e fölötti hangok megfelelő átvitelének az a szerepe, hogy az alaphangokon kívül a hangszerek megszólaltatásakor, vagy énekléskor keletkeznek úgynevezett felharmonikus, vagyis többszörös frekvenciájú hangok is. És ezek együttesen adják vissza a hangszer, vagy az előadó hangszínét. Ezért ismerjük fel a hangszert, vagy az előadó személyét.

A fentiekből következik, hogy a reggae zene hallgatásakor ugyanúgy nem kell átállítani az equalizert Reggae értékekre, ahogy rockzene hallgatáskor se a Rock értékekre.
Persze lehet ezekkel játszani, ha az ember arra kíváncsi, hogy hogyan szólhatott a Free együttes All Right Now című dala egy koncerten, vagy egy előadóteremben, akkor meghallgathatja azokkal a beállításokkal, de inkább hallgassa meg így: http://flacmusicfinder.com/s/a7190e04d663faa228134d0905b350e3/Free+-+All...

Van azután egy másik problémakör is.
Tegyük fel, hogy van egy minden szempontból tökéletes rendszerünk, és a fülünk is jó.
(Aki már volt hallásvizsgálaton, az láthatta az a csúnya görbét, aminek vízszintesnek kellene lennie)
De a mi fülünk legyen tökéletes.
Jöjjön újra a tesztlemezünk meghallgatása. Állítsunk be közepes hangerőt, és játsszuk le a mély, közepes, és magas hangokat.
A műszerünk jelzi, hogy a hangerő mindhárom esetben azonos. És mi is így halljuk.
Most halkítsuk le hangot, és játsszuk le újra. A műszerünk azt fogja jelezni, hogy a három hang most is egyforma. A fülünk viszont azt fogja hazudni, hogy a mély hangok eltűntek. Ez azért van így mert a fülünkben lévő receptorok nem lineárisan működnek.
Nincs mit tenni, fel kell erősíteni a mély hangokat. Az olyan hangerőszabályzást, ami ezt megvalósítja fiziológiainak hívunk.
A lejátszókon, keverőpultokon ennek a hatásnak a korrigálására a Loudness effektus használatos.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
kimarite képe

Equalizer beállítás

#4 ... megemlítem, hogy a bakelitlemez készítésekor egy igen erős korrekciót hajtanak végre, amelynek során a mély hangokat fokozatosan elnyomják. Erre azért van szükség, hogy a barázdák között ne legyen áthallás. Ellenkező esetben, amikor két szám között szünetnél jár a tű, akkor hallható lenne az mellette levő barázdákban lévő hang. Persze így is hallható, csak nem zavaró mértékben.
Miért lenne hallható „barázdák közötti áthallás”? A tű electro-mechanikus működésű, egyszerre csak egy barázdában fut ... .

Nézzük, valójában mit csinál a RIAA korrektor:
https://www.hobbielektronika.hu/cikkek/riaa_korrektor.html
A mondatod eleje még jó volt: a mély hang elnyomása a zene lemezre sütése előtt.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Áthallás

#4.1 Köszönöm, hogy konstruktívan hozzászóltál az Equalizerről szóló blogomhoz, pontosabban egy zárójeles mondathoz, ami úgy kezdődik, hogy "csak megemlítem"

"Miért lenne hallható „barázdák közötti áthallás”? A tű electro-mechanikus működésű, egyszerre csak egy barázdában fut ..." sikerült megragadnod a lényeget.

A barázdák között áthallás van. Ez tény. A saját füleddel hallhatod. A "miért lenne hallható..." felvetés tehát teljességgel értelmetlen. Ezek szerint nem sok bakelitlemezt hallgattál. Nekem van vagy száz, és évtizedeken keresztül hallgattam őket.
Tudod ez olyan, mintha egy vaknak mesélnék a fényről ami visszaverődik a tó felszínéről, mire megkérdezné, "miért verődne vissza a fény?" Mit lehet erre mondani?

Az "egyszerre csak egy barázdában fut ..." kijelentésedet nem tudom máshogy értékelni, mint úgy, hogy annyira hülyének tartasz, hogy én úgy gondolom, hogy a tű egyszerre két barázdában fut. Ez a mondat téged minősít.

Ha felteszel egy lemezt, amin az első szám úgy kezdődik, hogy "belecsapnak a húrokba", vagyis jó hangosan, akkor ezt pontosan egy lemezfordulattal előbb már hallani lehet. De a számok közötti szünetekben ugyanez a helyzet.

Ha a következő dal hangosan kezdődik, egy fordulattal előbb már hallható. Hogy egy érdekes dolgot mondjak, a magnetofon szalaggal ugyanez a helyzet. Egy fordulattal előbb hallható a hangosan kezdődő dal.

Az ok is nagyon egyszerű a lemez készítésekor erősen felmelegszik, meglágyul a barázdákat elválasztó fal kismértékben enged a szomszédos barázdában történő "dübörgésnek" vagyis a rezgésnek. A barázdákat valahogy így kell elképzelni: VVVVVV
A tű a V alakú barázdába nyúlik bele felülről, de nem ér le az aljára, hanem a barázda jobb, és bal oldalának nyomódik. Ide, az oldalfalakra kerülnek a zenei információk, a bakelit anyagának torzulása révén. Ez a torzulás kissé átnyomódik a szomszédos barázdákba is.

Ez a hatás a lemez készítésekor jön létre. Ha nagy intenzitású mély hangot rögzítenek, ami nagy oldalirányú mozgással jár, a barázdák oldalfala kicsit deformálódik a hangnak megfelelően. A szomszédos barázda, ami elvileg sima oldalfalú, hiszen ott még csend van, egy kissé felveszi ugyanazokat a rezgéseket, majd lehűlve rögzül.
Ezen az sem változtat, hogy a lemezeket préselik, mert ez a hatás a mesterlemez készítésekor jön létre. És az áthallás hangereje nagyon kicsi, de ez éppen annak a korrekciónak köszönhető, amiről szó volt. A nagy intenzitású mély hangokat elnyomják a magasakhoz képest.

A magnószalagok esetében más a helyzet, ott egyszerűen átmágneseződik a hang a mellette lévő, egy körrel előbbi, és utóbbi szalag pozícióra.

