Regisztrációs irányelvek

A felhasználónév megjelenik minden hozzászólás és tartalom mellett. A felhasználónév tartalmazhat kis és nagybetűt, ékezetet, számot, és szóközt is. Célszerű a magyar helyesírás szabályai szerint a teljes nevet használni.

Regisztráció

A Linux Mint Magyar Közösség aktivistái a regisztrációs folyamat részeként ellenőrzik és megpróbálják kiszűrni a hamis vagy rosszindulatú regisztrációkat. Ezért a szabályos regisztrációt csak az ellenőrzés után – lehetőleg 8 órán belül, de maximum két napon belül engedélyezzük. Törekszünk a pontos elbírására. Regisztrációval kapcsolatos problémát a Kapcsolat oldalon lévő űrlappal tudjátok jelezni a megfelelő kategória kiválasztásával.

Az oldalra való regisztrációval elfogadod az adatkezelési nyilatkozatot, amelyet itt olvashatsz el: linuxmint.hu/adatkezelesi-nyilatkozat

A fórum használatáról

1. Ne félj használni a fórumot
Rengeteg segítőkész ember van a fótumon. Ha Linux Mint-tel kapcsolatos kérdésed, problémád van, jó helyen jársz.

2. Használd a keresőt
Mielőtt bármit kérdeznél próbáld meg megkeresni a választ a kérdésedre. A jobb oldalon láthatod a keresőt, mely a Google oldalára visz, de ne félj onnan ide jössz majd vissza.

3. Indíts új témát új témának
Ha egy új témád van, mindig indíts neki új témát. Ne félj itt jobban szeretik a sok témát, mint egy általános témakörben a sok hozzászólást. Ha már kerestél rájöhettél miért jó, ha nem egy hosszú végeláthatatlan megjegyzés folyamot kell átböngészned, hanem a kérdéshez közel ott a válasz is.

4. Téma címét töltsd ki értelmesen
A többi felhasználó először a témád címét fogja meglátni és ez alapján fogja eldönteni, hogy megnézi-e egyáltalán. A "HELP!!!", "SEGÍTSETEK!!!" és hasonló téma címek azt fogják sugallani, hogy nem szántál rá elég időt, hogy leírd a problémád. Ajánlott először a problémát megfogalmazni, majd ezután címet adni. Ekkor már sokkal könnyebb dolgod lesz, hisz egyszer már átgondoltad amit közölni akarsz.

5. Fogalmazz érthetően
Tudjuk, hogy Te tudod mi a problémád, de ha Mi nem értjük meg, nem tudunk segíteni Neked! Egy egyszerű példa mindig sokat segít a megértésben. Ha lehet add meg eddigi munkád elérhetőségét. Száz szónál is többet ér egy működő, kipróbálható bemutató oldal. Vedd a fáradságot és figyelj a helyesírásodra.

6. Ne élessz fel halott témákat
Ha a problémádra találtál egy hasonló témát a fórumon, de a téma már több hónapos, akkor nyugodtan indíts új témát. Rengeteg dolog megváltozhatott azóta. Azonban írd le, hogy rákerestél és találtál is valamit, ami nem elég. A legpraktikusabb, hogy a megtalált oldal urljét egyszerűen bemásolod a hozzászólásodba. A rendszer automatikusan linkké alakítja azt.

7. Ne up-olj
Ha a témádra nem érkezik egyből válasz az azért van mert vagy nem tudnak, vagy nincs idejük neked segíteni. Légy türelmes és ha kell fogalmazd át újra a problémádat. Ne hozd fel egy hozzászólással a témádat, mert ez illetlen dolog itt.

8. Írd le a célt amit el szeretnél érni
A Linux Mint rengeteg lehetőséget kínál ugyanazon célok elérésére. Amikor valamilyen problémába ütközöl, használhatóbb segítséget tudunk adni, ha tudjuk mi a konkrét célod!

Az oldal egyszerűbb és egységesebb használatához kérjük szánj egy kis időt a következő kézikönyv kivonatának megismerésére: A Drupal felhasználói szemmel. Ezt a dokumentumot a későbbiekben megtalálod a Súgó menüpont alatt.

Végezetül ne feledd: itt mindenki szabadidejében segíti a közösség tagjait.