Ezen a zenei fórumon arról  panaszkodik valaki arra, hogy "enyhe áthallás tapasztalható abból, ami egy fél másodperccel később kezdődik." https://forums.stevehoffman.tv/threads/cross-talk-between-songs-on-aceta...
De ott nem kérdezte meg senki, hogy "miért lenne hallható"

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
kimarite képe

Áthallás

#4.1.1 A RIAA korrektorról linkeltem valamit. Nem én írtam. Szerintem egyértelműen fogalmaz. Továbbá ... rengeteg bakelit lemezt meghallgattam, és nem tapasztaltam semmilyen áthallást. Soha. Ez az én tapasztalatom. Nem kis hangerőn hallgattam, süket sem vagyok (orvosilag is igazolt, van erről papírom). :-)
A vakokról: https://www.youtube.com/watch?v=gIkOaTVu8uM
Maradjunk annyiban, hogy inkább hiszek egy Wiki vagy hasonló oldalnak, mint neked. Én ilyen vagyok. Fura, tudom.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Áthallás pedig van, ha nem hallod, akkor is

#4.1.1.1
Csak azért, mert rákerestél az Ezermester újságban, és ott nem kaptál találatot, a jelenség még létezik.
Javaslom, hogy keress rá erre: "pre-echo on vinyl"
Itt van néhány link, ahol ezzel a problémával foglalkoznak. Úgy látszik, más is tapasztalta (hallotta) a jelenséget:
https://forums.stevehoffman.tv/threads/ghost-image-of-songs-before-playb...
http://www.shure.com/americas/support/find-an-answer/pre-echo-on-a-vinyl...
http://www.pressingvinyl.co.uk/index.php/2015/03/causes-pre-echo-groove-...
Ez utóbbi oldalon láthatsz néhány mikroszkópos képet is a barázdákról. Nagyon tanulságosak.

"A barázdák között biztonsági sáv helyezkedik el, úgy, hogy a legnagyobb amplitúdójú kivezérlésnél is maradjon védőtávolság két barázda között. Értéke általában 5 μm"
https://hu.wikipedia.org/wiki/Hanglemezek_gy%C3%A1rt%C3%A1sa#A_lemezv%C3...

Ha ezt az értéket elgondolod, és megnézed a képeket, talán nem lesz nehéz elhinni, hogy a barázdák hatással vannak egymásra.
Nézd csak meg a felső képen, a tű vízszintes tartójától jobbra eső részt. Az az erős oldalirányú cikk-cakk vonalat, és mondd azt, hogy nem tartod lehetségesnek azt, hogy a felmelegített hordozó ekkora oldalirányú elmozdulást elvisel anélkül, hogy az 5 μm távolságra lévő szomszédos, csendes, tehát egyenes falú barázdára ne lenne hatással!
És ne felejtsd el, hogy a fenti képen egy erős mély hang csillapítás eredményét láthatod. Mekkora lenne ez a kitérés a csillapítás nélkül? Elmondjam? Akkora, hogy átszakítaná a barázdát, és akkor megdőlne az az elv, hogy "a tű ...egyszerre csak egy barázdában fut" :-)

"A RIAA korrektorról linkeltem valamit. Nem én írtam. Szerintem egyértelműen fogalmaz. "
Nem találtam benne azt, hogy az általam leírt jelenség nem létezik.
Azt viszont igen, hogy miért van rá szükség: "egyrészt a mély-frekvenciás komponensek szélesebb barázdát hoznak létre a lemezen"
Vagyis:
(Csak megemlítem, hogy a bakelitlemez készítésekor egy igen erős korrekciót hajtanak végre, amelynek során a mély hangokat fokozatosan elnyomják. Erre azért van szükség, hogy a barázdák között ne legyen áthallás. Ellenkező esetben, amikor két szám között szünetnél jár a tű, akkor hallható lenne az mellette levő barázdákban lévő hang. Persze így is hallható, csak nem zavaró mértékben.
Ezt a korrekciót a lejátszáskor vissza kell állítani. (Ezt hívják pld. RIAA-korrektornak) És ennek az adott lemezt készítő stúdió korrektorának kellene lennie. De ezzel elvileg nem kell foglalkoznunk)

A jelenség tehát létezik, és ha nem lenne a korrekció, még te is hallanád a dalt, egy fordulattal előbb, sőt le sem tudnád játszani, mert a tű rögtön átszakítaná a barázdát, és visszaugrana ez előző barázdába.
Nekem sajnos több ilyen lemezem is van.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
kimarite képe

Áthallás pedig van, ha nem hallod, akkor is

#4.1.1.1.1 Az általam linkelt oldal egyértelműen fogalmaz arról, hogy mi a RIAA korrekció célja. Nem alapvetés ezt elfogadni (hiszen csak Magyarország legnagyobb hobbielektronika portáljáról van szó) ..., és mert máshol is ezt írják le nyilván, azaz biztosan ugyanezt írják le a fogalomról. És azzal nem tudok mit kezdeni, ha a saját mondatait nem érti valaki:
Erre azért van szükség, hogy a barázdák között ne legyen áthallás.
Nyugodj bele szerintem, hogy rajtad kívül másnak is lehet „véleménye” valamiről.
Arról, hogy melyikünknek van igaza, sem egyikünk, se másikunk nem fog dönteni.
Nem győztél meg az igazadról. Viszont én ezen már túlléptem, és a témáról szóló párbeszédet most befejezem, mert, ... szeretnék mással is foglalkozni. A hozzátennivalóim már „kettővel ezelőtt” is ugyanazok voltak.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Áthallás pedig van, ha nem hallod, akkor is

#4.1.1.1.1.1

Igen, ezt szoktad írni, amikor belátod, hogy nincs igazad: "Nem győztél meg az igazadról. Viszont én ezen már túlléptem, és a témáról szóló párbeszédet most befejezem"

Akkor idő híján biztosan nem olvastad el azokat a cikkeket, amik az én igazamat alátámasztják. Nem nézted meg a képeket.
Így a legkönnyebb, ha belátod, hogy nincs igazad, akkor arra a felvetésre sohasem válaszolsz.

Kérdeztem egy konkrét dolgot, kérdőjel van a mondat végén. Nem méltatsz arra, hogy válaszolsz rá. Illetve valószínűleg kellemetlen lenne azuk után elismerned, amiket eddig írtál.

És mi a helyzet a linkelt oldalakon folyó diskurzussal? Azokat nem én írtam!

Te csak azokat a cikkeket citálod ide, amik nem relevánsak, mert szó sincs bennük a témáról.

Most úgy állítod be, mintha alapvetően a RIAA-korrektorrol lenne szó. Amit én leírtam, az évekkel a RIAA-korrektor megalkotása előtt is fennállt.
Egy egyszerű fizikai hatás.

De én már nem is várok tőled mást. Te ilyen vagy. Elég szomorú.  ;-(

 

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
kimarite képe

Valamit mégis ...

#4.1.1.1.1.1.1 Az, hogy te mit vársz el tőlem, régi téma, és nem is citálom ide. A fórum, nem egy vagy több ember személyeskedéséről szól, és te megint kezded a személyeskedést. Semmit ne várj tőlem. :-)
Viszont az elmúlt napokban, hetekben mindazokat a szakmaiatlan hozzászólásokat, amiket te itt teszel, immár nem hagyhattam szó nélkül. Egyet említek, az valami ilyesmi volt (saját blogodban): a 3-as és a 4-es biztonsági szintekhez az van írva, hogy a tapasztalt felhasználóknak telepítsék (igen, ez van odaírva, én például nem értek egyet a megfogalmazással, de tenni ellen nem tudok „tevőlegesen is”, azaz, hogy ne ez a szöveg jelenjen meg,) és te közölted, tapasztalt felhasználónak tartva magad, telepíted is ezeket, hiszen a fellépő problémákat bizonyára megoldod. Ott is, máshol is válaszoltam, hogy a Linux Mint alatt a biztonsági szintek azért vannak így kialakítva, mert a 3-as és a 4-es szint egyes gépeken problémákat okozhat. És ezt semmilyen tapasztalt felhasználó nem oldja meg csak úgy. Nem azzal vana  gondom, hogy te tapasztalt felhasználónak tartod magad, hanem azzal, hogy kizárólagosan hamis állításokat fogalmazol meg (olykor) és azt, mindenen keresztülgázolva (akár személyeskedés árán, mint most, és sértettséget mímelve, hoy én megmondtam, de a „gonosz” másik már megint ...) foggal, körömmel véded. Netán akkor is, ha azt el kéne engedni. Mint most. A biztonsági szintek fogalmát nagyon nem érted, kénytelen vagyok ezt itt és most leírni. Viszont téveszméid „hírdeted”, mintha ige lenne, kinyilatkoztatás. A hülyeséget ... már bocs, de nem tudom ezt más jelzővel megfogalmazni. Másrészt folyamatosan sértegetsz tagtársakat, persze, némi viccelődés belefér, de nemrég az ellenkezőjére volt (ismét) példa, már átcsapott értelmetlen gúnyolódásba (értelmes gúnyolódás ugye nincs), 10 éves gyerek szint. Azt megfigyeltem, hogy eleve a személyeskedés, a csúsztatás, a mellébeszélés az alap stílusod. Ez nem megy sajnos itt, ki kell ábrándítsalak, de nem az első „figyelmeztetésem” feléd ugye, ami -mint a korábbiak- egyáltalán nem alaptalan. Nem nézem meg a linkjeid, mert nincs igazad :-). És bezártam a vitát, ezt jeleztem. Sajnos, veled vitát lezárni nem lehet, mert a tied kell legyen az utolsó szó, szomorú. Olvastalak más fórumon is, ugyanezeket csinálod, bár ott én nem folytam bele a vitáidba. Erről jut eszembe: észrevettem, más fórumra tettél megjegyzéseket nemrég itt („megoldva”), ez sem követendő a továbbiakban - most szólok és természetesen benne van az etikettünkben is ez. Az sem követendő a részedről, hogy válaszolsz nekem, és valamikor később egy pontot teszel a válaszaidba (törölve a korábbi tartalmat)..., mintegy jelezve, hogy válaszoltál, udvarias voltál, de engem nem szeretsz ezért (meg „kis” gonoszkodásból) mindent törölsz, ami a velem kapcsolatos ommunikációra utal - gondolom, ezek a „jelzések” erre „vannak”. MIndazonáltal maradjunk abban, hogy ez 10 éves gyerek szint és a világ semmilyen fórumán „nem nézik jó szemmel”, magyarul kiközösítik az ilyen viselkedésű felhasználót. Végül: megvannak az elképzeléseim és az eszközeim arra, ha ezt tovább folytatod (bármelyiket, az említettből vagy valami hasonlót), mit lépek. Az biztos, hogy dokumentálni nem fogom (a korábbi dolgok miatt és mert szinte mindennap csinálsz valami „nagyon furát” -persze, elsősorban nem ellenem- úgyhogy, fárasztó lenne nekem ennek legépelése), magyarul egyszer „valami történni fog” és erről semmit nem fogok írni semmit. Másik lehetőség számodra, amit már te is belengettél vagy kétszer (legalább), hogy átteszed a székhelyed valami más fórumra, ahol tolerálják a dolgaid. Tisztázzuk, nekem mindegy. Nem fogom viszont az egész napom eltölteni azzal, és nem is elvárás, hogy a fals vagy nem teljesen igaz hozzászólásaid tömkelegére válaszoljak csak neked (ezerszer előfordult az is, hogy leírtam mindent és ugyanazt javasoltad, amit már leírtam -bár ezzel nem vagy egyedül- legutóbb éppen a Pulse EQ témakörben ... nem várok elnézést, de mindenkinek jól esik olykor, és az illem, ugye megkívánná ezt is) vagy el kéne fogadjam azt, hogy te nem soha nem érted meg, amikor valaki kultúráltan lezárna egy témát. Viszont és a lényegre térve (általános hozzászólásaid tekintetében) mindenképpen elvárás felém is, hogy ne engedjem a ménest szabadjára, azaz a szakmaiatlan hozzászólások ne maradjanak ott válasz, magyarázat nélkül. Ott maradnak ezek a félig, meddig vagy nem teljesen helyes magyarázatok, de magyarázat kell ... ha téves a javaslat, mert lehet valaki, aki éppen megcsinálja és problémája lesz ebből. Úgyhogy, ez a hozzászólásom összegzése az elmúlt hónapoknak. Úgysem érted meg, eddig sem értetted, de ... megpróbáltam. .. és mert esetleg úgy néz ki, én bántalak, pedig dehogy: te marcangolsz minket.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Áthallás pedig van, ha nem hallod, akkor is

#4.1.1.1.1.1

Igen, ezt szoktad írni, amikor belátod, hogy nincs igazad: "Nem győztél meg az igazadról. Viszont én ezen már túlléptem, és a témáról szóló párbeszédet most befejezem"

Akkor idő híján biztosan nem olvastad el azokat a cikkeket, amik az én igazamat alátámasztják. Nem nézted meg a képeket.
Így a legkönnyebb, ha belátod, hogy nincs igazad, akkor arra a felvetésre sohasem válaszolsz.

Kérdeztem egy konkrét dolgot, kérdőjel van a mondat végén. Nem méltatsz arra, hogy válaszolsz rá.

Te csak azokat a cikkeket citálod ide, amik nem relevánsak, mert szó sincs bennük a témáról.

Most úgy állítod be, mintha alapvetően a RIAA-korrektorrol lenne szó. Amit én leírtam, az évekkel a RIAA-korrektor megalkotása előtt is fennállt.
Egy egyszerű fizikai hatás.

De én már nem is várok tőled mást. Te ilyen vagy. Elég szomorú.  ;-(

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
kimarite képe

Áthallás pedig van, ha nem hallod, akkor is

#4.1.1.1.1.1.2 Felesleges kétszer ugyanazt begépelni. A másik sem tűnt el. És ott reagáltam.
Mellesleg a már elküldött választ sehol nem úgy szerkesztik, hogy a böngészőben lépnek vissza „az elő oldal”-ra, hanem valamilyen elem, itt) a Szerkesztés elem segítéségével tehető meg a hozzászólás szerkesztése.
(amúgy a Drupal jegyzi, ki és mikor szerkesztett [rejtett, törölt] hozzászólást ... akkor is, ha napokkal később is teszi meg például a szerkesztés, új hozzászólás helyett. ... csak a „miheztartás végett” írom, és nem elvárás a megértés)

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
kimarite képe

„Show responses”

  •  

keraform képe

Áthallás pedig van, ha nem hallod, akkor is

Beküldte keraform - 2019. jan. 17. 15:48

#4.1.1.1
Csak azért, mert rákerestél az Ezermester újságban, és ott nem kaptál találatot, a jelenség még létezik.
Javaslom, hogy keress rá erre: "pre-echo on vinyl"
Itt van néhány link, ahol ezzel a problémával foglalkoznak. Úgy látszik, más is tapasztalta (hallotta) a jelenséget:
https://forums.stevehoffman.tv/threads/ghost-image-of-songs-before-playb...
http://www.shure.com/americas/support/find-an-answer/pre-echo-on-a-vinyl...
http://www.pressingvinyl.co.uk/index.php/2015/03/causes-pre-echo-groove-...
Ez utóbbi oldalon láthatsz néhány mikroszkópos képet is a barázdákról. Nagyon tanulságosak.

"A barázdák között biztonsági sáv helyezkedik el, úgy, hogy a legnagyobb amplitúdójú kivezérlésnél is maradjon védőtávolság két barázda között. Értéke általában 5 μm"
https://hu.wikipedia.org/wiki/Hanglemezek_gy%C3%A1rt%C3%A1sa#A_lemezv%C3...

Ha ezt az értéket elgondolod, és megnézed a képeket, talán nem lesz nehéz elhinni, hogy a barázdák hatással vannak egymásra.
Nézd csak meg a felső képen, a tű vízszintes tartójától jobbra eső részt. Az az erős oldalirányú cikk-cakk vonalat, és mondd azt, hogy nem tartod lehetségesnek azt, hogy a felmelegített hordozó ekkora oldalirányú elmozdulást elvisel anélkül, hogy az 5 μm távolságra lévő szomszédos, csendes, tehát egyenes falú barázdára ne lenne hatással!
És ne felejtsd el, hogy a fenti képen egy erős mély hang csillapítás eredményét láthatod. Mekkora lenne ez a kitérés a csillapítás nélkül? Elmondjam? Akkora, hogy átszakítaná a barázdát, és akkor megdőlne az az elv, hogy "a tű ...egyszerre csak egy barázdában fut" :-)

"A RIAA korrektorról linkeltem valamit. Nem én írtam. Szerintem egyértelműen fogalmaz. "
Nem találtam benne azt, hogy az általam leírt jelenség nem létezik.
Azt viszont igen, hogy miért van rá szükség: "egyrészt a mély-frekvenciás komponensek szélesebb barázdát hoznak létre a lemezen"
Vagyis:
(Csak megemlítem, hogy a bakelitlemez készítésekor egy igen erős korrekciót hajtanak végre, amelynek során a mély hangokat fokozatosan elnyomják. Erre azért van szükség, hogy a barázdák között ne legyen áthallás. Ellenkező esetben, amikor két szám között szünetnél jár a tű, akkor hallható lenne az mellette levő barázdákban lévő hang. Persze így is hallható, csak nem zavaró mértékben.
Ezt a korrekciót a lejátszáskor vissza kell állítani. (Ezt hívják pld. RIAA-korrektornak) És ennek az adott lemezt készítő stúdió korrektorának kellene lennie. De ezzel elvileg nem kell foglalkoznunk)

A jelenség tehát létezik, és ha nem lenne a korrekció, még te is hallanád a dalt, egy fordulattal előbb, sőt le sem tudnád játszani, mert a tű rögtön átszakítaná a barázdát, és visszaugrana ez előző barázdába.
Nekem sajnos több ilyen lemezem is van.

Értékelés: 

Szavazat visszavonása

Give 1/5

Give 2/5

Give 3/5

Give 4/5

Give 5/5

Még nincs értékelve

  • törlés
  • szerkesztés
  • válasz

kimarite képe

Áthallás pedig van, ha nem hallod, akkor is

Beküldte kimarite - 2019. jan. 17. 16:08

#4.1.1.1.1 Az általam linkelt oldal egyértelműen fogalmaz arról, hogy mi a RIAA korrekció célja. Nem alapvetés ezt elfogadni (hiszen csak Magyarország legnagyobb hobbielektronika portáljáról van szó) ..., és mert máshol is ezt írják le nyilván, azaz biztosan ugyanezt írják le a fogalomról. És azzal nem tudok mit kezdeni, ha a saját mondatait nem érti valaki:
Erre azért van szükség, hogy a barázdák között ne legyen áthallás.
Nyugodj bele szerintem, hogy rajtad kívül másnak is lehet „véleménye” valamiről.
Arról, hogy melyikünknek van igaza, sem egyikünk, se másikunk nem fog dönteni.
Nem győztél meg az igazadról. Viszont én ezen már túlléptem, és a témáról szóló párbeszédet most befejezem, mert, ... szeretnék mással is foglalkozni. A hozzátennivalóim már „kettővel ezelőtt” is ugyanazok voltak.

Értékelés: 

Szavazat visszavonása

Give 1/5

Give 2/5

Give 3/5

Give 4/5

Give 5/5

Még nincs értékelve

  • törlés
  • szerkesztés
  • válasz

Hide responses

Ha a fenti szöveges URL-t itt megnyomod, látod, miről beszéltem: a felirat változik.
Itt nem működik nyilván, nem rejt el és nem jelenít meg semmit,
azaz hozzászólásokat nem, de a hozzászólásomon kívül igen, működik.

keraform képe

Áthallás pedig van, ha nem hallod, akkor is

Beküldte keraform - 2019. jan. 17. 16:43

#4.1.1.1.1.1

Igen, ezt szoktad írni, amikor belátod, hogy nincs igazad: "Nem győztél meg az igazadról. Viszont én ezen már túlléptem, és a témáról szóló párbeszédet most befejezem"

Akkor idő híján biztosan nem olvastad el azokat a cikkeket, amik az én igazamat alátámasztják. Nem nézted meg a képeket.
Így a legkönnyebb, ha belátod, hogy nincs igazad, akkor arra a felvetésre sohasem válaszolsz.

Kérdeztem egy konkrét dolgot, kérdőjel van a mondat végén. Nem méltatsz arra, hogy válaszolsz rá. Illetve valószínűleg kellemetlen lenne azuk után elismerned, amiket eddig írtál.

És mi a helyzet a linkelt oldalakon folyó diskurzussal? Azokat nem én írtam!

Te csak azokat a cikkeket citálod ide, amik nem relevánsak, mert szó sincs bennük a témáról.

Most úgy állítod be, mintha alapvetően a RIAA-korrektorrol lenne szó. Amit én leírtam, az évekkel a RIAA-korrektor megalkotása előtt is fennállt.
Egy egyszerű fizikai hatás.

De én már nem is várok tőled mást. Te ilyen vagy. Elég szomorú.  ;-(

 

Értékelés: 

Szavazat visszavonása

Give 1/5

Give 2/5

Give 3/5

Give 4/5

Give 5/5

Még nincs értékelve

  • törlés
  • szerkesztés
  • válasz

kimarite képe

Valamit mégis ...

Beküldte kimarite - 2019. jan. 17. 17:34

#4.1.1.1.1.1.1 Az, hogy te mit vársz el tőlem, régi téma, és nem is citálom ide. A fórum, nem egy vagy több ember személyeskedéséről szól, és te megint kezded a személyeskedést. Semmit ne várj tőlem. :-)
Viszont az elmúlt napokban, hetekben mindazokat a szakmaiatlan hozzászólásokat, amiket te itt teszel, immár nem hagyhattam szó nélkül. Egyet említek, az valami ilyesmi volt (saját blogodban): a 3-as és a 4-es biztonsági szintekhez az van írva, hogy a tapasztalt felhasználóknak telepítsék (igen, ez van odaírva, én például nem értek egyet a megfogalmazással, de tenni ellen nem tudok „tevőlegesen is”, azaz, hogy ne ez a szöveg jelenjen meg,) és te közölted, tapasztalt felhasználónak tartva magad, telepíted is ezeket, hiszen a fellépő problémákat bizonyára megoldod. Ott is, máshol is válaszoltam, hogy a Linux Mint alatt a biztonsági szintek azért vannak így kialakítva, mert a 3-as és a 4-es szint egyes gépeken problémákat okozhat. És ezt semmilyen tapasztalt felhasználó nem oldja meg csak úgy. Nem azzal vana  gondom, hogy te tapasztalt felhasználónak tartod magad, hanem azzal, hogy kizárólagosan hamis állításokat fogalmazol meg (olykor) és azt, mindenen keresztülgázolva (akár személyeskedés árán, mint most, és sértettséget mímelve, hoy én megmondtam, de a „gonosz” másik már megint ...) foggal, körömmel véded. Netán akkor is, ha azt el kéne engedni. Mint most. A biztonsági szintek fogalmát nagyon nem érted, kénytelen vagyok ezt itt és most leírni. Viszont téveszméid „hírdeted”, mintha ige lenne, kinyilatkoztatás. A hülyeséget ... már bocs, de nem tudom ezt más jelzővel megfogalmazni. Másrészt folyamatosan sértegetsz tagtársakat, persze, némi viccelődés belefér, de nemrég az ellenkezőjére volt (ismét) példa, már átcsapott értelmetlen gúnyolódásba (értelmes gúnyolódás ugye nincs), 10 éves gyerek szint. Azt megfigyeltem, hogy eleve a személyeskedés, a csúsztatás, a mellébeszélés az alap stílusod. Ez nem megy sajnos itt, ki kell ábrándítsalak, de nem az első „figyelmeztetésem” feléd ugye, ami -mint a korábbiak- egyáltalán nem alaptalan. Nem nézem meg a linkjeid, mert nincs igazad :-). És bezártam a vitát, ezt jeleztem. Sajnos, veled vitát lezárni nem lehet, mert a tied kell legyen az utolsó szó, szomorú. Olvastalak más fórumon is, ugyanezeket csinálod, bár ott én nem folytam bele a vitáidba. Erről jut eszembe: észrevettem, más fórumra tettél megjegyzéseket nemrég itt („megoldva”), ez sem követendő a továbbiakban - most szólok és természetesen benne van az etikettünkben is ez. Az sem követendő a részedről, hogy válaszolsz nekem, és valamikor később egy pontot teszel a válaszaidba (törölve a korábbi tartalmat)..., mintegy jelezve, hogy válaszoltál, udvarias voltál, de engem nem szeretsz ezért (meg „kis” gonoszkodásból) mindent törölsz, ami a velem kapcsolatos ommunikációra utal - gondolom, ezek a „jelzések” erre „vannak”. MIndazonáltal maradjunk abban, hogy ez 10 éves gyerek szint és a világ semmilyen fórumán „nem nézik jó szemmel”, magyarul kiközösítik az ilyen viselkedésű felhasználót. Végül: megvannak az elképzeléseim és az eszközeim arra, ha ezt tovább folytatod (bármelyiket, az említettből vagy valami hasonlót), mit lépek. Az biztos, hogy dokumentálni nem fogom (a korábbi dolgok miatt és mert szinte mindennap csinálsz valami „nagyon furát” -persze, elsősorban nem ellenem- úgyhogy, fárasztó lenne nekem ennek legépelése), magyarul egyszer „valami történni fog” és erről semmit nem fogok írni semmit. Másik lehetőség számodra, amit már te is belengettél vagy kétszer (legalább), hogy átteszed a székhelyed valami más fórumra, ahol tolerálják a dolgaid. Tisztázzuk, nekem mindegy. Nem fogom viszont az egész napom eltölteni azzal, és nem is elvárás, hogy a fals vagy nem teljesen igaz hozzászólásaid tömkelegére válaszoljak csak neked (ezerszer előfordult az is, hogy leírtam mindent és ugyanazt javasoltad, amit már leírtam -bár ezzel nem vagy egyedül- legutóbb éppen a Pulse EQ témakörben ... nem várok elnézést, de mindenkinek jól esik olykor, és az illem, ugye megkívánná ezt is) vagy el kéne fogadjam azt, hogy te nem soha nem érted meg, amikor valaki kultúráltan lezárna egy témát. Viszont és a lényegre térve (általános hozzászólásaid tekintetében) mindenképpen elvárás felém is, hogy ne engedjem a ménest szabadjára, azaz a szakmaiatlan hozzászólások ne maradjanak ott válasz, magyarázat nélkül. Ott maradnak ezek a félig, meddig vagy nem teljesen helyes magyarázatok, de magyarázat kell ... ha téves a javaslat, mert lehet valaki, aki éppen megcsinálja és problémája lesz ebből. Úgyhogy, ez a hozzászólásom összegzése az elmúlt hónapoknak. Úgysem érted meg, eddig sem értetted, de ... megpróbáltam. .. és mert esetleg úgy néz ki, én bántalak, pedig dehogy: te marcangolsz minket.

Értékelés: 

Szavazat visszavonása

Give 1/5

Give 2/5

Give 3/5

Give 4/5

Give 5/5

Még nincs értékelve

  • törlés
  • szerkesztés
  • válasz

keraform képe

Áthallás pedig van, ha nem hallod, akkor is

Beküldte keraform - 2019. jan. 17. 16:50

#4.1.1.1.1.1

Igen, ezt szoktad írni, amikor belátod, hogy nincs igazad: "Nem győztél meg az igazadról. Viszont én ezen már túlléptem, és a témáról szóló párbeszédet most befejezem"

Akkor idő híján biztosan nem olvastad el azokat a cikkeket, amik az én igazamat alátámasztják. Nem nézted meg a képeket.
Így a legkönnyebb, ha belátod, hogy nincs igazad, akkor arra a felvetésre sohasem válaszolsz.

Kérdeztem egy konkrét dolgot, kérdőjel van a mondat végén. Nem méltatsz arra, hogy válaszolsz rá.

Te csak azokat a cikkeket citálod ide, amik nem relevánsak, mert szó sincs bennük a témáról.

Most úgy állítod be, mintha alapvetően a RIAA-korrektorrol lenne szó. Amit én leírtam, az évekkel a RIAA-korrektor megalkotása előtt is fennállt.
Egy egyszerű fizikai hatás.

De én már nem is várok tőled mást. Te ilyen vagy. Elég szomorú.  ;-(

Értékelés: 

Szavazat visszavonása

Give 1/5

Give 2/5

Give 3/5

Give 4/5

Give 5/5

Még nincs értékelve

  • törlés
  • szerkesztés
  • válasz

kimarite képe

Áthallás pedig van, ha nem hallod, akkor is

Beküldte kimarite - 2019. jan. 17. 17:43

#4.1.1.1.1.1.2 Felesleges kétszer ugyanazt begépelni. A másik sem tűnt el. És ott reagáltam.
Mellesleg a már elküldött választ sehol nem úgy szerkesztik, hogy a böngészőben lépnek vissza „az elő oldal”-ra, hanem valamilyen elem, itt) a Szerkesztés elem segítéségével tehető meg a hozzászólás szerkesztése.
(amúgy a Drupal jegyzi, ki és mikor szerkesztett [rejtett, törölt] hozzászólást ... akkor is, ha napokkal később is teszi meg például a szerkesztés, új hozzászólás helyett. ... csak a „miheztartás végett” írom, és nem elvárás a megértés)

Értékelés: 

Szavazat visszavonása

Give 1/5

Give 2/5

Give 3/5

Give 4/5

Give 5/5

Még nincs értékelve

  • törlés
  • szerkesztés
  • válasz

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
tresor képe

Ez kinek a kreálmánya?

Ez az utolsó nagy szövegdoboz, tele posztokkal 18.00-kor beküldve?

Ezek frissülését kellett volna látni, amikor nem ide dobott?

Bekerüktek olyan részek, amik nem voltak benne!

Az eredeti szálban benne sem volt a frissítès kezelős rész.

Minek kell ilyet csinálni?

Káosz, katyvasz az egész.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Ez kinek a kreálmánya?

#6 Nekem négy megjegyzésem lenne ezzel a fórummotorral kapcsolatban:

1. Új hozzászólásnál sokszor vadászni kell, hogy hová is került az adott témában - a végére, vagy valahová középre?

2. Még mindig nem kaptam választ arra, hogy miért nem lehet szöveget kijelölni a szövegdobozban táblagépen?

3. Beillesztésnél minek kell mégegy ablakot feldobni?

4. keraform is említette már a duplázott hivatkozások megjelenítését (ezt ugyan lehet korrigálni, de kellemetlen).

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
kimarite képe

Szövegdoboz, táblagép, régi Android

#6.1 Egy kérdésre válaszolok most, gondolom, ez valamiért elég fontos lehet neked, tán a legfontosabb:

2. Még mindig nem kaptam választ arra, hogy miért nem lehet szöveget kijelölni a szövegdobozban táblagépen?
(megjegyzés: gondolom, a mondat második része lenne a kérdés.)
-- nem tudom. De senki nem tartja számon a kérdéseid (ha bedobod egészen máshova, mint ahol eleve feltetted, és nem ott érdeklődsz ismét, mert elkerülhette a figyelmünket avagy el is felejthettünk utána nézni, válaszolni), én is egészen véletlenül emlékszem, hogy 4.4-es vagy 4.2-es Android-os táblagépről van szó (talán jól emlékszem). Szóval ... a lényeg, hogy a szövegdoboz be van ágyazva ide a weboldalra, külső szolgáltatás, és ha arról van szó, hogy nem „kompatibilis” ezzel az Android-dal, az nem a mi hibánk. Vélhetően nem fogunk levelezni ez ügyben a beágyazott oldal készítőjével, mert -csak gondolom- hogy ez is fizetős support lenne, mint a magyar helyeírás ellenőrző (a dobozon belül), ami viszont egészen biztos, hogy fizetős, említettük is. Nincs anyagi előnyünk az oldal fenntartásából, sem felesleges zsebpénzünk, így pénzt nem tudunk a kérésed témakörében felhasználni. Mivel, és láthatóan rengeteg szabadidővel rendelkezel, megosztom a beágyazott doboz készítőjének weboldalát, ahol így, ráérő idődben körülnézve, biztosan találsz egy e-mail címet, ahová leveled, benne problémádal elküldheted. Íme: https://ckeditor.com/ . Bízom abban, hogy választ is kapsz.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

Szövegdoboz, táblagép, régi Android

#6.1.1 Mi köze a szabadidőmnek a kérdésemhez? Valóban, 4.4.2-es az Android. És igen, fontos nekem ez a hiba, mert sokat használom a táblagépet - többek között a Linux Mint oldalt is felkeresem rajta. Most azért vegyek egy másikat, mert a fórumrendszeretek hibás?!

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
tresor képe

Szövegdoboz, táblagép, régi Android

#6.1.1.1 Tényleg nincs valami rendben az oldallal, mert a notimon belépve. A te válaszod volt a friss tartalomban új ként jelölve. Megint túl dobott az aktuális új hozzászólásodon egészen a lap aljáig, ahonnan már nem lehet tovább görgetni. Holott a Te válaszodnak kellett volna a fókuszba kerűlni. Délután telefonról voltam.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
kimarite képe

Ugra-bugra

#6.1.1.1.1 Erre korábban válaszoltam. Mégpedig azt, hogy nem tudom, miért csinálja ezt a fórum, kb. késő délutántól, saccperkábé attól az időponttól, amióta jeleztem a hibákat az „üzemeltetésnek”. Némelyik topikra jellemző csak nálam, de ... nem jegyzeteltem, melyikeknél. Megjavítani nem tudom. Azt sem tudom, ami nálam jó, az nálad miért nem jó. Ha nem változik nálad egy, két napon belül, akkor lokális probléma lesz a dolog mögött, de ebben nem hiszek. Most azonnal nem javítunk, ez biztos. És azt, hogy most éppen mi történik, javítás-e vagy nem: nem tudom. Továbbítottam, amit kértetek. Érdemes lehet maradnod mégis nálunk? Jól gondold át, hiszen oly sok a probléma, hogy már szinte elviselhetetlen.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
tresor képe

Ugra-bugra

#6.1.1.1.1.1 Nem értem a kérdésed! " Érdemes lehet maradnod mégis nálunk?" Ezt most abból következteted, hogy a PH-s prémium tagságot felhoztam példaként? Ott van prémium fiókom, mert így támogatom az oldalt is. Rengeteg más nem linuxos témában sok sok segítséget kaptam már ott és sokkal régebbi az ottani regem. Most januártól fizettem elő egy 3 hónapos prémium tagságra. Innen nem áll szándékomban elmenni. Miért tenném?

Segíteni szeretnék a tünetek diagnosztizálásával és jelentésével.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
kimarite képe

Ugra-bugra

#6.1.1.1.1.1.1 Igazából ... nem nagyon rejtettem véka alá, hogy ironizáltam az imént az „elmenéssel”-

Ami a tudomány számára a kétkedés, az a személyes élet számára az irónia.
Sören Kierkegaard

Most hallgatom ezt a lemezt, nem is ismertem:
http://openairradio.hu/433-laibach-video-a-mute-csendfeldolgozas-gyujtem...
a Laibach tavalyi albuma, az együttes 2015-ös észak-koreai útja ihlette The Sound Of Music feldolgozáslemez a hozzá tartozó videókkal
Ironikus ez is, mint az eredeti John Cage ötlet, meg a zene is jó persze. Kicsit elfogult vagyok, mert szeretem az együttest. Így éjszakára hallgatásra ajánlom.

Majd körbenézek, mit ad a PH Prémium tagság. Mindjárt. Megvan:
https://prohardver.hu/hir/elindult_a_prohardver_premium_tagsagi_rendszer...
Hm, ebből csak a támogatás lehetősége lehet vonzó a számomra. Más nem érdekel. :-))
A havi összeg nem sok (egy jobb kenyér ára), bár egy fórumon, ahonnan ide jutottam változó összegekről írnak.

Szerk.: talán ott dob túl a Friss, ahol a show responses is szerepel. Itt igen. Most ez tűnt fel.
A Drupal oldalakat használat közben nehéz állítani, én így tudom. Lehet, valami változás van éppen. Máskor is volt ilyen jelenség változtatás közben. A nagy változtatásokat is egy tükrön kell megcsinálni, tesztelni, mielőtt élesben menne. De ... nem folytatom, mert ehhez nem értek. Ez most a legújabb Drupal.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
kimarite képe

Szövegdoboz, táblagép, régi Android

#6.1.1.1 El lehet menni máshová is. Ahol szintén ilyen segítőkészek az emberek, ha kérdezel. Ha találsz ilyet, tedd meg. Olvasd azért át még egyszer a válaszomat ..., habár úgy gondolom, a te véleményed mindig fontosabb mint másé.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
tresor képe

Szövegdoboz, táblagép, régi Android

#6.1.1.1.2 Kim most ezen válaszod volt 1 frissként jelölve és megint túldobott az oldal, le a legaljára. Ez előtt másik két topikban viszont rendesen a legelső friss válaszra vitt az oldal.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
kimarite képe

Szövegdoboz, táblagép, régi Android

#6.1.1.1.2.1 Máshol nemrég írtam választ, rövidítve: nem tudom (az okot).

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Equalizer beállítás 2

Talán nem mindenki számára egyértelmű, hogy mit is csinál tulajdonképpen egy hangszínszabályzó, vagy egy equalizer.
Ezek az eszközök tulajdonképpen a hangerőt változtatják, csak a különböző frekvenciájú, vagyis hangmagasságú hangokat különböző mértékben erősítik, vagy vágják (halkítják).

Egy dologgal fontos tisztában lenni. Ha egy átviteli láncban két, vagy három hangszínszabályzó is van, nem mindegy, hogy melyikkel szabályozunk.
A legrosszabb megoldás, ha össze-vissza állítgatjuk a hangszínt.

Én például az SMPlayerrel, és a Clementine-nal hallgatok zenét, filmet az SMPlayerrel nézek. Ezekben is van equalizer. Ezután következik a PulseAudio Equalizer, majd a Genius hangfalon is van egy magas, mély hangszínszabályzó.
Az equalizereknek van egy Flat nevű beállítása, amikor a gombok helyzete (vagyis a frekvenciamenet) egy vízszintes egyenes. A hangfalon lévő két potenciométernek is van jól érzékelhető középállása. Ha mindent ebbe az állásba teszünk, akkor nincs hangszínszabályzás. Ha viszont a médialejátszóban levágjuk a magas hangokat, akkor a továbbiakban nincs értelme kiemelni azokat. Gondoljuk csak el, ha az egészen magas hangokat nagyon erősen levágjuk, a csilingelő hangok teljesen eltűnnek. Ha ezután alkalmazunk egy erős magas kiemelést, akkor sem kapjuk vissza a csilingelő hangokat.
Az se túl jó ötlet, hogy először erősen kiemeljük mondjuk a magas hangokat, majd a lánc végén levágjuk, mert már bántóak.
Annak van értelme, ha az equalizerben kiemeljük a mély hangokat, majd a hangfal erősítőjében tovább erősítjük, mert így nem dolgozik egymás ellen a két szabályzás.
A hangkártya bementére kerülő nagyon felerősített magas, vagy mély tartomány hamar torzítást okozhat, ezért is lehet jó ötlet, ha a végerősítővel is rásegítünk egy kicsit.

Én úgy használom a hangrendszert, hogy a médialejátszókban ki van kapcsolva az equalizer, vagyis vízszintesen, és egyenesen állnak a gombok, a PulseAudio Equalizerben egy enyhe magas, és mély hangkiemelést alkalmazok. Ez megfelel a fejhallgatóval történő hallgatáshoz. Ha viszonz a hangfalon hallgatom a zenét, akkor szükség szerint ott még tovább erősítem a magas, és a mély hangokat.

Van itt még egy dolog. Végezzük el, akár csak gondolatban ezt a kisérletet.
Állítsuk be az equalizerrel a képen is látható enyhe magas, és mély kiemelést és mentsük el mondjuk Teszt néven.
Most toljuk fel az összes csúszkát mondjuk 5 dB-lel. Ekkor ugyanazt a görbét kapjuk, csak magasabban helyezkedik el. Mentsük el Teszt+5 néven.
Most toljuk le az összes csúszkát 5 dB-lel. Ez is ugyanaz a görbe lesz csak lejjebb helyezkedik el. Mentsük Tesz-5 néven.
Mindhárom beállítás ugyanazt a hangszínszabályozást valósítja meg, csak halkabb, vagy hangosabb kiadásban. Merthogy, ha minden frekvenciát egyformán kiemelünk, vagy vágunk, akkor tulajdonképpen csak a hangerőt állítjuk.
Én mindig úgy állítom be az equalizert, hogy a közepes hangokat egy kicsit vágom, és a magasakat, meg a mélyeket kiemelem. Ezután fel vagy le mozgatom a csúszkákat a tesztben leírtak szerint, tehát egységesen addig, hogy bekapcsolt, és kikapcsolt equalizer mellett ne változzon a hangerő. Természetesen csak hozzávetőlegesen.
Ennek az az értelme, hogy ha bekapcsolom az equalizert, akkor nem fog a fülembe ordítani, csak lazán megjelennek a magas, és a mély hangok.

És hogy milyen is az amikor csilingel, aminek csilingelnie kell: https://www.youtube.com/watch?v=SRgyUtc6GlA
Ez a Fonográf együttes Az első villamos című dala 1974-ből. Én sajnos már nem nagyon hallom a magas hangokat, de emlékszem rá, hogy szinte beleremeg az ember, pláne ha fejhallgatóval hallgatja.
Ha valaki nem akarja végighallgatni az amúgy egyik legszebb dalt, amit valaha írtak, akkor hallgassa meg 1:20-1:22-ig.
Annak a csilingelésnek tisztán, és baromi hangosan kell szólnia. Nem csak úgy a többi hang között szól, hanem szinte kiugrik a dalból.
Ha nem csilingel rosszul van beállítva az equalizer, vagy rossz a füled. :-)

Értékelés: 

5
Átlag: 5 (1 szavazat)
kimarite képe

Equalizer beállítás 2

#7 Senki sem mondta, hogy két equalizer-t kell használni. Nem kell.
Az új javaslat szerint a lejátszókban használt EQ is megoldás lehet,
ha ezek valamelyikével szintén megvalósítható
a felhasználó elvárása a hangszínek szabályozására.

Értékelés: 

2
Átlag: 2 (1 szavazat)
keraform képe

Equalizer beállítás 2

#7.1 Így igaz, senki sem mondta. És én sem írtam olyat, hogy valaki mondott volna ilyet.

Mindössze arra hívtam fel a figyelmet, hogy "ha egy átviteli láncban két, vagy három hangszínszabályzó is van, nem mindegy, hogy melyikkel szabályozunk"

Később pedig leírtam, hogy én kikapcsolom a médialejátszókban lévőt. Egy előző témánál már leírtam, hogy a médialejátszókban lévő equalizer is megfelelő, de jobb a rendszerszintű PulseAudio EQ. Egyrészt így csak egy helyen kell beállítani, másrészt ezzel az online zenei tartalmak hangszíne is módosítható.

Köszönöm a kiegészítést.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
kimarite képe

Equalizer beállítás 2

#7.1.1 Így igaz, senki sem mondta. És én sem írtam olyat, hogy valaki mondott volna ilyet.
Mindössze arra hívtam fel a figyelmet, hogy "ha egy átviteli láncban két, vagy három hangszínszabályzó is van, nem mindegy, hogy melyikkel szabályozunk"
-- lehet persze, hátha nem mindenkinek logikus, hogy csak egy helyen szabályozunk. Szerintem logikus a legtöbb embernek. De én javasoltam nemrég egész mást, mint te, és úgy tűnhet, mintha azt írnád, hogy úgy meg ne legyen. Gyakorlatilag, mintha mindez a folytatása lenne az én javaslatomnak. Eddig eszedbe nem jutott megírni. De ha nem valaminek a folytatása, akkor rendben. Maradjunk ebben.

Később pedig leírtam, hogy én kikapcsolom a médialejátszókban lévőt.
-- én be sem kapcsolom ezeket. Általában mindenkinél, mindenhol az EQ ki van kapcsolva. Alapból.

Egy előző témánál már leírtam, hogy a médialejátszókban lévő equalizer is megfelelő, de jobb a rendszerszintű PulseAudio EQ.
-- már akinek. Mert ezt nem fejlesztik, és néhol működik, néhol nem. Le van írva ez is az előzményekben. Nálam is: hol működött, hol nem.

Egyrészt így csak egy helyen kell beállítani,.
-- de nekem kissé megtévesztő volt mégis a megfogalmazás. Alapból ki vannak kapcsolva minden szabályzó.

másrészt ezzel az online zenei tartalmak hangszíne is módosítható.
-- na igen, de csak, ha erre van igény (neked igen, az igényed). A Youtube például nézhető lejátszóban is: SMTube/SMPlayer. Általános célra (talán kevés marad, ami tényleg online, mondjuk, „böngészős” és nem váltható ki máshogyan) a PulseEffets is, az EQ része. És ... remélem, hamarosan jön új, natív Linux-szos megoldás. Ami talán igény néhány embernek (a Windows alatt van - ahogy említve lett). Nem tudom. Igazából a kereskedelmi forgalomban kapható és elviselhető áru PC-s hangkártyák minősége, átvitele általában nem HQ, és, ha a hangfolyamot még megvágod, még rosszabb az eredmény. Akkor már jobban jár az ember, ha beszerzi az eredeti zenét ... vagy ilyesmi. És az eleve jobb minőség ..., ha nem is használ külső lejátszót, erősítőt, ahol eleve jobb lesz a megjelenő hangminőség.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
keraform képe

Equalizer beállítás 2

#7.1.1.1 Akkor végre mindenben egyetértünk. laugh

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve
kimarite képe

Tejlesen más (off)

#7.1.1.1.1.1.1 Rajtam biztosan nem múlik semmi. A kultúrált viselkedés nekem sosem okozott gondot. A rossz dolgokat hamar „elengedem”, és nem viszem tovább. Neked van gondod az emberekkel (tény, hogy nemcsak velem), akkor ezt is lefektetjük. Nem most alapozol erre, az is tény. Viszont ezen a ponton befejezem, mert ez már olyan „bájcsevegés”, amihez eddig sem volt kedvem sem itt, sem máshol. És más fórumtárs sem kíváncsi erre. Ha folytatod a vonalat, rejteni fogom.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve